První elektrický hot-hatch koncernu VW oficiálně: Cupra el-Born dorazí příští rok

Zvěsti o ostrém elektromobilu od Seatu se potvrdily. Vůz vznikne od křídly značky Cupra a dočkáme se jej už příští rok.

Asi každému muselo být jasné, že jakmile portfolio elektrických modelů přeroste určitou velikost, dojde řada na deriváty. Dává to smysl. U elektromobilů se mnohem snáz pracuje s výkonem, který pak může dosáhnout stáda mnoha set koní také u vozidel, která na to moc nevypadají. Vozy Tesla s běžným výkonem přes 700 koní jsou toho důkazem.

Koncept Seat el-Born oficiálně: Ujede až 420 km, do výroby jde příští rok

Koncept Seat el-Born oficiálně: Ujede až 420 km, do výroby jde příští rok

Svůj kousek koláče si chce ukrojit i koncern Volkswagen, pro který je uvedení nových elektromobilů jedním z velkých plánů pro letošní rok. Na platformě MEB letos vyrazí do ulic Volkswagen ID.3 i Škoda Enyaq iV, přičemž ID.3 bude vznikat v továrně Volkswagenu ve Cvikově a Škoda v mateřském závodě v Mladé Boleslavi.

Cupra Formentor se chystá do výroby. K prvním zákazníkům se dostane na podzim

Cupra Formentor se chystá do výroby. K prvním zákazníkům se dostane na podzim

Seat dnes uspořádal tiskovou konferenci, na které zveřejnil budoucí plány. Zapadá do nich i první produkční elektromobil Cupra, postavený na základech loni představeného Seatu el-Born. Půjde o první elektrický hot-hatch koncernu VW. Bude mít zadní pohon, akumulátor o kapacitě 82 kWh a z nuly na 50 km/h se dostane asi za tři sekundy. Čas akcelerace z nuly na stovku značka neuvádí, konceptu Seat el-Born to ale trvalo 7,5 sekundy.

Češi udělali ze Seatu Leon Cupra oheň plivající bestii. Pomohli jim Švédové

Češi udělali ze Seatu Leon Cupra oheň plivající bestii. Pomohli jim Švédové

V galerii se můžete podívat na vůbec první fotky elektrické Cupry. Má tmavý lak a měděné detaily, tedy prvky typické pro vozy Cupra. Uvnitř jsou rozměrná přední sedadla s integrovanými hlavovými opěrkami, specifické čalounění a rovněž detaily v barvě mědi. Vůz má plnou konektivitu a po vzoru nového Volkswagenu Golf je vybaveny systémem Car2X, díky kterému bude moci komunikovat s jinými vozy v určitém okruhu.

Ostrý el-Born by měl na jedno nabití ujet asi 500 km, zatím se ale jedná spíše o přání Cupry než o reálnou hodnotu. Bližší technická data zatím nejsou k dispozici, můžeme se však odpíchnout od Škody Enyaq iV, která má v nejsilnější verzi se zadním pohonem výkon 150 kW a točivý moment 310 N.m. Je ale větší a těžší, proto zrychlení z nuly na 100 km/h zabere téměř 9 sekund.

Galerie doplněna o fotky Seatu el-Born

TEST Volkswagen Grand California 680: Dovolená na Slovensku jezdící, spící

Volkswagen Grand California 680

Největší obytný Volkswagen měří na délku skoro sedm metrů, přitom ale jezdí jako klasická dodávka. Jeho schopnosti jsme vyrazili prověřit na Slovensko.

13.  8.  2020 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Za volantem nové Toyoty Yaris: Hybrid s třemi válci nelže a má skvělý podvozek!

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

Čtvrtá generace yarisu je v Evropě nejdůležitějším modelem značky. Pro Čechy navíc zajímavá i tím, že se bude nově vyrábět u nás u Kolína. S novinkou jsme se mohli blíže seznámit na prázdných silnicích v okolí Bruselu.

11.  8.  2020 | Michal Dokoupil | 71 příspěvků
TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

9.  8.  2020 | Jan Mička | 56 příspěvků