Cupra představila první elektrický speciál pro závody cestovních vozů na světě

Seat teprve nedávno představil první exempláře své nové sportovní značky Cupra. Nyní už ukazuje i závodní náčiní pro nastávající "dobu elektrickou".

Na první pohled má novinka značky Cupra hodně společného s okruhovým speciálem Seat Leon TCR, se kterým se například tuzemský závodník Petr Fulín stal Mistrem Evropy.

Jenže automobil, který už na své karosérii vozí loga nové značky Cupra, je po stránce pohonu zcela odlišný. Místo jednoho zážehového dvoulitrového turbomotoru pod přední kapotou, který u vozu TCR poskytuje výkon 350 koní, jsou v útrobách vozu zabudované hned čtyři elektrické motory.

Petr Fulín v Mostě v Seatu získal titul mistra Evropy. Takto se to stalo:

Petr Fulín v Mostě v Seatu získal titul mistra Evropy. Takto se to stalo:

Ty jsou schopné stále poskytovat výkon 300 kW (402 koňských sil), avšak v případě potřeby pilotovi krátkodobě poskytnou až 500 kW (670 koní).

E-Racer je ovšem o tři sta kilogramů těžší. Je to logicky dáno sadou baterií, v nichž lze uchovávat až 65 kWh elektrické energie. To ale přináší také změnu rozložení hmotnosti. Standardně má Seat Leon TCR 60 procent hmotnosti na přední nápravě a 40 na té zadní a u elektrického speciálu je to přesně naopak.

Hranice tří set padla. První svezení se Seatem Leon Cupra po modernizaci

Hranice tří set padla. První svezení se Seatem Leon Cupra po modernizaci

Kvůli elektrickému pohonu samozřejmě musel dostat také upravenou zadní nápravu. Zavěšení předních kol je pak shodné s "Fulínovým" vozem.

Část spotřebované elektrické energie, tak jako u klasických silničních elektromobilů, se bude při brzdění navracet do akumulátorů. Míru rekuperace si však bude moci stanovit sám závodník.

Minitest Toyota Hilux 2.4 D4-D: I ta už se umí vyšňořit!

Toyota Hilux 2.4 D4-D (minitest)

Hilux osmé generace už má nový čumák. V rámci výroční edice se snaží zaujmout i tu klientelu kolem tunových pick-upů, která touží po co nejosobnějším vzezření a chování svého pracanta.

20.  1.  2019 | AutoRevue.cz | 9 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků