Cupra oficiálně vstupuje na český trh. Co všechno chystá?

Cupra bude mít v Česku speciálně uzpůsobená dealerství. První z nich bylo včera otevřeno v Průhonicích u Prahy.

Nově vzniklá značka Cupra je oficiálně na českém trhu. Vzhledem k tomu, že jsme její vůbec první model, SUV Cupra Ateca, před časem testovali, se mohlo zdát, že tak nastalo již dříve, oficiální „výkop“ ale proběhl teprve včera dopoledne. Jde o sportovní divizi automobilky Seat a zároveň silně lifestylovou záležitost. Tomu budou uzpůsobeny i speciální koutky dealerství, kterých po celém světě vznikne asi 270.

TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Na Českou republiku připadají hned tři – v Průhonicích u Prahy (Pyramida), v Plzni (Autocentrum Šmucler) a v Brně (Louda). To sice neznamená, že Cupru nemůže prodávat a servisovat jakýkoliv dealer Seatu, pouze pracovníci zmíněných dealerství jsou však speciálně proškoleni a mohou si říkat Cupra masters. Nehledě na to, že samotné prostředí má luxusní punc a vedle aut můžete vybírat také osobní doplňky v malém butiku.

Ostrá Cupra Ateca má českou cenu. S Kodiaqem RS v tomto směru vede boj

Ostrá Cupra Ateca má českou cenu. S Kodiaqem RS v tomto směru vede boj

První Cupra je vlastně české auto. Vyrábí se společně s běžnou Atecou a Škodou Karoq v Kvasinách, odkud putuje do dílen Benet Automotive, kde dostane vše, co dělá Cupru Cuprou. Nárazníky, brzdy, doplňky v interiéru, prostě všechno. Tento stav ale nebude trvat věčně. Plánované přesunutí výroby Atecy a Karoqu se totiž pochopitelně dotkne také Cupry, navíc značka jako taková se brzy odtrhne od domovské továrny Seatu v Martorellu. Sice ne moc daleko, ale tohle je skutečně v plánu.

Velké změny v Kvasinách! Passat bude vznikat v Česku, Karoq musí za hranice

Velké změny v Kvasinách! Passat bude vznikat v Česku, Karoq musí za hranice

Kam ale značku Cupra vlastně zařadit. Oficiálně přesně mezi mainstream a „prémii“, rozhodně ale nechce být masovkou. V letošním roce je v plánu prodat asi 50 vozů Cupra Ateca, bude ale dost záležet na výrobních kapacitách. Typický zákazních Cupry by měl být člověk, který už nechce jezdit v prémiovém voze, ale zároveň nechce zapadnout v davu mainstreamu. A z vlastních zkušeností vím, že Cupra nejenom vizuálně, ale hlavně akusticky dost vyčnívá.

Ostrá Cupra Ateca má kompletní technická data. Známe i základní cenu

Ostrá Cupra Ateca má kompletní technická data. Známe i základní cenu

Cupru Ateca letos doplní něco ještě exkluzivnějšího. Vzpomínáte na Seat Leon Cupra R? Vznikl v 799 exemplářích, z nichž 10 zamířilo na český trh a hned se po nich zaprášilo. Nyní můžeme čekat kombi, těch se tady ale doveze jenom 6. Pro konec roku pak Cupra chystá „speciální model“, dost možná elektromobil. V příštím roce pak dojde k přerodu Seatu Leon Cupra na Cupru Leon a nabídku doplní také nový crossover, který měl velikostně zapadnout mezi Atecu a Tarraco.

První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 35 příspěvků
TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

BMW M850i xDrive

Lexus LC je možná zábavnější a lépe se poslouchá a Mercedes S Coupé je pravděpodobně o chloupek komfortnější. Lepší definice třídy gran turismo však na silnice snad ještě nevyjela.

13.  4.  2019 | Miro Mihálik | 15 příspěvků
Minitest Citroën C5 Aircross 2.0 BlueHDi EAT8: Sto lidí, sto názorů

Citroën C5 Aircross 2.0 BlueHDi (minitest)

Role vlajkové lodi je poměrně složitá. Zákazníci za své nemalé peníze chtějí to nejlepší a kompromisy jim moc nevoní. Dokázal nás vůbec nejdražší Citroën C5 Aircross přesvědčit o svých kvalitách?

10.  4.  2019 | Jan Mička | 7 příspěvků