Španělské sportovní značce se nadmíru daří, a proto chystá zásadní krok v expanzi na další trhy.
Spekulace či naznačující představy španělské Cupry o vstupu na trh USA se začaly objevovat již od roku 2018, kdy se původní značka Seatu osamostatnila. Nyní je to však oficiální. Vedení Cupry totiž potvrzuje plán vstupu na severoamerický trh do konce této dekády. Informace byly zveřejněny v rámci výroční konference finančních výsledků automobilky Seat.
Plán nového působení Cupry v zámoří už má přitom jasně dané pilíře. Nejprve chce značka americkým zákazníkům nabídnout plně elektrickou verzi modelu Formentor. S výhledem do roku 2030 je nicméně pravděpodobné, že už půjde o zcela novou generaci modelu – dosavadní čistě spalovací a plug-in hybridní verzi v Evropě (na trhu od roku 2020) čeká zanedlouho modernizace.
K novému plně elektrickém Formentoru se poté přidá na americkém trhu i další, blíže nespecifikovaný větší elektrický crossover. Tuto novinku plánuje Cupra vyrábět v továrnách VW Group v Severní Americe a rovněž v Mexiku. Zahajovací vlnu prodejů chce značka rozjet nejprve ve vybraných státech na východním a západním pobřeží a rovněž v některých jižních státech USA.
Zprávy o vstupu do USA přichází v souvislosti s finančními úspěchy značky Cupra, která chce tímto provést zásadní krok ve své globalizaci. Za rok 2023 dodala Cupra rekordních 230.739 vozů, což je o 50,9 % více než v předešlém roce (152.896). Rok 2024 pak bude začátkem dosud největší produktové ofenzivy. Uvedení se již dočkal Tavascan (druhý elektromobil v nabídce), následovat bude hybridní SUV Terramar, zatímco Leon, zmíněný Formentor a elektrický Born projdou modernizacemi.