Čtyřválcový hybrid od Ferrari? Patentové nákresy ukazují zajímavou techniku

Na veřejnost se nedávno dostaly snímky zajímavé techniky, o jejíž patentování si zažádalo Ferrari. Zapřisáhlé fanoušky italské značky přitom mohou plány zprvu docela vyděsit.

Dle patentové žádosti podané u evropských orgánů vyvíjí Ferrari jednotku, která bude úsporná ve spotřebě paliva a také zajistí nízkou produkci škodlivých emisí. Plány totiž ukazují přeplňovaný čtyřválcový motor, který přímo uvnitř výfukového potrubí využívá turbínu pohánějící generátor k vytváření a uchovávaní elektrické energie.

Energie je poté směrována k elektromotoru, jenž může pohánět přední kola, ale také k samostatnému elektrickému kompresoru přeplňujícího spalovací motor. Turbína ve výfukovém potrubí tedy není s kompresorem nijak mechanicky propojena a všechno řídí elektronika.  

Zemřel Sergio Marchionne. Těsně poté, co opustil vedení FCA a Ferrari

Zemřel Sergio Marchionne. Těsně poté, co opustil vedení FCA a Ferrari

Tento koncept může zaujmout hned několika výhodami. Díky elektrické asistenci a nezávislosti kompresoru lze redukovat klasickou prodlevu odezvy konvenčně přeplňovaných jednotek, zatímco turbína přímo ve výfukovém potrubí by mohla vylepšit zvyšujícími se otáčkami zvukový projev motoru.

Hlavní výhody ale nakonec představuje samotné hybridní uspořádání, které by ulehčilo práci přeplňovanému spalovacímu motoru, snížilo spotřebu paliva a rovněž tvorbu emisí.

Nejlepší motory roku 2018: Velké objemy překvapivě sbírají vavříny!

Nejlepší motory roku 2018: Velké objemy překvapivě sbírají vavříny!

Co se týče zmíněného čtyřválce, zatím fanoušci nemusí propadat panice. Ferrari se o použití čtyřválcového motoru u žádného ze svých současných či budoucích modelů nezmínilo. O plánech hybridizace však již víme.

Patentový nákres tak sice ukazuje motor o čtyřech válcích, ale jeho použití může být v dokumentaci čistě pro zjednodušení. Kvůli vyobrazení nové hybridní techniky netřeba znázorňovat celý dvanáctiválec či osmiválec. Princip zůstává stejný.   

Další možností je nakonec opravdový vývoj čtyřválcového hybridu, ovšem k využití v nadcházejících modelech příbuzných značek Maserati či Alfa Romeo. Při pohledu do minulosti na druhou stranu zjistíte, že malý čtyřválcový motor již Ferrari používalo, a to v 50. letech ve svých závoďácích.  

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

včera | Miro Mihálik | 19 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 89 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 85 příspěvků