Cupra představila první elektrický speciál pro závody cestovních vozů na světě

Seat teprve nedávno představil první exempláře své nové sportovní značky Cupra. Nyní už ukazuje i závodní náčiní pro nastávající "dobu elektrickou".

Na první pohled má novinka značky Cupra hodně společného s okruhovým speciálem Seat Leon TCR, se kterým se například tuzemský závodník Petr Fulín stal Mistrem Evropy.

Jenže automobil, který už na své karosérii vozí loga nové značky Cupra, je po stránce pohonu zcela odlišný. Místo jednoho zážehového dvoulitrového turbomotoru pod přední kapotou, který u vozu TCR poskytuje výkon 350 koní, jsou v útrobách vozu zabudované hned čtyři elektrické motory.

Petr Fulín v Mostě v Seatu získal titul mistra Evropy. Takto se to stalo:

Petr Fulín v Mostě v Seatu získal titul mistra Evropy. Takto se to stalo:

Ty jsou schopné stále poskytovat výkon 300 kW (402 koňských sil), avšak v případě potřeby pilotovi krátkodobě poskytnou až 500 kW (670 koní).

E-Racer je ovšem o tři sta kilogramů těžší. Je to logicky dáno sadou baterií, v nichž lze uchovávat až 65 kWh elektrické energie. To ale přináší také změnu rozložení hmotnosti. Standardně má Seat Leon TCR 60 procent hmotnosti na přední nápravě a 40 na té zadní a u elektrického speciálu je to přesně naopak.

Hranice tří set padla. První svezení se Seatem Leon Cupra po modernizaci

Hranice tří set padla. První svezení se Seatem Leon Cupra po modernizaci

Kvůli elektrickému pohonu samozřejmě musel dostat také upravenou zadní nápravu. Zavěšení předních kol je pak shodné s "Fulínovým" vozem.

Část spotřebované elektrické energie, tak jako u klasických silničních elektromobilů, se bude při brzdění navracet do akumulátorů. Míru rekuperace si však bude moci stanovit sám závodník.

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků