Hned na úvod si řekneme, že bodykit rozhodně nemá jen vizuální účel. Zdroj: JE Design

Hned na úvod si řekneme, že bodykit rozhodně nemá jen vizuální účel. | Zdroj: JE Design

Tým v čele s Jochenem Eckeltem si dal na aerodynamice hodně záležet. Zdroj: JE Design

Tým v čele s Jochenem Eckeltem si dal na aerodynamice hodně záležet. | Zdroj: JE Design

Plody jejich práce můžeme sklidit v podobě třídílného předního spoileru s nastavitelnou prostřední částí pro zvýšení přítlaku na přední nápravu. Zdroj: JE Design

Plody jejich práce můžeme sklidit v podobě třídílného předního spoileru s nastavitelnou prostřední částí pro zvýšení přítlaku na přední nápravu. | Zdroj: JE Design

Blatníky lemují na obou koncích ploutve, které v horní části doplňuje rozšíření v barvě karoserie. Zdroj: JE Design

Blatníky lemují na obou koncích ploutve, které v horní části doplňuje rozšíření v barvě karoserie. | Zdroj: JE Design

Tyto prvky pomáhají optimalizovat vzdušný vír kolem kol a lépe chladit brzdy. Zdroj: JE Design

Tyto prvky pomáhají optimalizovat vzdušný vír kolem kol a lépe chladit brzdy. | Zdroj: JE Design

Sestava se dodává v leskle černé povrchové úpravě, takže ji můžete nechat jen tak, nebo nalakovat dle libosti. Zdroj: JE Design

Sestava se dodává v leskle černé povrchové úpravě, takže ji můžete nechat jen tak, nebo nalakovat dle libosti. | Zdroj: JE Design

Pouze nástavce prahů jsou jen na oko, stejně jako karbonové kryty zrcátek, Zdroj: JE Design

Pouze nástavce prahů jsou jen na oko, stejně jako karbonové kryty zrcátek, | Zdroj: JE Design

Pokud jejich hmotnost pouhých 64 g nepovažujete za technickou vlastnost. Zdroj: JE Design

Pokud jejich hmotnost pouhých 64 g nepovažujete za technickou vlastnost. | Zdroj: JE Design

Zato u zadního křídla není o přínosu třeba diskutovat. Zdroj: JE Design

Zato u zadního křídla není o přínosu třeba diskutovat. | Zdroj: JE Design

Skládá se ze dvou rozměrných bočnic a dvojitého spoileru v horní části. Zdroj: JE Design

Skládá se ze dvou rozměrných bočnic a dvojitého spoileru v horní části. | Zdroj: JE Design

Základna je k víku kufru přimontovaná na třech místech a čtvrtý kotvící bod spojuje horní lamely se střechou. Zdroj: JE Design

Základna je k víku kufru přimontovaná na třech místech a čtvrtý kotvící bod spojuje horní lamely se střechou. | Zdroj: JE Design

Důvodem je maximální stabilizace, protože křídlo se dost nadře. Při rychlosti 200 km/h generuje přítlak 180 kg. Zdroj: JE Design

Důvodem je maximální stabilizace, protože křídlo se dost nadře. Při rychlosti 200 km/h generuje přítlak 180 kg. | Zdroj: JE Design

Když bylo dílo hotové, Jochen Eckelt si řekl, že by rád vyzkoušel vůz na okruhu a zaútočil na kdysi ztracený rekord. Zdroj: JE Design

Když bylo dílo hotové, Jochen Eckelt si řekl, že by rád vyzkoušel vůz na okruhu a zaútočil na kdysi ztracený rekord. | Zdroj: JE Design

V roce 2015 stanovil úpravce se Seatem Leon Cupra nejlepší čas na Sachsenringu mezi sériovými vozy s předním pohonem. Zdroj: JE Design

V roce 2015 stanovil úpravce se Seatem Leon Cupra nejlepší čas na Sachsenringu mezi sériovými vozy s předním pohonem. | Zdroj: JE Design

Ten však překonal konkurenční Volkswagen Golf. Zdroj: JE Design

Ten však překonal konkurenční Volkswagen Golf. | Zdroj: JE Design

Nyní se Cupra Leon s Widebody sadou vrátila. Zdroj: JE Design

Nyní se Cupra Leon s Widebody sadou vrátila. | Zdroj: JE Design

Do boje si ještě vzala stavitelný podvozek KW V4, lehkou baterii, kola ATS a výkonnostní upgrade APR od společnosti Stage48. Zdroj: JE Design

Do boje si ještě vzala stavitelný podvozek KW V4, lehkou baterii, kola ATS a výkonnostní upgrade APR od společnosti Stage48. | Zdroj: JE Design

S časem 1:32,82 sekundy a náskokem 1,93 sekundy se titul vrátil k JE Design. Zdroj: JE Design

S časem 1:32,82 sekundy a náskokem 1,93 sekundy se titul vrátil k JE Design. | Zdroj: JE Design

Mimochodem, Lamborghini Huracán LP610-4 je na okruhu rychlejší jen o dvě setiny. Zdroj: JE Design

Mimochodem, Lamborghini Huracán LP610-4 je na okruhu rychlejší jen o dvě setiny. | Zdroj: JE Design

To motivovalo úpravce rozjet práce na limitované sérii vozů Widebody RS-R pro okruhové nadšence. Zdroj: JE Design

To motivovalo úpravce rozjet práce na limitované sérii vozů Widebody RS-R pro okruhové nadšence. | Zdroj: JE Design

Pokud nemáte závodní ambice, JE Design k vozu nabízí vlastní odlehčenou sadu disků s pneumatikami v rozměru 255/30 R 19 a pružiny, které auto sníží o 20 mm vpředu a 10 mm vzadu. Zdroj: JE Design

Pokud nemáte závodní ambice, JE Design k vozu nabízí vlastní odlehčenou sadu disků s pneumatikami v rozměru 255/30 R 19 a pružiny, které auto sníží o 20 mm vpředu a 10 mm vzadu. | Zdroj: JE Design

Standardní adaptivní podvozek zůstává plně funkční. Zdroj: JE Design

Standardní adaptivní podvozek zůstává plně funkční. | Zdroj: JE Design

Veškeré díly mají plnou homologaci. Zdroj: JE Design

Veškeré díly mají plnou homologaci. | Zdroj: JE Design

Tým v čele s Jochenem Eckeltem si dal na aerodynamice hodně záležet. Zdroj: JE Design
Plody jejich práce můžeme sklidit v podobě třídílného předního spoileru s nastavitelnou prostřední částí pro zvýšení přítlaku na přední nápravu. Zdroj: JE Design
Blatníky lemují na obou koncích ploutve, které v horní části doplňuje rozšíření v barvě karoserie. Zdroj: JE Design
Tyto prvky pomáhají optimalizovat vzdušný vír kolem kol a lépe chladit brzdy. Zdroj: JE Design
23
Fotogalerie

Cupra Leon s gigantickým křídlem je nejrychlejší předokolka na slavém okruhu. Můžete ji mít i vy

Možná někomu přijde tento bodykit pro Cupru Leona teatrální, ale když dojde na lámání chleba na okruhu, smích rychle přejde.

Exteriérová sada Widebody od JE Design není novinkou. Německý výrobce původem z Leingartenu u Heilbronnu ji v pro Cupru Leon Sportstourer má v nabídce od loňského května. Je s podivem, že pro sportovní úpravu si vybral méně dynamické kombi, ale to nevadí, protože nyní jej nabízí i pro pětidveřový hatchback. Zjistil totiž, že paket má značný potenciál.

Tým v čele s Jochenem Eckeltem si dal na aerodynamice hodně záležet. Plody jejich práce můžeme sklidit v podobě třídílného předního spoileru s nastavitelnou prostřední částí pro zvýšení přítlaku na přední nápravu. Blatníky lemují na obou koncích ploutve, které v horní části doplňuje rozšíření v barvě karoserie. Tyto prvky pomáhají optimalizovat vzdušný vír kolem kol a lépe chladit brzdy. Sestava se dodává v leskle černé povrchové úpravě, takže ji můžete nechat jen tak, nebo nalakovat dle libosti. Pouze nástavce prahů jsou jen na oko, stejně jako karbonové kryty zrcátek, pokud jejich hmotnost pouhých 64 g nepovažujete za technickou vlastnost.

Zato u zadního křídla není o přínosu třeba diskutovat. Skládá se ze dvou rozměrných bočnic a dvojitého spoileru v horní části. Základna je k víku kufru přimontovaná na třech místech a čtvrtý kotvící bod spojuje horní lamely se střechou. Důvodem je maximální stabilizace, protože křídlo se dost nadře. Při rychlosti 200 km/h generuje přítlak 180 kg.

Když bylo dílo hotové, Jochen Eckelt si řekl, že by rád vyzkoušel vůz na okruhu a zaútočil na kdysi ztracený rekord. V roce 2015 stanovil úpravce se Seatem Leon Cupra nejlepší čas na Sachsenringu mezi sériovými vozy s předním pohonem. Ten však překonal konkurenční Volkswagen Golf.

Nyní se Cupra Leon s Widebody sadou vrátila. Do boje si ještě vzala stavitelný podvozek KW V4, lehkou baterii, kola ATS a výkonnostní upgrade APR od společnosti Stage48. S časem 1:32,82 a náskokem 1,93 sekundy se titul vrátil k JE Design. Mimochodem, Lamborghini Huracán LP610-4 je na okruhu rychlejší jen o dvě setiny. To motivovalo úpravce rozjet práce na limitované sérii vozů Widebody RS-R pro okruhové nadšence.

Pokud nemáte závodní ambice, JE Design k vozu nabízí vlastní odlehčenou sadu disků s pneumatikami v rozměru 255/30 R 19 a pružiny, které auto sníží o 20 mm vpředu a 10 mm vzadu. Standardní adaptivní podvozek zůstává plně funkční. Veškeré díly mají plnou homologaci.

Volkswagen Golf

Volkswagen Golf je dlouholetým bestsellerem nižší střední třídy v Evropě. Oblibu si získal širokou nabídkou verzí, přívětivou ergonomií a solidními jízdními vlastnostmi. V současnosti je na trhu osmá generace Golfu.

Ceny, výbava, data • Test VW Golf 1.5 eTSI • Minitest VW Golf 2.0 TDI • VW Golf GTI První jízda • VW Golf Variant a Alltrack • VW Golf GTI vs. GTE

Doporučujeme

Články odjinud