Cupra Ateca je pořád nejostřejší SUV z ČR. Nadvláda už ale nemusí trvat dlouho

S modelem Ateca loni vstoupila nová automobilka Cupra na český trh. Vůz vzniká v Kvasinách a nedávno prošel modernizací, zuby si na něj ale brousí i další výrobci působící v Česku.

Cupra Ateca po modernizaci zatím nemá české ceny, předběžně ale počítejme s tím, že bude stát okolo jednoho a čtvrt milionu korun. Facelift nepřinesl změny pod kapotou, což znamená, že SUV žene vpřed dvoulitrový čtyřválec TSI o výkonu 221 kW (300 koní) a točivém momentu 400 N.m, kombinovaný s převodovkou DSG a pohonem všech kol. Proběhly změny vnějšího vzhledu, uvnitř najde větší displej infotainmentu či tlačítka pro startování motoru a rychlou volbu režimu Cupra na volantu.

Cupra v rámci představení faceliftu SUV Ateca poskytla jenom pár fotek šedého auta na tmavém pozadí, nyní to však napravuje pořádně detailní sadou z venkovního prostředí. Maximální rychlosti vozu činí 247 km/h a zrychlení z nuly na stovku zabere 4,9 sekundy, což jsou parametry dříve vlastní spíše ostrým hatchbackům, doba se však mění a lidé chtějí také ostrá SUV. A to je také důvod, proč by mohla Cupra Ateca, vyráběná po boku Seatu Ateca ve východočeských Kvasinách, přijít o post nejostřejšího SUV z Česka.

Modernizovaný Hyundai i30 míří do výroby. Pro Nošovice jde o velkou událost

Modernizovaný Hyundai i30 míří do výroby. Pro Nošovice jde o velkou událost

V České republice, konkrétně ve slezských Nošovicích, totiž sídlí automobilka Hyundai Motor Manufacturing Czech, která mimo jiné vyrábí SUV Tucson. A protože má Hyundai divizi N zabývající se vývojem sportovních aut, je jisté, že jedním z dalších přírůstků do rodiny bude právě SUV.

Martin Saitz, šéf českého zastoupení Hyundaie, během prezentace modernizovaného modelu i30 prozradil, že značka plánuje ostrý model menší než i30 N, tedy i20 N, který se již testuje, a také větší než i30 N, což mohou být Kona (dle špionážních záběrů se už testuje) a Tuscon. Každé z obou SUV přitom dává smysl. Kona N může vyfouknou kšeft Volkswagenu T-Roc R a Tucson N zase Cupře Ateca nebo Tiguanu R. Rozdíl je pouze v tom, že zatímco Kona N pro evropský trh by vznikala v Koreji (v Nošovicích se vyrábí pouze Kona Elektric), Tucson N by jistě vznikal v Nošovicích.

Ostrý Hyundai i20 N v prvním videu. Hot-hatch zní skvěle! V hledáčku má Polo GTI

Ostrý Hyundai i20 N v prvním videu. Hot-hatch zní skvěle! V hledáčku má Polo GTI

Britský Autocar už loni příchod Hyundaie Tucson N potvrdil na základě svých zdrojů. Vůz by mohl mít výkon až 340 koní, čímž by předčil nejenom Cupru Ateca, ale také Volkswageny T-Roc R a Tiguan R. Nezapomínejme ale na to, že nespí ani Škodovka. Ta už jedno „sportovní“ SUV má, Kodiaq RS s naftovým motorem však nikdy nebyl ostrým náčiním, a navíc se neví, jaký motor po vyprodání zásob dvoulitrového biturba nakonec dostane. Může to být plug-in hybrid, ale klidně i 2.0 TSI.

TEST Volkswagen T-Roc R: Je libo kapesní 300koňovou raketku?

TEST Volkswagen T-Roc R: Je libo kapesní 300koňovou raketku?

V případě Škody ale nyní mám na mysli ještě něco jiného. Na cestě je totiž elektromobil Enyaq iV, který vedle běžných variant s pohonem zadních i všech kol nabídne také verzi iV RS s dvojicí elektromotorů o souhrnném výkonu 225 kW (75 kW a 150 N.m vpředu, 150 kW a 310 N.m vzadu). Půjde o stejné jednotky jako u verze 80X, avšak naladěné s větším důrazem na zrychlení z nuly na stovku.

Řídili jsme Škodu Enyaq iV. Elektromobil z Boleslavi bude šokovat nejen za tmy!

Řídili jsme Škodu Enyaq iV. Elektromobil z Boleslavi bude šokovat nejen za tmy!

Půjde o nejsilnější Škodu všech dob, dokonce silnější než Cupra Ateca či T-Roc R, ale vzhledem k tomu že si poveze akumulátor o hmotnosti téměř 400 kg, počítejme se zrychlením z nuly na stovku asi za 6,2 sekundy. To je více než o sekundu pomalejší čas než u Cupry Ateca. Zatím to proto vypadá, že jestli něco SUV z Kvasin sebere titul nejostřejšího SUV z Česka, bude to ostrý Hyundai Tucson z Nošovic.

Seat

Seat byl založen v roce 1950 poté, co se španělská vláda a banky dohodly na spolupráci s Fiatem. První vůz Seat vznikl v roce 1953.

Spolupráce s Fiatem skončila v roce 1982, za čtyři roky do automobilky vlastnicky vstoupil Volkswagen.

Seat Ibiza • Seat Leon •​ Seat Alhambra •​ Seat Ateca •​ Seat Tarraco •​ Seat Arona

Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

dnes | Jiří BaborskýOndřej Mára | 26 příspěvků
Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS je k mání ve třech verzích pohonu. Vyzkoušeli jsme tu, která je z pohledu techniky nejkomplikovanější.

17.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 87 příspěvků
S elektrickým VW ID.3 poprvé v Česku: Velký skok pro VW, problém pro ostatní?

VW ID.3 1st Edition 150 kW

Volkswagen ID.3 se na našem trhu už nějaký ten pátek prodává, vůbec první kontakt na české půdě jsme s ním však zažili až minulý týden. A vy můžete taky.

14.  9.  2020 | Jan Mička | 59 příspěvků