Cupra představila první elektrický speciál pro závody cestovních vozů na světě

Seat teprve nedávno představil první exempláře své nové sportovní značky Cupra. Nyní už ukazuje i závodní náčiní pro nastávající "dobu elektrickou".

Na první pohled má novinka značky Cupra hodně společného s okruhovým speciálem Seat Leon TCR, se kterým se například tuzemský závodník Petr Fulín stal Mistrem Evropy.

Jenže automobil, který už na své karosérii vozí loga nové značky Cupra, je po stránce pohonu zcela odlišný. Místo jednoho zážehového dvoulitrového turbomotoru pod přední kapotou, který u vozu TCR poskytuje výkon 350 koní, jsou v útrobách vozu zabudované hned čtyři elektrické motory.

Petr Fulín v Mostě v Seatu získal titul mistra Evropy. Takto se to stalo:

Petr Fulín v Mostě v Seatu získal titul mistra Evropy. Takto se to stalo:

Ty jsou schopné stále poskytovat výkon 300 kW (402 koňských sil), avšak v případě potřeby pilotovi krátkodobě poskytnou až 500 kW (670 koní).

E-Racer je ovšem o tři sta kilogramů těžší. Je to logicky dáno sadou baterií, v nichž lze uchovávat až 65 kWh elektrické energie. To ale přináší také změnu rozložení hmotnosti. Standardně má Seat Leon TCR 60 procent hmotnosti na přední nápravě a 40 na té zadní a u elektrického speciálu je to přesně naopak.

Hranice tří set padla. První svezení se Seatem Leon Cupra po modernizaci

Hranice tří set padla. První svezení se Seatem Leon Cupra po modernizaci

Kvůli elektrickému pohonu samozřejmě musel dostat také upravenou zadní nápravu. Zavěšení předních kol je pak shodné s "Fulínovým" vozem.

Část spotřebované elektrické energie, tak jako u klasických silničních elektromobilů, se bude při brzdění navracet do akumulátorů. Míru rekuperace si však bude moci stanovit sám závodník.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků