Čtyřválcový Morgan Plus Four už nikdy nebude jako dříve. A možná je to tak dobře

S novou platformou a úplně novou motorizací pod kapotou, ale nadále ve staromilském balení. Nový Morgan Plus Four je opravdu rozsáhle nový, ačkoliv se to nemusí vůbec zdát.

Nedávno nám Morgan ukázal výroční, rozlučkovou edici modelu Plus 4, která předpovídala nevyhnutelné – další generace staromódně působícího sporťáku už totiž využívá zbrusu novou hliníkovou platformu, na rozdíl od původní žebřinové konstrukce z oceli. Pro snazší rozlišení se mění u novinky i označení, z Plus 4 je teď oficiálně Plus Four.  

Výroční Morgan Plus 4 dostane zlatě lakovaný rám. Zářivě se loučí se starou konstrukcí

Výroční Morgan Plus 4 dostane zlatě lakovaný rám. Zářivě se loučí se starou konstrukcí

Navenek byste si ovšem možná obě generace spletli, jelikož i nový Plus Four si udržuje tradiční design roadsterů Morgan. Automobilka však upřesňuje, že ze starého modelu si novinka přebrala jen 3 % dílů, zbytek je opravdu zcela nový. Lehkost poté zůstává klíčovým téma. Plus Four tak váží pouze 1009 kg.

Malé motory samozřejmě nejsou britské značce cizí, v rámci nové generace Plus Four ale Morgan poprvé do svého modelu uvádí turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec. Pokračující spolupráce s dodavatelem motorů BMW tak zajistila pod kapotou dvoulitrový čtyřválec o výkonu 190 kW (258 koní) a točivém momentu 400 N.m.

Kdo řídí Aston Martin DB5 v nové bondovce? Kaskadér v tom není sám, Craig gumoval

Kdo řídí Aston Martin DB5 v nové bondovce? Kaskadér v tom není sám, Craig gumoval

Na stovku sporťák akceleruje za 4,8 vteřiny a maximálně dosáhne 240 km/h. Motor byl u Morganu přemapován pro lepší odezvu a na středovém panelu v interiéru najdete i tlačítko pro jízdní režim Sport Plus, zostřující reakce motoru. Poprvé značka nabízí i dvě možnosti převodovky – šestistupňový manuál či osmistupňový automat.

V Británii už Morgan otevírá knihu rezervací. Cenovky nového Plus Four zde budou startovat na 62.995 librách, v přepočtu tedy asi 1,8 milionu korun.

Speciál: Autosalon Ženeva 2020

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se měl konat již 90. ročník, výstava však byla tři dny před zahájením zrušena z důvodu rizika šíření koronaviru. Vyhlášení výsledků ankety evropské Auto roku 2020 (COTY) proběhlo podle plánu, avšak pouze formou živého přenosu.

Přehled očekávaných novinek
To nejlepší, co se mohlo v Ženevě představit

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 111 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 24 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků