Cupra představila první elektrický speciál pro závody cestovních vozů na světě

Seat teprve nedávno představil první exempláře své nové sportovní značky Cupra. Nyní už ukazuje i závodní náčiní pro nastávající "dobu elektrickou".

Na první pohled má novinka značky Cupra hodně společného s okruhovým speciálem Seat Leon TCR, se kterým se například tuzemský závodník Petr Fulín stal Mistrem Evropy.

Jenže automobil, který už na své karosérii vozí loga nové značky Cupra, je po stránce pohonu zcela odlišný. Místo jednoho zážehového dvoulitrového turbomotoru pod přední kapotou, který u vozu TCR poskytuje výkon 350 koní, jsou v útrobách vozu zabudované hned čtyři elektrické motory.

Petr Fulín v Mostě v Seatu získal titul mistra Evropy. Takto se to stalo:

Petr Fulín v Mostě v Seatu získal titul mistra Evropy. Takto se to stalo:

Ty jsou schopné stále poskytovat výkon 300 kW (402 koňských sil), avšak v případě potřeby pilotovi krátkodobě poskytnou až 500 kW (670 koní).

E-Racer je ovšem o tři sta kilogramů těžší. Je to logicky dáno sadou baterií, v nichž lze uchovávat až 65 kWh elektrické energie. To ale přináší také změnu rozložení hmotnosti. Standardně má Seat Leon TCR 60 procent hmotnosti na přední nápravě a 40 na té zadní a u elektrického speciálu je to přesně naopak.

Hranice tří set padla. První svezení se Seatem Leon Cupra po modernizaci

Hranice tří set padla. První svezení se Seatem Leon Cupra po modernizaci

Kvůli elektrickému pohonu samozřejmě musel dostat také upravenou zadní nápravu. Zavěšení předních kol je pak shodné s "Fulínovým" vozem.

Část spotřebované elektrické energie, tak jako u klasických silničních elektromobilů, se bude při brzdění navracet do akumulátorů. Míru rekuperace si však bude moci stanovit sám závodník.

První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 35 příspěvků
TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

BMW M850i xDrive

Lexus LC je možná zábavnější a lépe se poslouchá a Mercedes S Coupé je pravděpodobně o chloupek komfortnější. Lepší definice třídy gran turismo však na silnice snad ještě nevyjela.

13.  4.  2019 | Miro Mihálik | 15 příspěvků
Minitest Citroën C5 Aircross 2.0 BlueHDi EAT8: Sto lidí, sto názorů

Citroën C5 Aircross 2.0 BlueHDi (minitest)

Role vlajkové lodi je poměrně složitá. Zákazníci za své nemalé peníze chtějí to nejlepší a kompromisy jim moc nevoní. Dokázal nás vůbec nejdražší Citroën C5 Aircross přesvědčit o svých kvalitách?

10.  4.  2019 | Jan Mička | 7 příspěvků