Čtyřokou Škodu Octavia by zcela zastínil. Koncept NSU Trapeze měl šest očí!

Německá automobilka v roce 1973 předvedla zajímavý koncept s označením Trapeze. Čtyřmístní vůz měl být praktičtější verzí modelu Lancia Stratos.

Na turínském autosalonu v roce 1971 předvedla designérská společnost  Gruppo Bertone model Lancia Stratos. Klíčové prvky dvoumístného sporťáku si následně půjčil italský designér Marcello Gandini. Ten po modelu Stratos vytvořil také praktičtější vůz se čtyřmi sedadly. A to již mluvíme o vzniku konceptu Trapeze. 

Ten předvedla světu německá automobilka NSU, kterou později získala VW Group. Model prý dostal svůj název podle netradičního uspořádání čtyř sedadel, které najdete kolem centrálně umístěného rotačního motoru.

Futuristický Peugeot 4002 vytvořil vítěz soutěže. Proč se nikdy nevyráběl?

Futuristický Peugeot 4002 vytvořil vítěz soutěže. Proč se nikdy nevyráběl?

Řidič a spolujezdec seděli těsně u sebe vepředu. Zadní pasažéři seděli za nimi. Díky zajímavému uspořádání sedadel získali větší prostor na nohy. Skvělou viditelnost zase zajišťovalo čelní sklo tvarované do půlměsíce. Dalším netradičním prvkem je až šest předních světlometů ukrývajících se za dvěma kryty v přední části automobilu. 

NSU Trapeze

Debut: Autosalon Paříž 1973

Specifikace: Centrálně umístěný rotační motor s výkonem 115 koňských sil, čtyři sedadla

Proč si jej pamatovat: V některých ohledech byl koncipován jako praktičtější model Stratos. Netradiční uspořádání sedadel či rotační motor z něj ale dělají zajímavý koncept.  

Koncept NSU Trapeze byl poháněný rotačním motorem o objemu 2 x 497,5 centimetrů krychlových. Ten poskytoval výkon 115 koňských sil a točivý moment 158 N.m. I když byl motor převzatý z komerčně dostupného vozu Ro 80, tento koncept se nikdy do produkce nedostal.

I přesto ale některými prvky inspiroval produkční vozy další let. Oblíbeným se například stal výrazný blatník kolem celého automobilu. Tento prvek začalo používat hned více automobilek. 

Fotografie: Rainer W. Schlegelmilch

TEST Mercedes-Benz A 180 d: Opravdu potřebujete naftu?

Mercedes-Benz A 180 d

Nová generace Mercedesu třídy A dostala svěží vnější tvary a doslova revoluční interiér. Otestovali jsme jedinou vznětovou verzi nabídky a příjemně překvapila nejenom reálnou spotřebou.

včera | Jan Mička | 38 příspěvků
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 22 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků