Cupra Born oficiálně: Hot-elektromobil má až 231 koní. Ostře jen nevypadá

Výkon až 231 koní, dojezd až 540 km. Cupra je první sportovní elektromobil španělské značky.

Seat se s prvním elektromobilem na platformě MEB trochu loudal, ale nakonec stejně předal žezlo své prémiové automobilce Cupra, pod kterou se nyní oficiálně představuje sourozenec Volkswagenu ID.3 ve sportovním provedení. Přivítejte tedy Born, první elektromobil značky Cupra.

Vzhledově se žádné překvapení nekoná, automobilka se ostatně s podobou vozu nijak zvlášť netajila. Teď si ale novinku můžeme konečně pořádně prohlédnout ze všech stran. Podle designových zvyklostí značky má novinka měděné doplňky a stejné barevné ladění najdete i uvnitř. Rozmístění ovládacích prvků už známe z ID.3.

Cupra myslí na přírodu. V modelu Born nasadí sedačky z mořského odpadu

Cupra myslí na přírodu. V modelu Born nasadí sedačky z mořského odpadu

Cupra Born bude k mání ve dvou verzích pohonu - 110 kW (150 koní) a 150 kW (204 koní). Pro výkonnější variantu je pak připravený balíček e-Boost, který výkon vyšponuje až na 170 kW (231 koní). S tímto výkonem pak dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 6,6 sekundy. Motor je vždy nad zadní nápravou a pohání zadní kola. Cupra si tu tedy ještě nechává prostor pro ostřejší čtyřkolku.

Jednotlivé varianty pak mají akumulátory o kapacitě 45 až 77 kWh. Například základní varianta o výkonu 110 kW nabídne baterii o kapacitě 45 kWh, která na jedno nabití ujede 340 km. Nejvyšší varianta s paketem e-Boost pak s baterií o kapacitě 58 kWh ujede až 420 km, v případě balíčku Range pak s 77kWh baterií až 540 km.

TEST Cupra Formentor VZ 2.0 TSI DSG 4Drive: Ta nejlepší, jakou teď můžete mít

TEST Cupra Formentor VZ 2.0 TSI DSG 4Drive: Ta nejlepší, jakou teď můžete mít

Novinka se může pochlubit sportovním podvozkem s adaptivními tlumiči, systémem ESC Sport, progresivním řízením, většími brzdami a širšími pneumatikami na dvacetipalcových kolech z lehké slitiny. Novinka se navrhla v Barceloně a bude se vyrábět v Cvikově.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Dlouhodobý test Toyota Yaris 1.5 Hybrid: Zajetá! Super spotřeba je standard (1. díl)

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

S titulem evropské Auto roku 2021 (COTY) přichází velká zodpovědnost. A k tomu všemu nové Toyotě Yaris přibyl další úkol: sloužit po dobu šesti měsíců v naší redakci. Nyní přišel čas na první report.

včera | Jan Mička | 38 příspěvků
TEST Honda CR-V e:HEV 2.0 i-MMD AWD Sport Line: Šetříme, teď už implicitně

Honda CR-V e:HEV 2.0 i-MMD AWD

V této chvíli už Cé-Er-Véčko ve vlastní konfiguraci koupíte jenom jako hybrid. Absence možnosti výběru starosvětského pohonného ústrojí sice zamrzí, ale budoucím majitelům to díky dobrému fungování zřejmě vadit nebude.

18.  6.  2021 | Richard Herbich | 9 příspěvků
TEST Renault Arkana TCe 140 EDC: Velká show na skromných základech

Renault Arkana TCe 140 EDC

Stále se nemůžete rozhodnout mezi Meganem Grandtour a GrandCoupé? Řešení má automobilka ve formě SUV s tvary kupé. Prostorem nešetří, ale co vaše peněženka?

15.  6.  2021 | Richard Herbich | 12 příspěvků