Cupra nabízí pro Atecu tovární tuning od ABT. Zvýšení výkonu však není pro každého

K nedávno představené limitované edici Cupry Ateca přidává značka i možnost továrního tuningu. Nabídka však potěší jen vybrané publikum.

Na podzim minulého roku vytasila Cupra z rukávu limitovanou edici ostré Atecy, která rozšiřuje standardní výbavu SUV o hrstku zajímavých dílů na exteriéru, v interiéru a rovněž lehce ladí techniku vozu. Limited Edition, která bude dostupná také v Česku, se však u britského zastoupení Cupry dočkala ještě rozsáhlejšího vylepšení.

Cupra ukázala nejostřejší české SUV. Limitovaná Ateca sází na karbon a hlasitý výfuk

Cupra ukázala nejostřejší české SUV. Limitovaná Ateca sází na karbon a hlasitý výfuk

Za příplatek si totiž budou moci zájemci v Británii dopřát vyladění motoru firmou ABT, které je kryto tovární zárukou Cupry při koupi nového vozidla. Původní přeplňovaný čtyřválec 2.0 TSI touto úpravou povýší ze standardních 300 koní (220 kW) a 400 N.m točivého momentu na rovných 350 koní (257 kW) a 440 N.m.

Akcelerace SUV s pohonem všech kol a automatem DSG na 100 km/h se zvolením paketu ABT sice nevylepší a zůstává na udávaných 4,9 s, posune se ovšem maximální rychlost ze standardních 245 km/h na 255 km/h. Výši příplatku za úpravu motoru britské zastoupení zatím neuvádí.

Cupra Leon přijede jako plug-in hybrid. Dočkáme se i čtyřkolky s původem v Golfu R?

Cupra Leon přijede jako plug-in hybrid. Dočkáme se i čtyřkolky s původem v Golfu R?

Dostupnost balíčku ABT u českého zastoupení bychom zřejmě neočekávali. Cena a specifikace Cupry Ateca Limited Edition pro ČR už byla oficiálně zveřejněna. Verze bude začínat na částce 1.379.900 Kč a dostupnost bude opravdu limitovaná, jelikož pro Evropu má Cupra přichystáno jen 1999 kusů. Prodej limitované edice zahájí české zastoupení na konci února 2020.

Kromě karbonových doplňků na karoserii, exkluzivních 20palcových kol, doplňků v odstínu mědi, sportovních sedaček čalouněných modrou Alcantarou nebo modrého ambientního osvětlení jsou nejzajímavějšími prvky limitované edice výfukový systém Akrapovič a rovněž větší 18palcové brzdy Brembo.

TEST Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI Black Style: Nehodící se škrtněte

Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI

Touareg je vlajkovou lodí Volkswagenu, s motorem V8 by se ale dal považovat za takovou vlajkovou loď „na druhou“. Pokud máte o koupi osmiválce zájem, pospěšte si. Brzy totiž nenávratně zmizí z nabídky.

dnes | Jan Mička | 13 příspěvků
Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků