Čtyři velkoprostorové modely v testu IIHS. Dva zcela propadly

8 komentářů

tito
24. listopadu • 15:20

Opět se ukazuje, jak nevhodné jsou pro tento typ nárazu použité airbagy. Sice jsem pořád přesvědčen, že myslící řidič i v takto krizové situaci má dost času na to, aby se přestal překážce vyhýbat a naopak narazil větším přesahem, ale pokud si to významné procento řidičů není schopno mžikově srovnat v hlavě, pak asi má tento test smysl.

Lukáš
24. listopadu • 16:33

Bych ty tvé reakce chtěl vidět:-D

Honza
25. listopadu • 0:42

Já to bohužel zažil. V zatáčce na mokru proti mě vyjel po mé straně dodávkář, kterému to ustřelilo doleva, uhnout nebylo kam, nárazová rychlost jeho ca 70kmh, moje asi 50kmh. Dodnes se mi hlavou honí to, jak strašně dlouho jsem na něj zíral a čekal s nohou na brzdě na náraz, nakonec jsem se přestal uhýbat a naopak na posledních možná třech metrech to poslal naplocho proti němu. Já vylezl z A4 jen s modřinou od pásů a naraženou rukou od volantu. On mél v Jumperu zlomený levý kotník a rozbitý nos. Každopádné času na manévr bylo dost, jde o to si uvědomit situaci a zareagovat správně.

Mitch
24. listopadu • 17:40

A hlavne jde i pripadne o reakci protijedouciho a tu sam neovlivni.

kolemjdoucí
24. listopadu • 18:28

Tenhle konkrétní typ testu je náraz do pevné překážky - sloupu, stromu, mostu apod. Konkrétně v USA je to údajně poměrně častý typ nehody, mimo jiné i kvůli jejich mýtným branám. Proto to testují.

ferda
24. listopadu • 22:53

to neni tak uplne pravda. tady jde predevsim o ten velmi maly presah. nektera auta maji takovy ten vynaseci profil, ktery pri tomto typu narazu posune auto do boku a to se pak nezastavi natvrdo o skelet kabiny. tenhle naraz neni v realu moc pravdepodobny stejne jako kterykoliv jiny testovaci naraz, potiz je v tom, ze velky rozdil bude v tomto pripade delat u jednotlivyhc vozu presah a smer narazu, tohle povede pouze k tomu, ze se vyrobci prizpusobi metodice, otazka je, jestli to v realu bude mit pozitivni dopad (osobne doufam, ze snad ano).

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
kolemjdoucí
24. listopadu • 23:23

Vzhledem k tomu, že ten test navrhla dle zkušeností velká pojišťovací agentura, která likviduje nehody, tak bych si dovolil ohledně četnosti tohoto typu nehod věřit spíše jim, než nějakému diskutérovi.

blbec
24. listopadu • 19:47

vsade je to caste, ale v EU sa to netestuje

Doporučujeme

Články odjinud