Čtyřkolky Suzuki na sněhu (minitest)

24 komentářů

Baafx
30. května • 14:14

zadne snizovani nehrozi. naopak, jeste nam to o dva mesice prodlouzili. vubec nic nezarucujou. zalezi na barve auta a vybave. jestli chce nekdo 1.6 4x4 v modre metalize, tak je uplne v prrrr....koupime asi jine auto.(:

karel
13. prosince • 23:46

kurnik, když se řekne slovo čtyřkolka, tak to je toto www.ctyrkolky.com a ne nějaký auto s pohonem 4x4. Už to pochopte!!

Mikhail
15. března • 13:04

Termíny na 1,6 4x4 sa celkom znormalizovali -v B.Bystrici,Prievidzi a vPoprade majú nejaké voľné(nie sú skladom ale do konca mesiaca by mali byť dodané) ale dízle sú zatiaľ podľa dílerov v nedohľadne(cca 1ks mesačne aj to nie je pravidlo).Sám som odskočil od dízla k benzínu pretože už nutne potrebujem jazdiť.

Michal
15. března • 23:35

Již jsem se do diskuze ohledně termínu dodání SX4 4x4 1.6 přihlásil dříve. V ČR - alespoň někde - je situace s lhůtami poměrně tristní. Včera jsem se u svého prodejce v Praze dozvěděl, že termín dodání vozu se mi posunul o další měsíc, tj. aktuálně by se jednalo o osmiměsíční lhůtu od objednání vozu. Skutečně nechápu, v čem je problém. Je možné, že někteří prodejci mají přímý kontakt na výrobní závod v Maďarsku, jak se o tom psalo na diskuzním fóru Suzuki v SR, nebo jsou prostě někteří úspěšnější při uplatňování objednávek. Pravdou je možná i to, že výrobní závod expeduje přednostně modely 4x4 na trh do Rakouska a Německa, který se jim zdá lukrativnější. Pokud se týká dodávání jednotlivých motorizací, situace se v ČR začala obracet. Naftová verze je dodávána dříve než verze benzínová. Závěrem tip: kdo má zájem dozvědět se více praktických poznatků o Suzuki SX4, ať navštíví www.suzuki.rcmichal.com.

Stanley
2. března • 20:23

ja som cakal od aprila do novembra 2006, nastastie som si uz v aprili kupil 2 kolku a nelutujem.. Co sa tyka cakania teraz, v Poprade aj Prievidzi maju hned k dispozicii nejake auta, aspon podla ich stranky.
Kazdy den vidim aspon 2-3 kamiony plne nalozene SX4rkami na dialnici A4 v Rakusku.. kam asi idu? :)

Bomo
9. února • 3:40

Autor v clanku poplietol fungovanie 4x4 rezimov pri SX4.Prvy prepinac FWD rozdeluje 100% tociveho momentu na prednu napravu (zadna naprava v tomto mode nie je pohanana, cize ziadnych min. 30% ako sa pise v clanku).Druhy prepinac AUTO rozdeluje tocivy moment medzi prednu a zadnu napravu, podla potreby dokaze na zadnu napravu preniest 0 - 50% tociveho momentu.V mode LOCK sa min. 30% tociveho momentu prenasa na zadnu napravu, alebo podla potreby az do max. 50%.Tieto informacie najdete v oficialnej tlacovej sprave od Suzuki, napr. tu: http://www.media.suzuki.com/auto/_articles/sales_releases/2006/1156809835.2007SuzukiSX4release.pdf alebo v nespocetnych zahranicnych clankoch na internete, napr. www.detnews.com/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070127/AUTO03/701270302 alebo http://info.detnews.com/autosconsumer/autoreviews/index.cfm?id=24717 alebo
alebo tu: www.canadiandriver.com/articles/jk/060906.htm ... "The i-AWD system operates in three modes via a console-mounted switch – 2WD mode for maximum fuel economy on dry pavement; AWD Auto mode, which controls the drive power distribution ratio to the rear wheels from 0-50 percent, depending on available traction; and AWD Lock mode designed to facilitate traction in case of snow or mud. When in Lock mode, power is distributed to the rear wheels in the range of 30-50 percent. When the vehicle reaches 36 mph in AWD Lock mode, the system automatically switches to AWD Auto mode."

Zdeněk
15. února • 14:43

Já s SX4 4WD jezdím asi 14 dní. Páni zkušební redaktoři neinformují přesně. Ani režim 4WD LOCK neumožňuje přesně rozdělení pohonu na 50 : 50. Je to i z důvodu ochrany pohoného ústrojí. Maximální přenos momentu na zadní nápravu je v režimu auto 45% a v režimu LOCK 47%. Přičemž spodní hranice v režimu LOCK je 20%.

Jakub Geršl
9. února • 9:27

Pokud je to v oficiálních materiálech, beru to jako mou chybu - já jsem se o tom bavil s hlavním technikem dealera a ten mi systém popsal tak, jak jsem ho přepsal do článku.

Anděla
8. února • 20:54

Co to přesně znamená - částečně trvalé??? Nějak mi to nejde k sobě, cituji: ...připojení zadní nápravy je částečně trvalé, působí vůz opravdu „čtyřkolkovým dojmem”.

Marcelino
8. února • 22:52

No ak som spravne pochopil autora, tak to znamena, ze na zadok ide min 30% stale - teda, to "pripojenie zadku" bude daleko plynulejsie a bez nebezpecneho kopanca (typicka vada Haldex I v Oktavii I), ktory by ti mohol narobit neprijemnosti hlavne v zakrute...cize zakladny stav je 70% predok 30% zadok az do max. stavu 50% predok 50% zadok.
toto je ale dost zasadna a zaujmava informacia, ktoru so doteraz nevedel :-/

Vana666
8. února • 23:03

50% předek / 50% zadek není maximální stav.

Pavel
8. února • 17:37

Já jsem si Grand Vitaru půjčil na Islandu na dvoudenní okružní jízdu. Všem, kdo by se do téhle země náhodou vydali, vřele doporučuji sipůjčovat právě jen čtyřkolky. I když se budete držet jejich silnic první třídy, stane se vám každou chvilku, že se budete brodit hlubokou vodou nebo překonávat rozlámané kry. S autem jsme pak jezdili i mimo silnice a byl jsem velice příjemně překvapen, co Suzuki zvládla v sopečných dunách. Kdyby mi to někdo řekl předem, nebyl bych mu věřil. Na druhou stranu jízdní vlastnosti na silnici jsou mizerné - je to koza, nesedí, je hlučná (měli jsme benzíňáka s automatem), nijak zvlášť pohodlná a žere. Ale pro klidnějšího řidiče než jsem já, který pravdu občas potřebuje zajet do terénu, je to určitě parádní auto.

Stavros
9. února • 10:05

Pavle, chystame cestu na Island letos, jedeme to jako takovou expedici. Ja porad premyslim, zda ten Island stoji za ty penize, co myslis ty? Naklady vcetne trajektu jsem spocital na 70-80 tis. Kc. napis mi prosim svoje poznatky.

michal
10. února • 20:14

Co by jsi potreboval vedet,bydlim tady tretim rokem,pis na mail

Golman
8. února • 20:42

O tom, že např. Swift se dováží krom Maďarska také z Japonska se píše na stránkách Suzuki.

kewlarsiet
8. února • 9:46

Kedy bude test SX4 s dieselom?? Na ten som zvedavy ...:-/

ster
8. února • 11:11

Mňa by skôr zaujímalo, kde sa tá SX 4 dá dostať a kedy rozšíria výrobu, lebo čakacie doby až 8 mesiacov sú ako z min. čias.

olina
8. února • 11:24

ja som chcel pôvodne tiež SX4, šikovné autíčko, ale tie čakacie doby sú dosť otravné.

Jakub Geršl
8. února • 11:28

čekací doba se prý snížila - cca 3-4 měsíce (alespoň pro ČR) a mělo by to být ještě lepší, jelikož se některé motorizace budou vozit i z Japonska.

olina
9. února • 12:29

ja som bol po novom roku u miestneho dílera suzuki a povedal mi, že majú plán na najbližší polrok každý mesiac iba 4 kusy SX4 a v poradovníku majú asi 25 ľudí, čiže čakačka vyše pol roka. ja osobne na to kašlem a pravdepodobne skončím pri jazdenom mitsubishi pajero alebo nissan xtrail

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jakub Geršl
9. února • 12:56

U kazdeho dealera se to zrejme lisi, ale dle importera Suzuki CR by dodaci lhuta mela byt nyni 3-4 mesice - zalezi na modelu (2WD je stale dostupnejsi nez 4WD modely).

Michal
11. února • 22:20

Podle mých zkušeností jsou dodací lhůty, které jsi uvedl, v současné době příliš optimistické. Já jsem si SX 4x4 benzín objednával u jednoho pražského dealera značky v polovině listopadu 2006 a termín dodání se mi z dubna 2007 posunul až na červen 2007. Protože mám o toto vozidlo velký zájem, pochopitelně si počkám. Samozřejmě bych uvítal, kdyby model 4x4, u kterého je, alespoň podle obsahu různých diskuzních fór, velká poptávka. byl vyráběn souběžně i někde jinde než pouze v Maďarsku. Běžný zákazník však výrobní strategii firmy neovlivní. Jinak děkuji za velmi užitečné informace z minitestu SUZUKI na sněhu.

ster
8. února • 12:20

máš to z nejakého overeného zdroja, alebo si to iba počul ???

dRudi
8. února • 9:27

jé:-)) bral bych SX4 v 1.6 benzínu kdybych na to měl:-/ Občas ty cesty do hor jsou hukotB-]

Doporučujeme

Články odjinud