Čtyřválcová Toyota GR Supra detailněji: Pro hračičky má jednu smutnou zprávu

Nová Toyota Supra se čtyřválcem může být vaše za 1.250.000 Kč. Na nějaké příplatky ale zapomeňte.

Japonské sportovní kupé s legendárním jménem dorazí již tento měsíc k evropským zákazníkům i se střízlivějším čtyřválcovým motorem o výkonu 258 koní. Oproti výkonnému šestiválci tak do nabídky přináší rozumnější volbu s cenou od 1.250.000 Kč. Na přesvědčivých dynamických výkonech mu to však neubírá. Pořád zvládne stovku za 5,2 sekundy a na plný plyn upalovat až 250 km/h.

TEST Toyota GR Supra: Nekonečné čekaní se vyplatilo. Tohle je extraliga!

TEST Toyota GR Supra: Nekonečné čekaní se vyplatilo. Tohle je extraliga!

Novinku jsme představili již v polovině ledna. Automobilka však nyní do světa vypouští doplňující informace a velkou nálož skvělých dynamických fotografií z mezinárodní prezentace. Toyota Supra se stala prvním globálním modelem divize Gazoo Racing. Dvoulitrová novinka je oproti silnější verzi o 100 kilogramů lehčí a rozměrově skromnější motor se mohl umístit blíže do středu těžiště.

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Díky tomu má vůz lepší rozložení hmotnosti a možnost posunout zážitek z řízení ještě o kousek dál. Nesporné výhody Toyoty Supra a odkaz na legendy minulosti jsou jasné - krátký rozvor, široký rozchod kol, motor umístěný vpředu, pohon zadních kol, dlouhá kapota a řidič sedící těsně před zadními koly. Tyto aspekty jsou pro obě verze totožné.

Na první pohled je rozeznáte podle kol. Třílitr má devatenáctky, zatímco slabší verze má kola o palec menší. Nápomocná může být i výfuková soustava, která má u dvoulitru o centimetr menší koncovky vyvedené v barvě nerezu. Vnitřek vozu zůstal stejný.

Šílená Toyota GR Yaris zná svou cenu. Je překvapivě dostupná a skvěle vybavená!

Šílená Toyota GR Yaris zná svou cenu. Je překvapivě dostupná a skvěle vybavená!

Pod kapotou se nachází motor B48B20 s přeplňováním twin-scroll, který můžete znát z příbuzného BMW Z4 sDrive30i či aktuální generace řady 3 s motorizací 330i. Výkon 190 kW (258 koní) řidiči dodá v rozmezí pěti až šesti tisíc otáček (u BMW až 6500 otáček) a 400 N.m točivého momentu máte mezi 1550 a 4000 otáčkami. Vedle již zmíněné slušné dynamiky slibuje Toyota kombinovanou spotřebu v rozmezí 5,9 až 6,3 l/100 km.

Toyota Supra se blýskla na nejtěžším okruhu světa. Nejen BMW Z4 nechala v prachu

Toyota Supra se blýskla na nejtěžším okruhu světa. Nejen BMW Z4 nechala v prachu

Výkon se na kola přenáší pomocí osmistupňové automatické převodovky ZF, která má svůj původ taktéž v Mnichově. Umožňuje řazení pádly pod volantem a nabízí dva jízdní režimy - Normal a Sport. Součástí nové Supry může být i aktivní zadní diferenciál, který se objevuje pouze ve sportovním paketu. České zastoupení nám ale prozradilo, že tento paket se na české silnice nepodívá. Vedle diferenciálu obsahuje paket i lepší brzdy a adaptivní podvozek. Tyto položky, které lze do obdobného BMW Z4 připlatit za pár desítek tisíc, si tak u nás neužijeme.

Tímto krokem může být Toyota pyšná na to, že se jí podařilo vytvořit mezi motorizacemi rozdíl 550 tisíc korun a udělat tak ze vstupní verze poněkud sušší, ale stále výhodnou nabídku. K ostřejšímu čtyřválce v Supře ale přeci jenom existuje jedna cesta. V rámci uvedení na trh bude pro Evropu vyčleněno 200 kusů edice Fuji Speedway se zmíněným diferenciálem, adaptivním podvozkem, červenými brzdovými třmeny a 19palcovými koly.

Toyota Supra: Srovnání technických údajů
Motor 2.0 Turbo 3.0 Turbo
Zdvihový objem [cm3] 1998 2998
Výkon [kW/ot.min] 190/5000-6500 250/5000-6500
Točivý moment [N.m/ot.min] 400/1550-4400 500/1600-4500
Max. Rychlost [km/h] 250 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 5,2 4,3
Převodovka 8A 8A
Pohotovostní hmotnost [kg] 1470 1570
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] 5,9 - 6,3 7,5
Cena [Kč] 1.250.000 1.800.000
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 125 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 24 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků