Cupra představila první elektrický speciál pro závody cestovních vozů na světě

runner42  |  03. 03. 2018 16:58

A s čím chce tahle popelnice jako závodit?
Závody v TCR se jezdí třeba ve Spa na 9 kol, to je cca 64km.
1.2 tuny těžký benzíňák v tomhle závodě sežere cca 9 litrů na kolo, to je 15 kWh reálně vydané energie každé kolo.
Tahle těžká parodie na závodní auto není schopná ujet ani polovinu toho závodu

Odpovědět  |   | 
vana  |  03. 03. 2018 17:05

Tak budou určitě potřebovat vlastní šampionát. Něco jako když se po skončení normální olympiády koná ještě samostatná paraolympijská (a nechci se tím nijak dotknout postižených spoluobčanů)

Odpovědět  |   | 
runner42  |  04. 03. 2018 08:18

Opavuju, vydají 27 kWh na kolo
Tak to by ten elektromobil dal možná i třetinu závodu

Odpovědět  |   | 
Moik  |  04. 03. 2018 13:34

Takže počítají se spotřebou ca 1kwh/km neboli 100kwh/100km. To nezni zas tak nereálně.

Odpovědět  |   | 
Saman  |  04. 03. 2018 17:03

runner42 píše nesmysly, spotřeba bude mnohem menší než píše, neb elektrické zavodaky které již existují a jezdí, mají menší spotřebu než 1kW na kilometr, asi nejznámější závodní BEV v podobě formuliE má spotřebu okolo 0.6kW na kilometr v kvalifikačních jízdách, pak třeba Tesla S P100DL chystaná pro šampionát EGT uvádí že v ostrém závodním kole má průměr 0.9kW na kilometr, ve SpaF tedy bude spotřeba u závodních BEV do 6.5kW na kolo

Odpovědět  |   | 
runner42  |  04. 03. 2018 19:27

Téma je TCR, proč sem taháš nějakého e-formule-kriplíka, co zvládne závodit dvacet minut? Vozy Formule 1 mají taky spotřebu 3x menší než TCR, a co jako, například ve Spa si vystačí se 100kg paliva na 308 km. Pro Formule-E nepředstavitelná vzdálenost... vůbec celá série E je smutným důkazem, jak strašně jsou elektromobily zaostalé.

Tak tady laskavě neporovnávej TCR a auta s poloviční hmotností a úplně jinou koncepcí.

Odpovědět  |   | 
Saman  |  05. 03. 2018 09:08

Nemůžu za to že neumíš počítat a trollis, Tesla S P100DL pro šampionát EGT váží přez 1800 kilo, přesto má závodní spotřebu do 0.9 kW ta Cupra má mit 65kWh baterku, tedy ve Spa by dala v závodním tempu tak 11-12 kol prostě lžeš a ještě se pak vstekas kdys tu lež někdo vyargumentuje, aneb jsi ubohém troll

Mimochodem formule e má 28kWh baterií, proto tak malej dojezd, od letoska pak bude mít 54kWh

Odpovědět  |   | 
runner42  |  05. 03. 2018 12:37

Nevím, co si mám představit pod závodní spotřebou 0.9 kW.
Jestli tím myslíš 0.9 kWh na kilometr, tak v pohodě, proč ne. Klidně i 0.6 kWh na kilometr. Jen nepředstírejte, že tyto paralympijské výkony, na které musíte mít samostatné závody, můžete srovnávat s normálními auty.

Odpovědět  |   | 
Saman  |  05. 03. 2018 13:09

Ano spotřeba je na kilometr, ostatně napíšu to v předchozím poštu, čteš je vůbec? Já nic nikde nepředstíram

Odpovědět  |   | 
runner42  |  05. 03. 2018 16:20

Aha, ty asi nevíš, jaký je rozdíl mezi kW a kWh, tak nic.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  04. 03. 2018 19:39

Jasně, to vůbec není nereálné. Akorát to má 4x menší výkon a o třetinu vyšší hmotnost, než auta této kategorie.
V číslech to odpovídá závodu Fabie 1.2 HTP s půl tunou cementu v kufru proti Leonu Cupra 2.0 TSI 206 kW.
Pohoda

Odpovědět  |   | 
Saman  |  05. 03. 2018 09:47

Opět jen samé lži. Baterie nebude váží půl tuny, ale předpoklad je do 300 kg, ta Cupra má podle specifikací vážit do 1.3 tuny výkon máš napsaný v článku, je 300kW a krátkodobý booster až 500kW

Stojí ti to za to dělat ze sebe lháře ?

Odpovědět  |   | 
runner42  |  05. 03. 2018 12:23

Ve článku je napsáno, že bude o 300 kilogramů těžší než benzíňák, který vydá 27 kWh energie na každé kolo.
Tady není co řešit.

Odpovědět  |   | 
Saman  |  05. 03. 2018 13:19

Přepočítávat energii u benzinku na kWh je nesmysl, ukazuje maximálně totální neefektivitu spalovací techniky a výtečnou energetickou hustotu paliva, nic víc a nic míň Spotřeba BEV se podle toho odvodit nedá.

Ohledně váhy je to zamotané, protože u Leona TCR se uvádí bez provoznich náplní. Ty dělají dalších 95 kilo, suchej váží 1165 kilo. Tahle Cupra ma splnilt specifikace chystaného šampionátu E TCR. Ostatně za týden ty specifikace budou venku celé.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  05. 03. 2018 16:17

To je už vydaná energie na kolo, nikoliv energie v palivu.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV Executive: Nákupní vozík v montérkách

Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV

Moderní interpretace nákupního vozíku je dostupná ve dvou různých variantách. Po základní se nyní podíváme na tu, která míří více na lifestyle.

18.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 89 příspěvků
Za volantem hybridního Renaultu Clio E-Tech: Sesadí Toyotu z trůnu? Šanci má!

Renault Clio 1.6 SCe E-Tech

Minulý týden jsme se poprvé projeli s novými elektrifikovanými Renaulty. Po plug-in hybridním crossoveru Captur přišla řada na full-hybridní Clio E-Tech, kterému se toho dá vytknout jen málo.

15.  10.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků
S Renaultem Captur E-Tech poprvé v ČR: Jezdí skvěle a za málo, i díky Formuli 1

Renault Captur E-Tech PHEV

Plug-in hybridní model Renaultu v nabídce chyběl. Francouzi ale nedávno na český trh uvedli hned dva – Captur E-Tech a Megane Grandtour E-Tech. Dnes si povíme, co čekat od prodejně velmi úspěšného městského crossoveru.

13.  10.  2020 | Jan Mička | 38 příspěvků

Nejčtenější články

Tatra 700 Miloše Zemana pořád jezdí. Je nádherná, dochovala se i unikátní výbava

Tatra 700 Miloše Zemana pořád jezdí. Je nád…

Registrační značka neklame, jedna ze Zemanových Tater stále brázdí české silnice. Ta druhá si hoví v prostorách muzea.

12.  10.  2020 | | 82 N/A
Rusol David
PrezidentTatra
Škoda Decatop z Holandska je extrémně vzácná. Slavný první kus jezdí v Česku

Škoda Decatop z Holandska je extrémně vzácn…

Mezi speciality první novodobé škodovky s pohonem předních kol patřívaly nejen akční modely, ale i zahraniční přestavby. Nejunikátnější z nich byla dopřána Holanďanům.

17.  10.  2020 | | 8 N/A
Prejzek Lukáš
Škoda FavoritRetro
Škoda Octavia RS si v Německu sáhla až na dno. Místy to vypadalo, že vyletí z trati

Škoda Octavia RS si v Německu sáhla až na d…

Ostrá novinka naší domácí značky se podívala na slavný německý okruh. Pneumatiky vřískaly v podstatě neustále.

21.  9.  2020 | | 202 N/A
Kadera Vladimír
Octavia RSNürburgring
Renault Arkana nakonec míří i do Česka! O levné SUV-kupé může být velký zájem

Renault Arkana nakonec míří i do Česka! O l…

Stylové SUV-kupé za lidovou cenu zprvu určené pro Rusko míří dále do světa. Česku se rovněž nevyhne.

23.  9.  2020 | | 48 N/A
Fuglevič Daniel
EvropaArkanaRenault
Podle Audi neexistuje. RS 001 s nápisy JZD Slušovice ale tajně testovali v ČSSR

Podle Audi neexistuje. RS 001 s nápisy JZD …

Audi léta tvrdí, že muzejní exponát Sport Quattro RS 002 skupiny S s pětiválcem uprostřed je nástupce Sport Quattra S1 E2 skupiny B. Není to tak docela pravda. Mezi těmito automobily stojí funkční prototypy RS 001, které byly kvůli utajení před Volkswagenem testovány za železnou oponou v Československu. Když se existence strojů provalila, pod osobním dohledem Piëcha musely být rozebrány a dodnes se o nich nemluví.

27.  9.  2020 | | 38 N/A
Mihálik Miro
WRCprototypQuattroRallyeAudiTajnéRetro