První produkční elektromobil značky Cupra, postavený na základech loni představeného Seatu el-Born. Jde zároveň o první ostrý elektromobil koncernu VW. Foto: Cupra

První produkční elektromobil značky Cupra, postavený na základech loni představeného Seatu el-Born. Jde zároveň o první ostrý elektromobil koncernu VW. | Foto: Cupra

Bude mít pohon zadních kol, akumulátor o kapacitě 82 kWh a z nuly na padesátku se dostane zhruba za tři sekundy. Foto: Cupra

Bude mít pohon zadních kol, akumulátor o kapacitě 82 kWh a z nuly na padesátku se dostane zhruba za tři sekundy. | Foto: Cupra

Uvnitř jsou rozměrná přední sedadla s integrovanými hlavovými opěrkami, specifické čalounění a detaily v barvě mědi. Foto: Cupra

Uvnitř jsou rozměrná přední sedadla s integrovanými hlavovými opěrkami, specifické čalounění a detaily v barvě mědi. | Foto: Cupra

Vůz má plnou konektivitu a po vzoru nového Volkswagenu Golf je vybaveny systémem Car2X, díky kterému bude moci komunikovat s jinými vozy v určitém okruhu. Foto: Cupra

Vůz má plnou konektivitu a po vzoru nového Volkswagenu Golf je vybaveny systémem Car2X, díky kterému bude moci komunikovat s jinými vozy v určitém okruhu. | Foto: Cupra

Ostrý el-Born by měl na jedno nabití ujet asi 500 km. Bližší technická data zatím nejsou k dispozici, můžeme se však odpíchnout od Škody Enyaq iV, která má v nejsilnější verzi se zadním pohonem výkon 150 kW a točivý moment 310 N.m. Foto: Cupra

Ostrý el-Born by měl na jedno nabití ujet asi 500 km. Bližší technická data zatím nejsou k dispozici, můžeme se však odpíchnout od Škody Enyaq iV, která má v nejsilnější verzi se zadním pohonem výkon 150 kW a točivý moment 310 N.m. | Foto: Cupra

Kromě konceptu městského vozítka Minimó doveze Seat do Ženevy další elektromobil. Nová studie el-Born má už však velmi blízko k sériové výrobě. | Koncept Seat el-Born Zdroj: Seat

Kromě konceptu městského vozítka Minimó doveze Seat do Ženevy další elektromobil. Nová studie el-Born má už však velmi blízko k sériové výrobě. | Koncept Seat el-Born | Zdroj: Seat

Ostatně se totiž díváme na sourozence chystaného Volkswagenu I.D. Také Seat tudíž předpovídá nástup vlastního kompaktního elektromobilu na sdílené platformě MEB od koncernu VW. | Koncept Seat el-Born Zdroj: Seat

Ostatně se totiž díváme na sourozence chystaného Volkswagenu I.D. Také Seat tudíž předpovídá nástup vlastního kompaktního elektromobilu na sdílené platformě MEB od koncernu VW. | Koncept Seat el-Born | Zdroj: Seat

Vzhled elektrického Seatu pak samozřejmě vychází z designového jazyku španělské značky. Sourozenectví s Volkswagenem I.D. je však zřetelné, a to hlavně v oblastí sloupků karoserie a profilů bočních oken. | Koncept Seat el-Born Zdroj: Seat

Vzhled elektrického Seatu pak samozřejmě vychází z designového jazyku španělské značky. Sourozenectví s Volkswagenem I.D. je však zřetelné, a to hlavně v oblastí sloupků karoserie a profilů bočních oken. | Koncept Seat el-Born | Zdroj: Seat

Seat nám poskytuje i technická data. Blíže nespecifikované elektrické ústrojí má nabídnout výkon 150 kW (204 koní)... | Koncept Seat el-Born Zdroj: Seat

Seat nám poskytuje i technická data. Blíže nespecifikované elektrické ústrojí má nabídnout výkon 150 kW (204 koní)... | Koncept Seat el-Born | Zdroj: Seat

...přičemž bateriový modul o kapacitě 62 kWh prý zajistí dojezd na jedno nabití až 420 km (dle WLTP). | Koncept Seat el-Born Zdroj: Seat

...přičemž bateriový modul o kapacitě 62 kWh prý zajistí dojezd na jedno nabití až 420 km (dle WLTP). | Koncept Seat el-Born | Zdroj: Seat

Zrychlení el-Bornu z nuly na 100 km/h je udávaných 7,5 vteřiny. | Koncept Seat el-Born Zdroj: Seat

Zrychlení el-Bornu z nuly na 100 km/h je udávaných 7,5 vteřiny. | Koncept Seat el-Born | Zdroj: Seat

Dobití baterie na 80 % kapacity má pomocí supernabíječky o výkonu 100 kW trvat jen 47 minut. | Koncept Seat el-Born Zdroj: Seat

Dobití baterie na 80 % kapacity má pomocí supernabíječky o výkonu 100 kW trvat jen 47 minut. | Koncept Seat el-Born | Zdroj: Seat

Připraven k produkci už vypadá také interiér, jenž vyniká poměrně jednoduchým uspořádáním, párem tlačítek na volantu i vedle digitální kapličky přístrojů... | Koncept Seat el-Born Zdroj: Seat

Připraven k produkci už vypadá také interiér, jenž vyniká poměrně jednoduchým uspořádáním, párem tlačítek na volantu i vedle digitální kapličky přístrojů... | Koncept Seat el-Born | Zdroj: Seat

...zatímco do prostoru uprostřed trčí 10palcový dotykový displej infotainmentu. Nechybí i řada přihrádek na středovém tunelu. | Koncept Seat el-Born  Zdroj: Seat

...zatímco do prostoru uprostřed trčí 10palcový dotykový displej infotainmentu. Nechybí i řada přihrádek na středovém tunelu. | Koncept Seat el-Born  | Zdroj: Seat

V elektrickém autě blízké budoucnosti pak samozřejmě nesmí chybět možnost autonomní jízdy, kterou zatím Seat popisuje jako částečnou. | Koncept Seat el-Born Zdroj: Seat

V elektrickém autě blízké budoucnosti pak samozřejmě nesmí chybět možnost autonomní jízdy, kterou zatím Seat popisuje jako částečnou. | Koncept Seat el-Born | Zdroj: Seat

Přesto ale umí vozidlo samo zatáčet, akcelerovat a brzdit a dle nejnovějších trendů rovněž automaticky bez zásahu řidiče zaparkovat. | Koncept Seat el-Born Zdroj: Seat

Přesto ale umí vozidlo samo zatáčet, akcelerovat a brzdit a dle nejnovějších trendů rovněž automaticky bez zásahu řidiče zaparkovat. | Koncept Seat el-Born | Zdroj: Seat

Podle některých zdrojů je prý nový elektromobil Seatu z 95 % připraven k sériové výrobě. | Koncept Seat el-Born Zdroj: Seat

Podle některých zdrojů je prý nový elektromobil Seatu z 95 % připraven k sériové výrobě. | Koncept Seat el-Born | Zdroj: Seat

Sama automobilka už produkci modelu na základě konceptu potvrdila. Na trhu jej máme čekat v roce 2020. | Koncept Seat el-Born    Zdroj: Seat

Sama automobilka už produkci modelu na základě konceptu potvrdila. Na trhu jej máme čekat v roce 2020. | Koncept Seat el-Born    | Zdroj: Seat

Bude mít pohon zadních kol, akumulátor o kapacitě 82 kWh a z nuly na padesátku se dostane zhruba za tři sekundy. Foto: Cupra
Uvnitř jsou rozměrná přední sedadla s integrovanými hlavovými opěrkami, specifické čalounění a detaily v barvě mědi. Foto: Cupra
Vůz má plnou konektivitu a po vzoru nového Volkswagenu Golf je vybaveny systémem Car2X, díky kterému bude moci komunikovat s jinými vozy v určitém okruhu. Foto: Cupra
Ostrý el-Born by měl na jedno nabití ujet asi 500 km. Bližší technická data zatím nejsou k dispozici, můžeme se však odpíchnout od Škody Enyaq iV, která má v nejsilnější verzi se zadním pohonem výkon 150 kW a točivý moment 310 N.m. Foto: Cupra
18
Fotogalerie

První elektrický hot-hatch koncernu VW oficiálně: Cupra el-Born dorazí příští rok

Zvěsti o ostrém elektromobilu od Seatu se potvrdily. Vůz vznikne od křídly značky Cupra a dočkáme se jej už příští rok.

Asi každému muselo být jasné, že jakmile portfolio elektrických modelů přeroste určitou velikost, dojde řada na deriváty. Dává to smysl. U elektromobilů se mnohem snáz pracuje s výkonem, který pak může dosáhnout stáda mnoha set koní také u vozidel, která na to moc nevypadají. Vozy Tesla s běžným výkonem přes 700 koní jsou toho důkazem.

Svůj kousek koláče si chce ukrojit i koncern Volkswagen, pro který je uvedení nových elektromobilů jedním z velkých plánů pro letošní rok. Na platformě MEB letos vyrazí do ulic Volkswagen ID.3 i Škoda Enyaq iV, přičemž ID.3 bude vznikat v továrně Volkswagenu ve Cvikově a Škoda v mateřském závodě v Mladé Boleslavi.

Seat dnes uspořádal tiskovou konferenci, na které zveřejnil budoucí plány. Zapadá do nich i první produkční elektromobil Cupra, postavený na základech loni představeného Seatu el-Born. Půjde o první elektrický hot-hatch koncernu VW. Bude mít zadní pohon, akumulátor o kapacitě 82 kWh a z nuly na 50 km/h se dostane asi za tři sekundy. Čas akcelerace z nuly na stovku značka neuvádí, konceptu Seat el-Born to ale trvalo 7,5 sekundy.

V galerii se můžete podívat na vůbec první fotky elektrické Cupry. Má tmavý lak a měděné detaily, tedy prvky typické pro vozy Cupra. Uvnitř jsou rozměrná přední sedadla s integrovanými hlavovými opěrkami, specifické čalounění a rovněž detaily v barvě mědi. Vůz má plnou konektivitu a po vzoru nového Volkswagenu Golf je vybaveny systémem Car2X, díky kterému bude moci komunikovat s jinými vozy v určitém okruhu.

Ostrý el-Born by měl na jedno nabití ujet asi 500 km, zatím se ale jedná spíše o přání Cupry než o reálnou hodnotu. Bližší technická data zatím nejsou k dispozici, můžeme se však odpíchnout od Škody Enyaq iV, která má v nejsilnější verzi se zadním pohonem výkon 150 kW a točivý moment 310 N.m. Je ale větší a těžší, proto zrychlení z nuly na 100 km/h zabere téměř 9 sekund.

Galerie doplněna o fotky Seatu el-Born

Seat

Seat byl založen v roce 1950 poté, co se španělská vláda a banky dohodly na spolupráci s Fiatem. První vůz Seat vznikl v roce 1953.

Spolupráce s Fiatem skončila v roce 1982, za čtyři roky do automobilky vlastnicky vstoupil Volkswagen.

Seat Ibiza • Seat Leon •​ Seat Alhambra •​ Seat Ateca •​ Seat Tarraco •​ Seat Arona

Doporučujeme

Články odjinud