Čtyřválcová Toyota GR Supra detailněji: Pro hračičky má jednu smutnou zprávu

Nová Toyota Supra se čtyřválcem může být vaše za 1.250.000 Kč. Na nějaké příplatky ale zapomeňte.

Japonské sportovní kupé s legendárním jménem dorazí již tento měsíc k evropským zákazníkům i se střízlivějším čtyřválcovým motorem o výkonu 258 koní. Oproti výkonnému šestiválci tak do nabídky přináší rozumnější volbu s cenou od 1.250.000 Kč. Na přesvědčivých dynamických výkonech mu to však neubírá. Pořád zvládne stovku za 5,2 sekundy a na plný plyn upalovat až 250 km/h.

TEST Toyota GR Supra: Nekonečné čekaní se vyplatilo. Tohle je extraliga!

TEST Toyota GR Supra: Nekonečné čekaní se vyplatilo. Tohle je extraliga!

Novinku jsme představili již v polovině ledna. Automobilka však nyní do světa vypouští doplňující informace a velkou nálož skvělých dynamických fotografií z mezinárodní prezentace. Toyota Supra se stala prvním globálním modelem divize Gazoo Racing. Dvoulitrová novinka je oproti silnější verzi o 100 kilogramů lehčí a rozměrově skromnější motor se mohl umístit blíže do středu těžiště.

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Díky tomu má vůz lepší rozložení hmotnosti a možnost posunout zážitek z řízení ještě o kousek dál. Nesporné výhody Toyoty Supra a odkaz na legendy minulosti jsou jasné - krátký rozvor, široký rozchod kol, motor umístěný vpředu, pohon zadních kol, dlouhá kapota a řidič sedící těsně před zadními koly. Tyto aspekty jsou pro obě verze totožné.

Na první pohled je rozeznáte podle kol. Třílitr má devatenáctky, zatímco slabší verze má kola o palec menší. Nápomocná může být i výfuková soustava, která má u dvoulitru o centimetr menší koncovky vyvedené v barvě nerezu. Vnitřek vozu zůstal stejný.

Šílená Toyota GR Yaris zná svou cenu. Je překvapivě dostupná a skvěle vybavená!

Šílená Toyota GR Yaris zná svou cenu. Je překvapivě dostupná a skvěle vybavená!

Pod kapotou se nachází motor B48B20 s přeplňováním twin-scroll, který můžete znát z příbuzného BMW Z4 sDrive30i či aktuální generace řady 3 s motorizací 330i. Výkon 190 kW (258 koní) řidiči dodá v rozmezí pěti až šesti tisíc otáček (u BMW až 6500 otáček) a 400 N.m točivého momentu máte mezi 1550 a 4000 otáčkami. Vedle již zmíněné slušné dynamiky slibuje Toyota kombinovanou spotřebu v rozmezí 5,9 až 6,3 l/100 km.

Toyota Supra se blýskla na nejtěžším okruhu světa. Nejen BMW Z4 nechala v prachu

Toyota Supra se blýskla na nejtěžším okruhu světa. Nejen BMW Z4 nechala v prachu

Výkon se na kola přenáší pomocí osmistupňové automatické převodovky ZF, která má svůj původ taktéž v Mnichově. Umožňuje řazení pádly pod volantem a nabízí dva jízdní režimy - Normal a Sport. Součástí nové Supry může být i aktivní zadní diferenciál, který se objevuje pouze ve sportovním paketu. České zastoupení nám ale prozradilo, že tento paket se na české silnice nepodívá. Vedle diferenciálu obsahuje paket i lepší brzdy a adaptivní podvozek. Tyto položky, které lze do obdobného BMW Z4 připlatit za pár desítek tisíc, si tak u nás neužijeme.

Tímto krokem může být Toyota pyšná na to, že se jí podařilo vytvořit mezi motorizacemi rozdíl 550 tisíc korun a udělat tak ze vstupní verze poněkud sušší, ale stále výhodnou nabídku. K ostřejšímu čtyřválce v Supře ale přeci jenom existuje jedna cesta. V rámci uvedení na trh bude pro Evropu vyčleněno 200 kusů edice Fuji Speedway se zmíněným diferenciálem, adaptivním podvozkem, červenými brzdovými třmeny a 19palcovými koly.

Toyota Supra: Srovnání technických údajů
Motor 2.0 Turbo 3.0 Turbo
Zdvihový objem [cm3] 1998 2998
Výkon [kW/ot.min] 190/5000-6500 250/5000-6500
Točivý moment [N.m/ot.min] 400/1550-4400 500/1600-4500
Max. Rychlost [km/h] 250 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 5,2 4,3
Převodovka 8A 8A
Pohotovostní hmotnost [kg] 1470 1570
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] 5,9 - 6,3 7,5
Cena [Kč] 1.250.000 1.800.000

Toyota

Toyotu v roce 1937 založil Kiichiro Toyoda odštěpením od firmy svého otce. Už v roce 1936 ale stvořil první vůz, Toyodu AA.

K japonské Toyotě dnes patří i Lexus, Daihatsu a Hino Motors. Je to jedna z největších světových automobilek.

Toyota RAV4 • Toyota Aygo • Toyota Yaris • Toyota Corolla • Toyota Camry • Toyota Highlander • Toyota C-HR • Toyota Prius

Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS je k mání ve třech verzích pohonu. Vyzkoušeli jsme tu, která je z pohledu techniky nejkomplikovanější.

včera | Vladimír Kadera | 68 příspěvků
S elektrickým VW ID.3 poprvé v Česku: Velký skok pro VW, problém pro ostatní?

VW ID.3 1st Edition 150 kW

Volkswagen ID.3 se na našem trhu už nějaký ten pátek prodává, vůbec první kontakt na české půdě jsme s ním však zažili až minulý týden. A vy můžete taky.

14.  9.  2020 | Jan Mička | 59 příspěvků
TEST VW California Beach vs. levná vestavba: Těžká volba dnešního hipíka?

Obytné vozy Volkswagen T6.1

Užitkový Volkswagen slaví letos sedmdesátiny. Tentokrát jsme se podívali na zoubek dvěma obytným kouskům, kdy každý razí trochu jiný přístup.

11.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 15 příspěvků