Vylepšená Cupra Ateca má českou cenu. Rovných 300 koní teď vyjde o něco dráž

Ostrá verze Atecy po modernizaci už míří také k nám. Oproti dřívějšku trochu zdražila, ale to se dalo čekat.

Ceny standardního Seatu Ateca po modernizaci jsme se dozvěděli už dříve. Nyní tak přichází na řadu i ostrá Cupra Ateca, kterou již najdete v konfigurátoru sportovní značky. Jak už víme, vylepšení se v případě Cupry zaměřila především na design a výbavu, zatímco pohonné ústrojí zůstává bez větších změn, což vlastně není na škodu.

Pod kapotou silného SUV je tedy známý přeplňovaný čtyřválec 2.0 TSI o výkonu 300 koní (221 kW) a točivém momentu 400 N.m, který je kombinován výhradně se sedmistupňovým automatem DSG a pohonem všech kol. Na stovce je SUV za 4,9 sekundy, maximálně pak dosáhne 247 km/h.

Cupra Ateca je pořád nejostřejší SUV z ČR. Nadvláda už ale nemusí trvat dlouho

Cupra Ateca je pořád nejostřejší SUV z ČR. Nadvláda už ale nemusí trvat dlouho

Součástí standardní výbavy Cupry je rovněž systém řízeného startu Launch Control, elektronická uzávěrka diferenciálu XDS na přední nápravě, sportovní podvozek s adaptivními tlumiči snížený o 10 mm, také sportovní výfukový systém se čtyřmi koncovkami a 19palcová kola z lehkých slitin v designu Sport.

Za tohle všechno a ještě něco navíc teď zaplatíte minimálně 1.279.900 Kč. Pro představu, s uvedením ostré Atecy na trhu v roce 2018 začínala cena na 1.199.900 Kč, později nicméně zdražila na 1.224.900 Kč a speciální verze odchozí generace Limited Edition dotlačila cenovku letos v únoru až na 1.379.900 Kč.  

Seat ukázal nejlepší kousky jeho historie: Ibizu na rallye, auto pro krále i papamobil

Seat ukázal nejlepší kousky jeho historie: Ibizu na rallye, auto pro krále i papamobil

Zmíněná modernizace jde mimo kosmetiku exteriéru vidět také v interiéru, kde je nyní standardem aktualizovaný infotainment s obrazovkou o velikosti 9,2 palce, který je trvale připojený k internetu přes eSIM a nabízí tak i on-line navigační systém, chytré ovládání hlasem a podporu rozhraní Apple CarPlay a Android Auto. Dále čekejte 10,26palcový digitální přístrojový štít, 8 reproduktorů, bezdrátovou nabíječku telefonu, sportovní kožený volant s vyhříváním, přední sportovní sedačky s vyhříváním, full-LED světlomety nebo parkovací asistent s kamerovým systémem s rozsahem 360 stupňů.

V základu je Cupra Ateca lakována bílým odstínem, všechny ostatní metalízy jsou příplatkem 15.500 Kč, perleťová černá pak za 22.900 Kč. SUV můžete na přání vybavit i posilněným brzdovým systémem Brembo (64.900 Kč), panoramatickým střešním oknem (23.900 Kč) nebo koženým Nappa čalouněním (20.000 Kč).

Cupra Ateca po modernizaci: Technické údaje a česká cena
Motor 2.0 TSI
Zdvihový objem [cm3] 1984
Válce/ventily 4/4
Největší výkon [kW/min-1] 221/5300-6500
Točivý moment [N.m/min-1] 400/2000-5200
Převodovka 7A
Maximální rychlost [km/h] 247
Zrychlení 0-100 km/h [s] 4,9
Spotřeba [l/100 km] 7,3
Provozní hmotnost [kg] 1626
Základní cena [Kč] 1.279.900
Za volantem Škody Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): To nejlepší z Mladé Boleslavi?

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

S novou Škodou Octavia Scout jsme poprvé jezdili už v pondělí, o dojmy se však můžeme podělit až teď. Jak jezdí s nejsilnějším a v současnosti jediným dostupným motorem v Česku?

dnes | Jan Mička | 64 příspěvků
TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků
TEST Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Black Edition: Ta nejčernější myslí jen zeleně

Toyota RAV4 Hybrid Black Edition

Současná generace Toyoty RAV4 se vzdala naftového motoru. Oblíbené SUV koupíte buď s ryze benzinovým, nebo hybridním pohonem, přičemž elektrifikovaná verze nedávno dorazil na český trh v atraktivním provedení Black Edition. Vyzkoušeli jsme tu nejlepší možnou konfiguraci.

26.  11.  2020 | Jan Mička | 81 příspěvků