Cupra ukázala nejostřejší české SUV. Limitovaná Ateca sází na karbon a hlasitý výfuk

Cupra se rozhodla dále vyšperkovat své výkonné SUV Ateca a nyní přichází s limitovanou edicí, která zaujme řadou exkluzivních dílů.

Limitované edice jsou jednoduchým nástrojem automobilek, jak zvýšit zájem o své modely. Jednou specialitkou chce nyní zaujmout i španělská Cupra, jež dále vylepšuje své výkonné SUV Ateca vyráběné v Kvasinách a přidává mu standardně hrstku zajímavých dílů na exteriéru, v interiéru a lehce ladí techniku vozu.

Z venku tak Cupru Ateca Limited Edition poznáte díky novému střešnímu spoileru, krytům zrcátek z uhlíkového kompozitu s měděnými vlákny, další řadě detailů v odstínu mědi a především exkluzivním 20palcovým kolům, jak jinak, v odstínu mědi. Výhradně pro tuto edici je volitelný i nový šedý odstín karoserie Graphene, ačkoliv zájemci mohou také zvolit modrou Energy a šedou Rodium.

Seat se možná zcela přejmenuje na Cupru. VW z něj chce udělat prémiovou značku

Seat se možná zcela přejmenuje na Cupru. VW z něj chce udělat prémiovou značku

Uvnitř dostává speciální Ateca sportovní sedačky čalouněné Alcantarou v modré barvě, která se objevuje i na zadních sedadlech. Nechybí modré ambientní osvětlení ve dveřích, černě lakované rámečky klimatizace a hrstka ozdobného obložení opět z uhlíkového kompozitu.

Na pohonné jednotce Atecy nicméně žádné úpravy nečekejte. Původní přeplňovaný čtyřválec 2.0 TSI tak stále produkuje rovných 300 koní (220 kW) a 400 N.m točivého momentu, je spojen se sedmistupňovou převodovkou DSG a pohonem všech kol. Na stovku SUV zrychlí za 4,9 sekundy a maximálně dosáhne 247 km/h.

TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Standardně ovšem limitovaná edice přidává výfukový systém Akrapovič, který nejenom vylepšuje zvukový projev rychlého SUV, ale oproti standardnímu výfuku váží o 7 kg méně. Další standardní výbavou jsou velké 18palcové brzdy Brembo s černě lakovanými třmeny.

Limitovanou produkci bere Cupra vážně, takže edice vznikne pouze v sérii 1999 kusů. Už přitom známe i cenovku pro český trh, která začne na 1.379.900 Kč. Pro srovnání, standardní Cupra Ateca dnes vyjde na 1.224.900 Kč. Prodej limitované edice zahájí české zastoupení na konci února 2020.

Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků
Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 41 příspěvků