Ostrá Cupra Ateca má českou cenu. S Kodiaqem RS v tomto směru vede boj

Sportovní divize Seatu oficiálně odhaluje poslední detaily k vyladěnému SUV Ateca. První sedm tisíc zákazníků získá upomínkový box.

Hned dvě SUV koncernu Volkswagen ověnčena plaketami sportovních oddělení vstupují krátce po sobě na český trh. Objednávat během listopadu půjde Škodu Kodiaq RS s dieselovým bi-turbem od 1.189.900 korun. A na deset tisíc navíc ještě do konce roku přijde Cupra Ateca.

Jedná se o první počin osamostatnělé značky Cupra. Najdete jej v oddělených prostorách klasických dealerů Seatu. Na rozdíl například od značky DS, která se ze showroomů Citroënu již natvrdo přestěhovala do samostatných prostor.

Seat spustil výrobu SUV Tarraco. Podívejte se na fotky a video z linky

Seat spustil výrobu SUV Tarraco. Podívejte se na fotky a video z linky

Technika je blízko příbuzná Volkswagenu Golf R. Motor se zdvihovým objemem 1984 cm3 , přímým vstřikováním benzinu a přeplňováním turbodmychadlem má vrtání 82,5 mm, zdvih 92,8 mm a kompresní poměr 9,3:1. Je kombinovaná vždy s pohonem všech kol a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG. Dosahuje nejvyššího výkonu rovných 300 koňských sil mezi 5300 a 6500 otáčkami. V rozsahu od 2000 do 5200 min-1 je k dispozici maximální točivý moment 400 N.m. SUV dokáže jet rychlostí až 247 km/h.

Zvenku Cupru poznáte nejen podle nového loga, ale i na základě barevně odlišeného sportovního bodykitu. Uvnitř pak dominují sportovní sedadla a Alcantara. Co se týče podvozku, ten má jinou geometrii, disky kol mají 19 palců a pod nimi brzdové kotouče Brembo s průměrem 340 milimetrů vpředu a 310 vzadu. Standardem jsou také přepracované adaptivní tlumiče, které pracují v nejtvrdším režimu Cupra.

Tarraco se o vás postará při převrácení. Seat vysvětluje funkci nového asistenta

Tarraco se o vás postará při převrácení. Seat vysvětluje funkci nového asistenta

Prvních 7000 zákazníků obdrží limitovanou edici dárkových předmětů pro nové členy klubu Cupra. Každý zákazník obdrží Member Box, vyrobený ze skutečných uhlíkových vláken a opatřený reliéfním logem v odstínu mědi. Uvnitř zákazníci naleznou kryt klíčku z uhlíkového kompozitu a náramek taktéž z uhlíkových vláken. Zkrátka byste si vzpomněli, že jste byli na začátku něčeho nového...

Cupra Ateca: Oficiální technická data
Motor 2.0 TSI
Převodovka 7DS
Zdvihový objem [cm3] 1984
Vrtání x zdvih [mm] 82,5 x 92,8
Válce/ventily 4/4
Největší výkon [kW/min-1] 221/5300-6500
Točivý moment [N.m/min-1] 400/2000-5200
Maximální rychlost [km/h] 247
Zrychlení 0-100 km/h [s] 5,2
Komb. spotřeba podle WLTP [l/100 km] 8,5-8,9
Délka [mm] 4376
Šířka [mm] 1841
Výška [mm] 1611
Rozvor [mm] 2631
Rozchod vpředu/vzadu [mm] 1573/1547
Objem kufru [l] 485
Objem palivové nádrže [l] 55
Provozní hmotnost [kg] 1615
Maximální hmotnost [kg] 2150
Rozměry brzdových kotoučů vpředu/vzadu [mm] 340x30/310x22
Rozměr kol  245/40 R19
Základní cena [Kč] 1.199.900
Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

včera | Petr Schnagl | 45 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků