Čtyřkolky Suzuki na sněhu (minitest)

dRudi  |  08. 02. 2007 09:27

bral bych SX4 v 1.6 benzínu kdybych na to měl Občas ty cesty do hor jsou hukot

Odpovědět  |   | 
kewlarsiet  |  08. 02. 2007 09:46

Kedy bude test SX4 s dieselom?? Na ten som zvedavy ...

Odpovědět  |   | 
ster  |  08. 02. 2007 11:11

Mňa by skôr zaujímalo, kde sa tá SX 4 dá dostať a kedy rozšíria výrobu, lebo čakacie doby až 8 mesiacov sú ako z min. čias.

Odpovědět  |   | 
olina  |  08. 02. 2007 11:24

ja som chcel pôvodne tiež SX4, šikovné autíčko, ale tie čakacie doby sú dosť otravné.

Odpovědět  |   | 
Jakub Geršl  |  08. 02. 2007 11:28

čekací doba se prý snížila - cca 3-4 měsíce (alespoň pro ČR) a mělo by to být ještě lepší, jelikož se některé motorizace budou vozit i z Japonska.

Odpovědět  |   | 
ster  |  08. 02. 2007 12:20

máš to z nejakého overeného zdroja, alebo si to iba počul ???

Odpovědět  |   | 
olina  |  09. 02. 2007 12:29

ja som bol po novom roku u miestneho dílera suzuki a povedal mi, že majú plán na najbližší polrok každý mesiac iba 4 kusy SX4 a v poradovníku majú asi 25 ľudí, čiže čakačka vyše pol roka. ja osobne na to kašlem a pravdepodobne skončím pri jazdenom mitsubishi pajero alebo nissan xtrail

Odpovědět  |   | 
Jakub Geršl  |  09. 02. 2007 12:56

U kazdeho dealera se to zrejme lisi, ale dle importera Suzuki CR by dodaci lhuta mela byt nyni 3-4 mesice - zalezi na modelu (2WD je stale dostupnejsi nez 4WD modely).

Odpovědět  |   | 
Michal  |  11. 02. 2007 22:20

Podle mých zkušeností jsou dodací lhůty, které jsi uvedl, v současné době příliš optimistické. Já jsem si SX 4x4 benzín objednával u jednoho pražského dealera značky v polovině listopadu 2006 a termín dodání se mi z dubna 2007 posunul až na červen 2007. Protože mám o toto vozidlo velký zájem, pochopitelně si počkám. Samozřejmě bych uvítal, kdyby model 4x4, u kterého je, alespoň podle obsahu různých diskuzních fór, velká poptávka. byl vyráběn souběžně i někde jinde než pouze v Maďarsku. Běžný zákazník však výrobní strategii firmy neovlivní. Jinak děkuji za velmi užitečné informace z minitestu SUZUKI na sněhu.

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  08. 02. 2007 17:37

Já jsem si Grand Vitaru půjčil na Islandu na dvoudenní okružní jízdu. Všem, kdo by se do téhle země náhodou vydali, vřele doporučuji sipůjčovat právě jen čtyřkolky. I když se budete držet jejich silnic první třídy, stane se vám každou chvilku, že se budete brodit hlubokou vodou nebo překonávat rozlámané kry. S autem jsme pak jezdili i mimo silnice a byl jsem velice příjemně překvapen, co Suzuki zvládla v sopečných dunách. Kdyby mi to někdo řekl předem, nebyl bych mu věřil. Na druhou stranu jízdní vlastnosti na silnici jsou mizerné - je to koza, nesedí, je hlučná (měli jsme benzíňáka s automatem), nijak zvlášť pohodlná a žere. Ale pro klidnějšího řidiče než jsem já, který pravdu občas potřebuje zajet do terénu, je to určitě parádní auto.

Odpovědět  |   | 
Golman  |  08. 02. 2007 20:42

O tom, že např. Swift se dováží krom Maďarska také z Japonska se píše na stránkách Suzuki.

Odpovědět  |   | 
Stavros  |  09. 02. 2007 10:05

Pavle, chystame cestu na Island letos, jedeme to jako takovou expedici. Ja porad premyslim, zda ten Island stoji za ty penize, co myslis ty? Naklady vcetne trajektu jsem spocital na 70-80 tis. Kc. napis mi prosim svoje poznatky.

Odpovědět  |   | 
michal  |  10. 02. 2007 20:14

Co by jsi potreboval vedet,bydlim tady tretim rokem,pis na mail

Odpovědět  |   | 
Anděla  |  08. 02. 2007 20:54

Co to přesně znamená - částečně trvalé??? Nějak mi to nejde k sobě, cituji: ...připojení zadní nápravy je částečně trvalé, působí vůz opravdu „čtyřkolkovým dojmem”.

Odpovědět  |   | 
Marcelino  |  08. 02. 2007 22:52

No ak som spravne pochopil autora, tak to znamena, ze na zadok ide min 30% stale - teda, to "pripojenie zadku" bude daleko plynulejsie a bez nebezpecneho kopanca (typicka vada Haldex I v Oktavii I), ktory by ti mohol narobit neprijemnosti hlavne v zakrute...

cize zakladny stav je 70% predok 30% zadok az do max. stavu 50% predok 50% zadok.
toto je ale dost zasadna a zaujmava informacia, ktoru so doteraz nevedel

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  08. 02. 2007 23:03

50% předek / 50% zadek není maximální stav.

Odpovědět  |   | 
Bomo  |  09. 02. 2007 03:40

Autor v clanku poplietol fungovanie 4x4 rezimov pri SX4.

Prvy prepinac FWD rozdeluje 100% tociveho momentu na prednu napravu (zadna naprava v tomto mode nie je pohanana, cize ziadnych min. 30% ako sa pise v clanku).

Druhy prepinac AUTO rozdeluje tocivy moment medzi prednu a zadnu napravu, podla potreby dokaze na zadnu napravu preniest 0 - 50% tociveho momentu.

V mode LOCK sa min. 30% tociveho momentu prenasa na zadnu napravu, alebo podla potreby az do max. 50%.

Tieto informacie najdete v oficialnej tlacovej sprave od Suzuki, napr. tu: http://www.media.suzuki.com/auto/_articles/sales_releases/2006/1156809835.2007SuzukiSX4release.pdf alebo v nespocetnych zahranicnych clankoch na internete, napr. www.detnews.com/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070127/AUTO03/701270302 alebo http://info.detnews.com/autosconsumer/autoreviews/index.cfm?id=24717 alebo
alebo tu: www.canadiandriver.com/articles/jk/060906.htm ...

"The i-AWD system operates in three modes via a console-mounted switch – 2WD mode for maximum fuel economy on dry pavement; AWD Auto mode, which controls the drive power distribution ratio to the rear wheels from 0-50 percent, depending on available traction; and AWD Lock mode designed to facilitate traction in case of snow or mud. When in Lock mode, power is distributed to the rear wheels in the range of 30-50 percent. When the vehicle reaches 36 mph in AWD Lock mode, the system automatically switches to AWD Auto mode."

Odpovědět  |   | 
Jakub Geršl  |  09. 02. 2007 09:27

Pokud je to v oficiálních materiálech, beru to jako mou chybu - já jsem se o tom bavil s hlavním technikem dealera a ten mi systém popsal tak, jak jsem ho přepsal do článku.

Odpovědět  |   | 
Zdeněk  |  15. 02. 2007 14:43

Já s SX4 4WD jezdím asi 14 dní. Páni zkušební redaktoři neinformují přesně. Ani režim 4WD LOCK neumožňuje přesně rozdělení pohonu na 50 : 50. Je to i z důvodu ochrany pohoného ústrojí. Maximální přenos momentu na zadní nápravu je v režimu auto 45% a v režimu LOCK 47%. Přičemž spodní hranice v režimu LOCK je 20%.

Odpovědět  |   | 
Stanley  |  02. 03. 2007 20:23

ja som cakal od aprila do novembra 2006, nastastie som si uz v aprili kupil 2 kolku a nelutujem.. Co sa tyka cakania teraz, v Poprade aj Prievidzi maju hned k dispozicii nejake auta, aspon podla ich stranky.
Kazdy den vidim aspon 2-3 kamiony plne nalozene SX4rkami na dialnici A4 v Rakusku.. kam asi idu? :)

Odpovědět  |   | 
Mikhail  |  15. 03. 2007 13:04

Termíny na 1,6 4x4 sa celkom znormalizovali -v B.Bystrici,Prievidzi a vPoprade majú nejaké voľné(nie sú skladom ale do konca mesiaca by mali byť dodané) ale dízle sú zatiaľ podľa dílerov v nedohľadne(cca 1ks mesačne aj to nie je pravidlo).Sám som odskočil od dízla k benzínu pretože už nutne potrebujem jazdiť.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  15. 03. 2007 23:35

Již jsem se do diskuze ohledně termínu dodání SX4 4x4 1.6 přihlásil dříve. V ČR - alespoň někde - je situace s lhůtami poměrně tristní. Včera jsem se u svého prodejce v Praze dozvěděl, že termín dodání vozu se mi posunul o další měsíc, tj. aktuálně by se jednalo o osmiměsíční lhůtu od objednání vozu. Skutečně nechápu, v čem je problém. Je možné, že někteří prodejci mají přímý kontakt na výrobní závod v Maďarsku, jak se o tom psalo na diskuzním fóru Suzuki v SR, nebo jsou prostě někteří úspěšnější při uplatňování objednávek. Pravdou je možná i to, že výrobní závod expeduje přednostně modely 4x4 na trh do Rakouska a Německa, který se jim zdá lukrativnější. Pokud se týká dodávání jednotlivých motorizací, situace se v ČR začala obracet. Naftová verze je dodávána dříve než verze benzínová. Závěrem tip: kdo má zájem dozvědět se více praktických poznatků o Suzuki SX4, ať navštíví www.suzuki.rcmichal.com.

Odpovědět  |   | 
Baafx  |  30. 05. 2007 14:14

zadne snizovani nehrozi. naopak, jeste nam to o dva mesice prodlouzili. vubec nic nezarucujou. zalezi na barve auta a vybave. jestli chce nekdo 1.6 4x4 v modre metalize, tak je uplne v prrrr....koupime asi jine auto.(:

Odpovědět  |   | 
karel  |  13. 12. 2012 23:46

kurnik, když se řekne slovo čtyřkolka, tak to je toto www.ctyrkolky.com a ne nějaký auto s pohonem 4x4. Už to pochopte!!

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

dnes | Stanislav Kolman | 45 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Type-R GT 2020: Limp Bizkit, komiksy a tanec na hraně

Honda Civic Type-R GT 2020

Honda vylepšila svůj nejostřejší model a vypustila ho mezi lidi ve třech verzích. Vyzkoušeli jsme tu prostřední, která má přinést vyvážený mix mezi sportovním a kultivovaným vozem.

30.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků

Nejčtenější články

Supersport blokoval nabíječku pro elektromobily. Policista na elektrokole si s tím poradil

Supersport blokoval nabíječku pro elektromo…

Takzvaný ICEing je oblíbená kratochvíle vidláků v Americe. Toto ale určitě nebyl ten případ.

10.  7.  2020 | | 51 N/A
Rusol David
Elektromobily
Tahle Tatra je vážně z papíru! Nádherná díla českého modeláře nemají obdoby

Tahle Tatra je vážně z papíru! Nádherná díl…

Zapomeňte na své vystřihovánky z ábíčka. Tady jsme na úplně jiné úrovni…

8.  7.  2020 | | 24 N/A
Rusol David
Tatra
Český cestovatel má zřejmě nejvtipnější značku na přání. Pobaví ale i další úlovky

Český cestovatel má zřejmě nejvtipnější zna…

Registrační značky na přání mohou kdekomu připadat jako rozmařilost. Některé nápady ale upřímně pobaví!

včera | | 14 N/A
Mička Jan
ZábavaZajímavosti
Škoda Enyaq iV poprvé ukázala interiér. Nic takového jste u Škody ještě neviděli

Škoda Enyaq iV poprvé ukázala interiér. Nic…

Premiéra prvního elektrického modelu Škodovky s platformou MEB proběhne už 1. září v Praze. Poprvé si můžete udělat bližší představu o tom, jak bude vypadat interiér vozu.

29.  7.  2020 | | 52 N/A
Mička Jan
Škoda Enyaq iVInteriér
Nová Octavia RS je prý výhodnější než ta stará. Podívejte se, jak na to Škoda přišla

Nová Octavia RS je prý výhodnější než ta st…

Tu a tam se k nám dostane materiál, který slouží hlavně k potřebám dealerů. Dnes si řekneme něco o tom, jak to udělat, aby na první pohled výrazně dražší nová Octavia RS vyšla v podstatě výhodněji než levnější minulá generace.

21.  7.  2020 | | 98 N/A
Mička Jan
České cenyŠkoda OctaviaSportovní auta