TEST Cupra Born 58 (150 kW): Kdo jsi a kam jsi schoval Volkswagen ID.3?

69 komentářů

JK
16. května • 20:35

Tohle je regulérně nejodpornější Seat ever. Nic ošklivějšího a laciněji vypadajícího v poměru k ceně snad ještě nevyrobili. Vypadá to, že Cupra je stejně schizofrenní, jako samotný Seat.

miandys
21. května • 16:44

Dá se to tak říct. Obecně celý VW přešlapuje na místě. Ono to má své důvody, proč je VW pravděpodobně nejzadluženější firmou planety.Jak z toho ven netuší a to má před sebou naprosto nezbytné objemy investic, o kterých se v rozumných číslech ani nedá psát.Jinak zdechne jako kdysi slavný Philips v telefonech. Německo bude mít velké problémy urvat prachy z okolních zemí, aby zase podpořilo vlastní ekonomiku. Teď už to tak snadno nepůjde, protože se ty Německý zlodějiny dostávají všude na povrch.

Ivan Vávra je debil
12. května • 19:15

Už je i tady. Bude zábava...:-D

Valentino
12. května • 18:04

Už je diskuse zase zablita tím kreténem co si pluskuje vlastní příspěvky.

Valentino
12. května • 18:12

A mínusuje ostatní...🤣To bylo hodně rychlé. Vidím, že tady teď čihá na každý nový komentář, blbec.

ix35
12. května • 10:20

Dlhé nabíjanie a vysoká cena to sú dva balvany ktoré ťahajú EV dole !

Muml
12. května • 12:50

A já bych ještě zmínil vysokou hmotnost (dokonce i s prázdnou "nádrží").Dobré automobilky se u dobrých aut snaží snížit hmotnost. Používají drahé materiály (hliník, karbon, ...) aby ušetřili pár gramů.A elekroautomobilky tam naopak prdnou pár set kilo tužkovek. OMG.

miandys
12. května • 17:47

Automobilky snižují hmotnost ze zoufalství na emisní limity. Že pak montují takřka papírové krabice už je vedlejší.Otázka: nezvyšují “drahé materiály” tak náhodou cenu celého auta? Ale možná se pletu, co? :-)P.S.: Ve kterém běžně dostupném sériově vyráběném autě je něco z karbonu? V Bugatti vejron ne? :-)

Mrcef
13. května • 15:29

Ježiš to jsou plky!Automobilky používají lehkou vysokopevnostní ocel, aby ušetřily hmotnost.
Některé používají ještě lehčí (a dražší) hliník (Audi A8, Jaguar XJ, ...)A kdo má aspoň trochu přehled, tak ví, že u DOBRÝCH automobilek a DOBRÝCH aut se tu hmotnost snažily snižovat dávno před unijní obsesí s emisema. Víme?Ono totiž hmotnost má vliv nejen na spotřebu, ale i na parametry skutečně se týkající jízdních vlastností: akcelerace, brzdná dráha, schopnost projet rychle zatáčkou, atd...Karbon najdete i v lepších bavorácích, atd...
Čili normální auta pro normální lidi, kteří ve škole dávali pozor a tak teď nemusí jezdit Octavií 1 generace.

miandys
13. května • 23:06

Ale to já vůbec nepopírám. Většina evropských aut se skutečně dělá z “plechového papíru”. A nejen evropských, stížnosti na “papírové” Mazdy jsou menší legendou. Ono se to také projevuje například v hlučnosti uvnitř vozu. Ale co o tom ty tak můžeš vědět, že ….Ty důvody ale popíráte vy … Ty, :-)Jsou to emisní diktáty.A čím větší auto (A8,BMW7,XJ,atd) tím více drahých a lehkých a bohužel také papírových konstrukcí.Žádné karbonové skořepiny v seriových autech nejsou. Maximálně nějaký neviditelný díl hightech modelu za miliony ….Snižování hmotnosti je jedna věc, její akceptace pak druhá. Že tomu nerozumíš, není žádné překvapení.A opakuješ se, ale bohužel chybně. Nespočet testů už dávno prokázal, že drtivá většina elektromobilů má lepší jízdní vlastnosti, než jejich fosilní rivalové a to i při vyšší hmotnosti :-)Takže ono to tak nějak není o tom, kdo dával ve škole pozor, že? :-)

Ivan Vávra je debil
13. května • 16:43

Kde to můžu podepsat?

foji
11. května • 14:46

Měl jsem možnost to vyzkoušet. Auto je nedůstojná šaškárna stejně jako tahle recenze.

pse
11. května • 19:57

mohu se zeptat v čem?
Me teda vadi ten volant, protoze je strasne nizko a nejde nastavit vys.
Stejne jako q4 etron….
jedine enyaq mi prisel s pozici volantu jako normalni.
na id od vw jsem nemel diky designu chut testovat…

Pepa
12. května • 9:03

Podivej se na dizajn sve mati - a taky ji nekdo testoval...

pse
12. května • 9:28

neprahanis to krapet?
drzost neomalenost a urazky teda vtipne rozhodne nejsou

Pepa
12. května • 12:24

To nemel byt vtip.

OnlyTruth
11. května • 13:34

Hatchback nizsej strednej triedy za take peniaze ... ale vykonu dost na beznu jazdu , vaha ma prekvapila .. len 1,7 tony? zadnokolka - to je fajn.. skoda, ze je to elektrika a bude mat dojazd 200km a maximalku 160 :-D

JanK
11. května • 13:50

Tiez by som mozno trochu dufal, ze sa pokusia vyrabat aj rozumne EV tam kde sa hodia a az sa tam technologicky dostanu, zacnu riesit sportove modely a nahradzat velke prepravniky stavane na to aby hltali km. Ale zda sa, ze na to idu naopak.

11. května • 16:11

Naštěstí nejsi z těch, kdo o tom rozhodují. Luxusní a sportovní modely zaplatí vývoj a technologie, a umožní dostat tu technologii do menších aut za lepší cenu. Proč asi Tesla začala s roadsterem a luxusním sedanem? Protože byla mnohem vyšší pravděpodobnost, že to lidé budou kupovat, na rozdíl od malých autíček.

Rebr
12. května • 10:00

Jako že když se začne vyrábět víc elektromobilů, tak cena kobaltu, lithia a dalších klesne?
To je nějaká nová ekonomická teorie, co? ;-)

13. května • 13:26

S rostoucí výrobou EV se podíl lithia a kobaltu v bateriích soustavně snižuje, říká se tomu vývoj a pokrok. Díky tomu může klesat cena baterií, i když ceny surovin zůstanou stejné.
Ale není to nic, co by zaslepený odpůrce mohl pochopit.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mrcef
13. května • 15:30

Nějak to není vidět.Jediné, co je vidět, je umělé zdražování spalovacích aut a to hned 2x:
- O byrokratické pokuty za CO2
- O cenový transfer (spalováky platí vývoj EV a dotují jejich cenu)

miandys
14. května • 18:58

Hele ty prázdná palice, kdo tedy platí vývoj a dotuje cenu Teslám, když žádné spalováky nevyrábějí? :-)Další případ vygumovaného ropáka v éteru, který poněkud zapomněl na to, že celou dobu volí politické strany, které emisní povolenky prosazují a nechtějí je zrušit :-)

Zajda
27. května • 12:23

Je vidět, jaký jsi zaslepený a zfanatizovaný lejno.
Tesla jednak dostávala dotace, jednak nákup jejich auta byl ledaskde dotován a HLAVNĚ: Tesla prodává CO2 povolenky (náboženské odpustky), například Fiatu.

miandys
12. května • 15:46

A proč by klesala?Klesala snad cena oceli, hliníku, mědi, ropy a bůh-ví čeho všeho nárůstem výroby spalováků? No neklesala.Ona totiž samotná cena surovin dělá jen malé procento nákladů na výrobu celého auta a to i u elektromobilu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
xXx
12. května • 17:29

Právě že u elektromobilu moc ne...

miandys
12. května • 17:44

A u čeho moc jo? :-)

Muml
12. května • 10:40

Možná i cena elektřiny klesne, až půlka národa bude mít EV :-) a poptávka po ní rapidně vzroste (a to i ze zahraničí, kde si sousedi zavíraj jaderky a uhelky jak o závod).A stát na elektřinu ještě k tomu určitě neuvalí spotřební daň, protože mu vůbec nebudou chybět peníze z poklesu výběru spotřebky na palivech :-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
miandys
12. května • 17:17

Tohle je docela zajímavé téma.Fakt jsem velice zvědav, jak se bude chovat stát a distribuční společnosti a prodejci elektřiny, až dorostou FVE “na každém druhém baráku”. Ten pokles odběru bude skutečně obrovský.Vidím to u sebe. Ještě za sezonu 2021 to byla spotřeba přes 22MWh na celý objekt. (To je pro představu v dnešních cenách cca 100tis.Kč) Aktuální rozvaha po přestavbě energetických zdrojů je ….. NULA (zimní spotřebu dorovnám letním prodejem přebytků) a to 3x měsíčně dobíjím BEV do plna! … Fakt mazec! A to nemluvím o tom pocitu nezávislosti …. To se nedá jen tak popsat tak, aby to pochopil každý …. Vivat technologie!

Super
2. června • 16:05

Jo, to bude SUPER, až KAŽDEJ bude chtít v zimě čerpat a v létě prodávat přebytky ;-)A pokud bude na každym baráku solár, tak to aby v ČR bylo tak 100 fabrik na jejich recyklaci (která samozřejmě žádnou energii nepotřebuje a emise nevypouští).Stát přijde o spotřebku z benzínu + DPH jak z benzínu, tak z plynu, tak i elektřiny. A naopak bude lidem sypat dotace na stavbu solárů. Roční deficit tak bilion CZK.

Lopata ze Strakovky
11. května • 22:45

Tak proto se ty male auta prestavaji vyrabet. Diky :-D

JanK
11. května • 20:02

To je samozrejme na jednej strane pravda, ale to bolo skoro 20 rokov dozadu. Dnes sa snazia dostat tie auta medzi masy a neviem ci to uplne pojde cez sportiaky a velke SUV. Obzvlast ked nejde casto ani o moc premiove auta akym bol Roadser, alebo Enyaq, ale v podstate praobycajne auta, akurat na baterky.

miandys
12. května • 7:29

Pokud porovnáš kteroukoliv Teslu s běžnou nabídkou evropských automobilek, tak je to srovnání sporťáku s rodinným průměrem.Možná někd tady bude zakopán ten pes, proč je Tesla tak oblíbená a nemá problém prodat milion elektromobilů za rok.Ono je to fakt trapné, když sportovní značka Cupra má u svého "žhavého želízka" maximálku 160km/h, jen 150kW jednotku a i malý hečbek se rozjíždí na stovku 7,3sec.Co se týče dynamiky Tesly (kterékoliv), tak prakticky v Evropě neexistuje konkurence a nevypadá to na změnu v dohledné době. Vždyť i ten tank Tesla X umí udělat stovku pod 3s.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr
12. května • 14:26

Tak šašek z živé už objevil autorevue. Tak hňupe, zrýchlení je ti úplne k ničemu. Na to si hrají kluci ve školce a primitivové jako ty. Auto s bateriemi je výrazně těžší, což je vždycky špatně. Zapiš si to za uši.

miandys
12. května • 15:43

Zrychlené je k ničemu akorát tobě, hňupe, protože na to prostě nemáš.My, co desetiletí kupujeme dynamická auta bychom už nikdy jiné/horší, než máme, nechtěli.To je realita z praxe.Na zrychlení si možná hrají děti ve školce, ale také velcí kluci, so se naučili vydělávat peníze. Proto také tolik automobilek vyvíjí a velmi úspěšně prodává výkonná a sportovně laděná auta, jsou to velice dobře prodejné produkty. To si zase zapiš za uši ty.Auto s baterií je těžší .... no to jsi objevil Ameriku :-) Ty jsi fakt profesor inteligence :-) A že je to špatně? Kam tě srdce táhne hňupe. Prakticky žádný běžný spalovák nemá tak špičkové jízdní vlastnosti, jako kvalitní elektromobil. Ono totiž to těžiště uprostřed auta a nízko je u normálního spalováku prakticky nenahraditelný parametr a vyrovnají se tomu jen skutečně sportovní speciály. Vysoká hmotnost je strašákem jen pro šetřílky, velcí kluci nemají problémy s třítunovejma autama a třeba s osmi válcema. Vůbec žádnej problém.

Petr
12. května • 17:08

Jasně, proto se u skutečných sportovních vozů využívají materiály jako karbon, protože hmotnost není u auta vůbec žádný problém. To může napsat jenom naprostý blb, který nikdy neslyšel o setrvačnosti a odstředivých silách.
Hňupe, problém to není pro jízdu v přímce, auta však jezdí i do zatáček. Proč to ale vysvětluji cementovou, který argumentuje zrýchlením z 0 h 100km/h.Velcí kluci s třítunovmi auty jezdí rovné americké dálnice (někdy se tam zajeď podívat, pokud na to teda budeš mít). Bychařů jako ty, kteří virtuálně vydělávají miliony a ve skutečnosti tu jen dávají na odiv svoji nuznost a hloupost to už bylo...a vždycky bylo pouze k smíchu vám těm, kdo autům rozumí a auta skutečně kupují.Takže beru zpět ten nejtupější argument. Ještě tupější je komentovat cizí peněženku aniž bys měl nejmenší tušení, co je v ní. Čímž jsi jenom znovu potvrdil svou pověst naprostého kreténa, kterou máš živé i na Movilmanii, aliene. A teď zase táhni zpátky do té brněnské prdele, odkud jsi vylezl.

miandys
12. května • 17:37

Pleteš si to se závodními auty, kde jsou kruté požadavky na závody. Limitovaný objem nádrže, počty tankování v závodu, limitovaný objem motoru a pod. To jsou pak pochopitelně důvody pokoušet se postavit lehký monopost z ušlechtilých materiálů.To je ale svět mimo dostupnost normálních lidí, jedná se o závodní speciály.Další příčinou tragédie “papírových aut” jsou emisní limity na spotřebu. Chápu, že s tvou úrovní inteligence si myslíš, že se všichni ženou za lehoučkými auty, protože věří, že je to to nejlepší co může být, ale to je brutální omyl. Je to jen proto, protože jsou k tomu nucení legislativou. A jen mimořádně hloupý jedinec si to nepřipouští, Péťo :-)Každý dobrý elektromobil je kupodivu v zatáčce stabilnější, než běžný dobrý spalovák. Opět se mu vyrovnají jen sportovně upravené modely. Kdo ti stojí na vedení, že si to odmítáš připustit?Hmotnost má na silnici svá pozitiva a ne jen při střetu vozidel mezi sebou. I blb chápe, že lehký papírák se o robustní SUV rozmázne jako hmyz i s posádkou. Proč to nechápeš ty, to ví jen tvoji rodiče.Podle mého názoru třítunový bastard není moc vhodné auto na dálnice ani v USA. A ani jich tam moc neuvidíš. Jejich výhody jsou jinde, ale hlavně, je to o preferencích majitele. není to o žvanění nějakého trotla na internetu co on považuje za SPRÁVNÉ AUTO.U nás je nadlimitní SUV celkem běžné auto movitějších lidí (ne jako ty) a žádné “amarické dálnice” nemáme.Prostě je to o penězích a preferencích každého jednotlivce. Nikoliv o stupidních smyšlených schématech internetových blbů. A nikdy to nebude jinak.Tvoje peněženka mě nezajímá. Já reaguji pouze na to, co tady předvádíš. A to má svoje příčiny. Ale chápu, že vlastně netušíš o čem mluvím ty aliene :-)

JanK
12. května • 10:55

To zrychlenie je samozrejme fajn a sam sa chystam pozicat si Teslu a skusit si to.Ale v beznej prevadzke aj to absurdne zbytocne a jazdnymi vlastnostami to asi sportiak nie je. Dalsi problem je, ze zrychlenim to konci. Aj preto su tam imho tie rychlostne obmedzenia, pretoze okolo 200km/h sa s tym povozis pol hodinu a mozes ist dobijat. Co znamena, ze ak by sme zili v nemecku v realnych podmienkach by som im to natrel aj s 2.0 TDickom.Tesla je imho oblubena proste preto, ze je to dnes nieco ako synonymum elektromobility. Nieco ako iPhone. Ale zaroven robia dost veci inak, co mnohych zaujme.

miandys
12. května • 15:37

To je úplně jedno, co je běžné v "beznej prevádzke". Jde o to, že to tam najednou je v základu jako samozřejmost. Prostě když máš dvě auta třeba za 1,5mega, tak to s polovičním výkonem prostě vypadá směšně, nedůvěryhodně a tak trochu jako zoufalec. Každý, koho to zajímá, si logicky pokládá otázku, proč tomu tak je, kde je schovaný ten průser, kvůli kterému to nejde.Odjakživa se prodávají výkonné spalováky velmi dobře, stejně tak sportovní auta. Jsou to taháky i přesto, že jsou drahé. Ne jinak tomu bude a vlastně už je i u BEV. A strašně rychle se na to zvyká. Z vlastní praktické zkušenosti vím, že jít u dalšího auta výkonově dolů fakt nikdo nechce, pokud k tomu není donucen z finančních důvodů. Drtivá většina se chová přesně opačně. Rádo si sáhne o desítky kW vejš, když to jde.

Václav
12. května • 9:01

Argument že zrýchlením je ten úplně nejtupější jaký se dá vymyslet. Ale co čekat od kardinálního blba aliena.
Kde to zrýchlení využijetš blbe?

miandys
12. května • 15:30

To není argument, to je konstatování rozdílového faktu, jen "kardinální blb" takový fakt může ignorovat.O využití vůbec nejde, to je na uživateli - zákazníkovi. Prostě když dáš vedle sebe dvě auta, z nichž je jedno o generaci dál a dynamikou deklasuje to druhé, zákazník má poměrně jasno.Prodeje Tesla to jen potvrzují, Václave :-)S tím alienstvím se už víc znemožňovat nemůžete. Ale ono papouškování blbostí jeden od druhého to už je tady od vás každodenní rutina ... předáváte si ty sratchky jako kurvy syfilis.

Shimi
12. května • 8:39

A to se nebavíme o nových článcích 4680, které nemají problém ani s 15.000 cykly. Na to nemá Evropa odpověď už vůbec.

OnlyTruth
11. května • 14:01

tak tak... im nejde vôbec o nejaký progress... len o to aby mohli ponúknuť niečo konkurencie schopné a čo v najväčšom počte ... to, že ľudia budú meniť za pár rokov baterky čo je dosť neekologické nikoho nezaujíma zároveň, umelo obmedzujú vývoj.. je to škoda, keby dali voľnú ruku tak tam by som videl nutný potenciál progressu ak by chceli ponúknuť niečo fakt nové a zároveň by to išlo ruka v ruke so znižovaním spotreby emisií atď.. viď nové biopalivá

Shimi
11. května • 14:23

OnlyTruth: Ta tvá chorobná obava o baterie je dechberoucí. To je fakt takový problém si o tom něco málo zjistit? Průměrný battery pack zvládá 3000 cyklů, prostým vynásobením ti vyjde nájezd od 1.074.000 km do 1.251.000 km. Tohle nenajede 99.9% majitelů.

OnlyTruth
12. května • 9:28

ako pravdupovediac ja nemám problém s baterkami, len proste tato technológia je v plienkach... ešte budeme potrebovať par desiatok rokov aby to bolo ideálne

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
miandys
12. května • 17:06

No ….. konečně nějaká rozumná slova.Nicméně, skokové upgrady jsou i zde. Podívej se na nové baterie Tesla/Panasonic (“model” 4680). Zatím je nikdo jiný nemá, ale to je asi jen otázka času. Tesla už vyrobila přes milion článků a výroba paketů roste každým dnem. Aktuálně jsou osazovány už do modelů Y v Berlíně.Tesla uvádí o polovinu nižší výrobní náklady na jednotku kW, dojezd až ….. já se to až bojím napsat ….. 3.5 milionů kilometrů.TO je ….. baterie na celý život. Až ti jednou Tesla třeba po dvaceti letech provozu přijde jako nudné auto a nebude o něj zájem v bazaru, necháš baterii vymontovat a uděláš si do baráku úložiště velikosti 70kW … a máš na věky vystaráno kam ukládat energii, kterou si třeba dovyrábíš svojí vlastní FVE …..TO jsou reálie, které doposud vůbec nebyly možné, vyrábět si doma elektřinu a ukládat si jí tolik, že následně můžeš fungovat třeba celý týden z vlastního zdroje. (Snad vyjma elektrocentrály a cisterny na benzín na zahradě) … :-)A každý rok to bude lepší a lepší …. Každá technologie se vybatolí z plenek fakt rychle a pak je to fičák ….

Marek71
13. května • 11:15

Buďme trochu při zemi. Zatím to nejsou reálie. zatím ty nové články nejsou ověřené praxí a je to jenom deklarace Tesly, kolik cyklů a km vydrží. To může říct kdokoliv. Až na tu baterku budou schopni dát záruku milion km, jak to má Toyota v nových EV, s tím, že baterka bude mít pořád 90% kapacity, pak to bude něco jiného. Takto jsou to jenom slova.

miandys
13. května • 13:37

No a co? Copak je někdy nějaký vývoj, progress, jasný hned? Vždyť ani nevíme, kolik bude stát zítra chleba, plyn, nebo elektřina.Pohledem zpět jsou to ale změny obrovské. Teď jsem někde četl o nové baterii Hyundai, kde se dostali s výrobní cenou na nějakých 100,- USD za kW. No tak sláva.Jenže Tesla právě klesla u třídy 4860 na ...... 50,-USD za kW ...!!! Během jedné skokové generace klesli s výrobní cenou o polovinu a prodložili životnostní nájezd 4x!!
Když Tesla poprvé prezentovala článek 4680 v roce 2020, všichni se jí smáli, že zase ukazuje "zázračnou baterii kterou svět nikdy neuvidí". No a po dvou letech už je v serivové výrobě v autech.
-------------
Co je to za požadavky? Produkt neexistuje, pokud na něj někdo nedá záruku 20let? Jaké záruky dostáváš na spalovák? 2 roky, že?A pokud chceš víc, musíš si připlatit.Pořád, dokola, neustále ..... jen vymýšlíte nové a nové "pseudoargumenty", proč NE.Toyota nedává záruku na baterii milion kilometrů. Garantuje pouze to, že pokud přežije milion kilometrů, neklesne kapacita pod 70% (omezeno na 10let provozu).

Marek71
13. května • 17:06

Nenapsal jsi noc nového, jenom zase kecy a kecy... opakuješ se. Tak se zopakuji i já, abys to konečně pochopil. Ty parametry baterky od tesly zatím nejsou nic jiného, jenom teoretické hodnoty na papíře. Nikdo tu baterku ještě neotestoval stovky tisíci km /jako ty předchozí baterky). takže asi tak Může to být super baterka, ale to se uvidí až časem. Rozumíš tomu, co se ti snažím napsat?A vzpomněl jsem Toyotu. A to proto, že toyota své baterce věří a dá ti na ni garanci, že během milionu km (nebo 10 let) si udrží kapacitu 70% původní baterky. A to je rozdíl od tesly, ale i ostatních, kteří dnes dávají nějakých klasických 8 let nebo 160 tisíc km, nebo tak podobně. Vidíš tam ten rozdíl nebo ne?Pokud tvrdíš, že...
"Toyota nedává záruku na baterii milion kilometrů."tak to taky mohu říct, že ani tesla nedává záruku na baterku 160 tisíc km nebo kolik, že? Slovíčka, slovíčka :-)

miandys
13. května • 22:55

Ale ono vůbec nejde o to psát něco nového. Mně tedy určitě ne. Já popisuji realitu a ta je pořád stejná. Nemusí být nutně každý den jiná :-)Ty firmy, které ty baterie vyrábějí, na to mají změřitelné výstupy a testování.Já chápu, že je pro tebe frustrující, že nějaká tebou opovrhovaná americká firma najednou exceluje v technologiích, ale to na věci nic nezmění.Rozumím, co píšeš, maximalizuješ bagatelizaci faktu a reality. V pohodě, fakt mě to nijak neubližuje, neživí mě baterie Tesly :-)“Rozumíš tomu, co se ti snažím napsat” ….?Obzvláště v kontextu s tím tvým osobním sdělením ohledně baterií Toyota, kde najednou postačuje, že Toyota svým bateriím věří a ověření v čase už je zcela zapomenuto :-)Blbům zdar :-)Já v kontextu nevyslovil větu, že by Tesla dávala jakoukoliv záruku na baterii.
Jenže podsouvání smyšlených slov cizím lidem do kláves …. To je tady takový mainstream co?

Marek
15. května • 22:44

Nepopisujes realitu, ale opisujes PR kecy Tesly, to je vše. A je dost těžké tomu věřit, když si Tesla nevěří tolik, aby dala odpovídající záruku. To Toyota taky ještě nemá praktické výsledky svých baterií, ale na rozdíl od Tesly si natolik věří, že dává mnohem lepší záruku. To je vše.U už se neztrapňuj tím nekritickym velebením Tesly :-)

miandys
21. května • 16:36

PR kecy mají “automobilky”, které už léta vyhrožují, jak Teslu doženou a předeženou. Tesla nemá žádné PR kecy. Tesla prostě vyrábí a prodává. To nejsou PR kecy, to je realita tam venku, na kterou si můžeš sáhnout.Tohle … je vše ….. Marku.PR kecy jsou akorát tak ty tvoje PR kecy.Toyota je aktuálně v pozici NOKIE před kolapem. Obří automobilka s kapacitou výroby 8-10x větší, než Tesla, bohužel zisk už má ta blbá Tesla větší. A co je horší, prakticky neprodává žádný TOP elektromobil v číslech, která by se dala označit za významnější hodnotu, než je statistická chyba.Takže Toyotu čekají bohužel smrtící investice a jelikož ty technologie prostě nemá, tak to dopadne špatně.Toyota do 5-ti let dopadne právě jako kdysi Nokia s telefony. Máš první řadu, tak se dívej. A určitě si vzpomeneš proč Nokii nepomohly ani dvojnásobné záruky na telefon. Prostě ty věci už nikdo nechtěl, protože už dávno fičelo něco jiného.Teslu není potřeba velebit. Kdo ten rozdíl nevidí, tak mu ho ani nikdo nevysvětlí. A bohužel krátkozrakost pitomců byla vždycky nezvratná.Po létech jste se jakž takž dopracovali na schopnost vnímat alespoň to auto s nápisem Tesla. Že si Tesla po celou tu dobu buduje ucelený ekosysém, který nikdo nemá a ještě na něm ani nezačal pracovat, naprosto nevnímáte, ani o něm nevíte.Jenže on ten ekosystém bude rozhodovat o tom, které auto bude na trhu úspěšnější.Je to jako srovnávat Apple s nějakým domácím výrobcem smartphonu, odkázaným na Android a ostatní poskytovatele služeb.Bohužel ale ve světě elektromobilů žádný Android k dispozici není. Je tam jenom ten komplexní produkt služeb jako Apple v podobě Tesly a pak vlastně už nic. Toliko k iluzi kdo se tady ztrapňuje ….

Marek
25. května • 15:52

Prostě pokud Tesla nedá záruku na baterku milión km, tak jejich řeči o milionové baterii jsou jenom PR kecy. Rozumíš tomu? Tu slohovou práci sis mohl odpustit, je to úplně mimo téma :-)

OnlyTruth
13. května • 8:43

urcite to napreduje, ale podla mna to este par rokov bude trvat

bobko69
11. května • 20:57

https://www.trend.sk/technologie/toyota-ma-ele... ... načo sa s tým babrú ked staré baterie vydržia viacej🙂

jozka
11. května • 14:26

Takze problem s degradaci baterie neexistuje.Problem vyresen! Uz o tom vi svet?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
miandys
12. května • 17:50

Svět o tom ví.Proč o tom nevíš ty?

miandys
12. května • 7:23

Poblém s degradací bohužel vyřešený není. Podívej se na sebe, kam jsi "dopadl" s rozumem. A to máš za sebou kolik? 30 let? To bys měl mít pohonnou jednotku v maximální kondici. A přitom už je to zralé na výměnu.

Václav
12. května • 8:58

Aliene, ty už otravuješ i tady? Nestačí ti, že jsi za totálního blba, kterému se všichni smějí už na Živě i MobilMania?

miandys
12. května • 15:26

To je jako střelit do hejna kachen :-)

jozka
12. května • 7:37

Pise nekdo, z koho maji srandu uz na nekolikatem webu. Proste vsichni jsou blazni, jen alien je letadlo.

Petr
12. května • 14:33

Jo objevil se tu pár týdnů zpátky. Zatím se znemožňuje jenom pod články o EV. Ale už i tady stihl být za naprostého vola. Několikrát.

Shimi
11. května • 14:37

Až si nastuduješ, ty náš světe, problematiku stanovování cyklů, tak se tu nebudeš takhle hloupě ptát.

Uvidíme
11. května • 14:32

Milion km je za životností vozu. Představ si, že nedegraduje jen baterie, ale celé auto. Vau! Novinka co? Tvá poznámka je strašně hloupá.

jozka
11. května • 14:39

Vzdyt ano. Pokud ma vetsi zivotnost, nez zbytek auta, problem s degradaci baterie neexistuje, ne?

Uvidíme
11. května • 14:41

A čemu to tedy vadí?

JanK
11. května • 14:12

Tak zase pokial viem, tie baterky nieco vydrzia pokial sa nabijaju spravne a pri takom tom gulani domov - praca aspon prveho majitela preziju mozno aj 3x. Su tam rozne skusenosti, ale tak zle to nevyzera a presne tam je to auto imho idealne. Horsie je to na dialnici kde clovek nabija na quickchargeroch a v podstate vybija baterku pravidelne pod 10%. Netvrdim, ze je to pripad prevaznej vacsiny ludi, ale ta skupina tu proste je a pre nu tie EVcka skratka nie su. Na druhej strane, neviem ci je pre tu prvu nutne vyrabat prave sportove modely a nezmyselne SUVcka, hlavne ked nam teda vsetkym tak velmi zalezi na ekologii.

Moik
12. května • 7:05

Dokonce první zkušenosti ukazují, že ani to rychlonabíjení není pro baterku problém. Pokud někdo jezdí 10%-90% tak baterka auto přežije.

Doporučujeme

Články odjinud