Cupra představila první elektrický speciál pro závody cestovních vozů na světě

15 komentářů

runner42
3. března • 16:58

A s čím chce tahle popelnice jako závodit?
Závody v TCR se jezdí třeba ve Spa na 9 kol, to je cca 64km.
1.2 tuny těžký benzíňák v tomhle závodě sežere cca 9 litrů na kolo, to je 15 kWh reálně vydané energie každé kolo.
Tahle těžká parodie na závodní auto není schopná ujet ani polovinu toho závodu :-D

Moik
4. března • 13:34

Takže počítají se spotřebou ca 1kwh/km neboli 100kwh/100km. To nezni zas tak nereálně.

runner42
4. března • 19:39

Jasně, to vůbec není nereálné. Akorát to má 4x menší výkon a o třetinu vyšší hmotnost, než auta této kategorie.
V číslech to odpovídá závodu Fabie 1.2 HTP s půl tunou cementu v kufru proti Leonu Cupra 2.0 TSI 206 kW.
Pohoda :-D

Saman
5. března • 9:47

Opět jen samé lži. Baterie nebude váží půl tuny, ale předpoklad je do 300 kg, ta Cupra má podle specifikací vážit do 1.3 tuny ;-) výkon máš napsaný v článku, je 300kW a krátkodobý booster až 500kW Stojí ti to za to dělat ze sebe lháře ?

runner42
5. března • 12:23

Ve článku je napsáno, že bude o 300 kilogramů těžší než benzíňák, který vydá 27 kWh energie na každé kolo.
Tady není co řešit.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Saman
5. března • 13:19

Přepočítávat energii u benzinku na kWh je nesmysl, ukazuje maximálně totální neefektivitu spalovací techniky a výtečnou energetickou hustotu paliva, nic víc a nic míň ;-) Spotřeba BEV se podle toho odvodit nedá. Ohledně váhy je to zamotané, protože u Leona TCR se uvádí bez provoznich náplní. Ty dělají dalších 95 kilo, suchej váží 1165 kilo. Tahle Cupra ma splnilt specifikace chystaného šampionátu E TCR. Ostatně za týden ty specifikace budou venku celé.

runner42
5. března • 16:17

To je už vydaná energie na kolo, nikoliv energie v palivu.

Saman
4. března • 17:03

runner42 píše nesmysly, spotřeba bude mnohem menší než píše, neb elektrické zavodaky které již existují a jezdí, mají menší spotřebu než 1kW na kilometr, asi nejznámější závodní BEV v podobě formuliE má spotřebu okolo 0.6kW na kilometr v kvalifikačních jízdách, pak třeba Tesla S P100DL chystaná pro šampionát EGT uvádí že v ostrém závodním kole má průměr 0.9kW na kilometr, ve SpaF tedy bude spotřeba u závodních BEV do 6.5kW na kolo

runner42
4. března • 19:27

Téma je TCR, proč sem taháš nějakého e-formule-kriplíka, co zvládne závodit dvacet minut? Vozy Formule 1 mají taky spotřebu 3x menší než TCR, a co jako, například ve Spa si vystačí se 100kg paliva na 308 km. Pro Formule-E nepředstavitelná vzdálenost... vůbec celá série E je smutným důkazem, jak strašně jsou elektromobily zaostalé.Tak tady laskavě neporovnávej TCR a auta s poloviční hmotností a úplně jinou koncepcí.

Saman
5. března • 9:08

Nemůžu za to že neumíš počítat a trollis, Tesla S P100DL pro šampionát EGT váží přez 1800 kilo, přesto má závodní spotřebu do 0.9 kW ;-) ta Cupra má mit 65kWh baterku, tedy ve Spa by dala v závodním tempu tak 11-12 kol ;-) prostě lžeš a ještě se pak vstekas kdys tu lež někdo vyargumentuje, aneb jsi ubohém troll Mimochodem formule e má 28kWh baterií, proto tak malej dojezd, od letoska pak bude mít 54kWh

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
runner42
5. března • 12:37

Nevím, co si mám představit pod závodní spotřebou 0.9 kW.
Jestli tím myslíš 0.9 kWh na kilometr, tak v pohodě, proč ne. Klidně i 0.6 kWh na kilometr. Jen nepředstírejte, že tyto paralympijské výkony, na které musíte mít samostatné závody, můžete srovnávat s normálními auty.

Saman
5. března • 13:09

Ano spotřeba je na kilometr, ostatně napíšu to v předchozím poštu, čteš je vůbec? Já nic nikde nepředstíram ;-)

runner42
5. března • 16:20

Aha, ty asi nevíš, jaký je rozdíl mezi kW a kWh, tak nic.

runner42
4. března • 8:18

Opavuju, vydají 27 kWh na kolo :-D
Tak to by ten elektromobil dal možná i třetinu závodu :-D

vana
3. března • 17:05

Tak budou určitě potřebovat vlastní šampionát. Něco jako když se po skončení normální olympiády koná ještě samostatná paraolympijská (a nechci se tím nijak dotknout postižených spoluobčanů)

Doporučujeme

Články odjinud