Cupra oficiálně vstupuje na český trh. Co všechno chystá?

Cupra bude mít v Česku speciálně uzpůsobená dealerství. První z nich bylo včera otevřeno v Průhonicích u Prahy.

Nově vzniklá značka Cupra je oficiálně na českém trhu. Vzhledem k tomu, že jsme její vůbec první model, SUV Cupra Ateca, před časem testovali, se mohlo zdát, že tak nastalo již dříve, oficiální „výkop“ ale proběhl teprve včera dopoledne. Jde o sportovní divizi automobilky Seat a zároveň silně lifestylovou záležitost. Tomu budou uzpůsobeny i speciální koutky dealerství, kterých po celém světě vznikne asi 270.

TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Na Českou republiku připadají hned tři – v Průhonicích u Prahy (Pyramida), v Plzni (Autocentrum Šmucler) a v Brně (Louda). To sice neznamená, že Cupru nemůže prodávat a servisovat jakýkoliv dealer Seatu, pouze pracovníci zmíněných dealerství jsou však speciálně proškoleni a mohou si říkat Cupra masters. Nehledě na to, že samotné prostředí má luxusní punc a vedle aut můžete vybírat také osobní doplňky v malém butiku.

Ostrá Cupra Ateca má českou cenu. S Kodiaqem RS v tomto směru vede boj

Ostrá Cupra Ateca má českou cenu. S Kodiaqem RS v tomto směru vede boj

První Cupra je vlastně české auto. Vyrábí se společně s běžnou Atecou a Škodou Karoq v Kvasinách, odkud putuje do dílen Benet Automotive, kde dostane vše, co dělá Cupru Cuprou. Nárazníky, brzdy, doplňky v interiéru, prostě všechno. Tento stav ale nebude trvat věčně. Plánované přesunutí výroby Atecy a Karoqu se totiž pochopitelně dotkne také Cupry, navíc značka jako taková se brzy odtrhne od domovské továrny Seatu v Martorellu. Sice ne moc daleko, ale tohle je skutečně v plánu.

Velké změny v Kvasinách! Passat bude vznikat v Česku, Karoq musí za hranice

Velké změny v Kvasinách! Passat bude vznikat v Česku, Karoq musí za hranice

Kam ale značku Cupra vlastně zařadit. Oficiálně přesně mezi mainstream a „prémii“, rozhodně ale nechce být masovkou. V letošním roce je v plánu prodat asi 50 vozů Cupra Ateca, bude ale dost záležet na výrobních kapacitách. Typický zákazních Cupry by měl být člověk, který už nechce jezdit v prémiovém voze, ale zároveň nechce zapadnout v davu mainstreamu. A z vlastních zkušeností vím, že Cupra nejenom vizuálně, ale hlavně akusticky dost vyčnívá.

Ostrá Cupra Ateca má kompletní technická data. Známe i základní cenu

Ostrá Cupra Ateca má kompletní technická data. Známe i základní cenu

Cupru Ateca letos doplní něco ještě exkluzivnějšího. Vzpomínáte na Seat Leon Cupra R? Vznikl v 799 exemplářích, z nichž 10 zamířilo na český trh a hned se po nich zaprášilo. Nyní můžeme čekat kombi, těch se tady ale doveze jenom 6. Pro konec roku pak Cupra chystá „speciální model“, dost možná elektromobil. V příštím roce pak dojde k přerodu Seatu Leon Cupra na Cupru Leon a nabídku doplní také nový crossover, který měl velikostně zapadnout mezi Atecu a Tarraco.

Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

včera | Stanislav Kolman | 58 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Type-R GT 2020: Limp Bizkit, komiksy a tanec na hraně

Honda Civic Type-R GT 2020

Honda vylepšila svůj nejostřejší model a vypustila ho mezi lidi ve třech verzích. Vyzkoušeli jsme tu prostřední, která má přinést vyvážený mix mezi sportovním a kultivovaným vozem.

30.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků