Cupra Leon s výkonem 300 koní dorazila do ČR. Je dražší než hybrid, ale ne o moc

Nová Cupra Leon ve verzi hatchback již dorazila s nejsilnějším motorem. Kdo chce čtyřkolku, musí počkat na kombi.

Do české nabídky španělského sportovního hatchbacku Cupra Leon již dorazil silný benzínový motor 2.0 TSI o výkonu 221 kW (300 koní) a točivém momentu 400 N.m. Skrze sedmistupňovou automatickou převodovku DSG má hnaná přední kola. Kdo bude chtít čtyřkolku, musí si počkat na silnější verzi kombi, která bude mít ještě o 10 koní víc.

Nejlevnější Cupra Formentor dorazila do ČR. Má manuál, přední pohon a 150 koní

Nejlevnější Cupra Formentor dorazila do ČR. Má manuál, přední pohon a 150 koní

Cupra Leon 2.0 TSI DSG stojí 1.064.900 Kč, oproti plug-in hybridu 1.4 e-Hybrid o kombinovaném výkonu 245 koní si tedy připlatíte deset tisíc korun. Čistě spalovací verze je ale o dost rychlejší. Na stovku zrychlí za 5,7 sekundy a maximálně může jet až 250 km/h. K tomu má ještě o sto deset litrů větší zavazadelník a je o 181 kg lehčí.

Ve standardu dostanete 19palcová kola, automatickou třízónovou klimatizaci, dešťový a světelný senzor, navigaci, digitální přístrojový štít, bezklíčové odemykání, tempomat i zadní parkovací senzory. Se sportovní jízdou pak pomůže adaptivní sportovní podvozek a pro tuto motorizaci je standardem i progresivní řízení Servotronic.

Nabídka Audi A3 se rozšířila o další hybrid. 45 TFSI e je prémiový sourozenec RS iV

Nabídka Audi A3 se rozšířila o další hybrid. 45 TFSI e je prémiový sourozenec RS iV

V příplatkové výbavě najdete třeba lepší audiosystém Beats za 12.900 Kč, čalounění kůží Nappa za nejméně 43.500 Kč či zimní paket obsahující vyhřívaná přední sedadla a volant za 10.500 Kč. U verze s motorem 2.0 TSI můžete sáhnout ještě po výkonnějších brzdách Brembo s vrtanými a vnitřně chlazenými kotouči za 48.900 Kč.

Cupra Leon hatchback: Základní technická data
Motor 1.4 PHEV 2.0 TSI
Převodovka 6A 7A
Zdvihový objem [cm3] 1395 1984
Válce/ventily 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 180*/5000-6000 221/5300-6500
Točivý moment [N.m/min] 400*/1550-3500 400/2000-5200
Maximální rychlost [km/h] 225 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 6,7 5,7
Provozní hmotnost [kg] 1671 1490
Zavazadelník [l] 270 380
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] 1,6 6,7
*kombinovaný výkon    
Nová Škoda Fabia je luxusnější. Už jsme ji řídili, bude to největší malé auto na trhu

Škoda Fabia IV 1.0 TSI DSG

Čtvrtá generace Škody Fabia je za rohem, představí se už v květnu, od léta si ji budete moci objednat v rámci předprodeje a s podzimem dorazí na showroomy a k prvním zákazníkům.

včera | Jiří Baborský | 65 příspěvků
TEST Volkswagen Golf GTE 1.4 PHEV: Dobrý přítel bohatého pendlera

Volkswagen Golf GTE

Plug-in hybridní GTE je nejvýkonnější eko verzí Volkswagenu Golf. Slibuje úsporný provoz i vysoký výkon, jak ale funguje v podmínkách české zimy?

24.  2.  2021 | Richard Herbich | 26 příspěvků
TEST Kia e-Soul 64 kWh: Sladký život s volty a ampéry i v třeskutých mrazech?

Kia e-Soul 64 kWh

První generace Kie Soul se světu představila už v roce 2008 a pro značku představovala důležitý milník. V té době Kia nabízela vcelku fádně vypadající picanta, ria nebo cee’dy a funky krabička na čtyřech kolech byla konečně vozem, po které bylo možné toužit.

21.  2.  2021 | Richard Herbich | 42 příspěvků