Možná někomu přijde tento bodykit pro Cupru Leona teatrální, ale když dojde na lámání chleba na okruhu, smích rychle přejde.
Exteriérová sada Widebody od JE Design není novinkou. Německý výrobce původem z Leingartenu u Heilbronnu ji v pro Cupru Leon Sportstourer má v nabídce od loňského května. Je s podivem, že pro sportovní úpravu si vybral méně dynamické kombi, ale to nevadí, protože nyní jej nabízí i pro pětidveřový hatchback. Zjistil totiž, že paket má značný potenciál.
Tým v čele s Jochenem Eckeltem si dal na aerodynamice hodně záležet. Plody jejich práce můžeme sklidit v podobě třídílného předního spoileru s nastavitelnou prostřední částí pro zvýšení přítlaku na přední nápravu. Blatníky lemují na obou koncích ploutve, které v horní části doplňuje rozšíření v barvě karoserie. Tyto prvky pomáhají optimalizovat vzdušný vír kolem kol a lépe chladit brzdy. Sestava se dodává v leskle černé povrchové úpravě, takže ji můžete nechat jen tak, nebo nalakovat dle libosti. Pouze nástavce prahů jsou jen na oko, stejně jako karbonové kryty zrcátek, pokud jejich hmotnost pouhých 64 g nepovažujete za technickou vlastnost.
Zato u zadního křídla není o přínosu třeba diskutovat. Skládá se ze dvou rozměrných bočnic a dvojitého spoileru v horní části. Základna je k víku kufru přimontovaná na třech místech a čtvrtý kotvící bod spojuje horní lamely se střechou. Důvodem je maximální stabilizace, protože křídlo se dost nadře. Při rychlosti 200 km/h generuje přítlak 180 kg.
Když bylo dílo hotové, Jochen Eckelt si řekl, že by rád vyzkoušel vůz na okruhu a zaútočil na kdysi ztracený rekord. V roce 2015 stanovil úpravce se Seatem Leon Cupra nejlepší čas na Sachsenringu mezi sériovými vozy s předním pohonem. Ten však překonal konkurenční Volkswagen Golf.
Nyní se Cupra Leon s Widebody sadou vrátila. Do boje si ještě vzala stavitelný podvozek KW V4, lehkou baterii, kola ATS a výkonnostní upgrade APR od společnosti Stage48. S časem 1:32,82 a náskokem 1,93 sekundy se titul vrátil k JE Design. Mimochodem, Lamborghini Huracán LP610-4 je na okruhu rychlejší jen o dvě setiny. To motivovalo úpravce rozjet práce na limitované sérii vozů Widebody RS-R pro okruhové nadšence.
Pokud nemáte závodní ambice, JE Design k vozu nabízí vlastní odlehčenou sadu disků s pneumatikami v rozměru 255/30 R 19 a pružiny, které auto sníží o 20 mm vpředu a 10 mm vzadu. Standardní adaptivní podvozek zůstává plně funkční. Veškeré díly mají plnou homologaci.