Čtyři tisíce nehod a 101 milionů za opravy: Bilance policie ve Walesu za 4 roky

Podle Policie České republiky je množství nehod služebních vozů dáno jejich nasazení v nebezpečných situacích. Kam se ale hrabou na policisty z Walesu…
Čtyři tisíce nehod a 101 milionů za opravy: Bilance policie ve Walesu za 4 roky

Policejní vozidla mají těžký život. Jejich použití je totiž velice různorodé. Každý si umí představit, že se někdy pohybují plíživou rychlostí při běžné hlídkové činnosti, pak také dlouhé hodiny stojí na místě se zapnutým motorem a majákem, a samozřejmě občas se také pohybují vysokými rychlostmi při pronásledování unikajících zločinců.

Stanice BBC spočítala, že během čtyř let utratila policie ve Walesu 3,5 milionu liber (více než 101 milionů českých korun) za opravy havarovaných služebních vozidel. Během té doby bylo zaznamenáno přesně 4214 dopravních nehod, v nichž nějakým způsobem figurovaly vozy používané k výkonu policejních činností. Přitom velká část z toho byly poměrně banální havárie. Například k poškození řady vozů došlo během otáčení a dalších řidičsky zdánlivě jednoduchých činností.

Policie má nejvýkonnější auta v historii. Podívejte se, v čem jezdila dosud

Policie má nejvýkonnější auta v historii. Podívejte se, v čem jezdila dosud

Největší část nehod mají na svědomí policejní složky Jižního Walesu. Konkrétně její statistika zahrnuje 27 totálně zničených vozidel a celkový úhrn škody při dopravních nehodách se vyšplhal na částku 2,6 milionu liber (v přepočtu přibližně 75 milionů korun).

Asistent náčelníka Jeremy Vaughan se přesto svých mužů za volantem zastává: "Naši řidiči jsou vysoce kvalifikovaní, přesto je nevyhnutelné, že v průběhu služby občas může dojít k poškození služebních aut,". Ještě dodal, že policejní složky v jejich teritoriu každoročně reagují na milion různých podnětů a oznámení a na tachometrech vždy od ledna do prosince přibyde přibližně 19,3 milionu kilometrů.

Policie nasazuje do služby BMW i8. Může s ním ujet 20 000 kilometrů

Policie nasazuje do služby BMW i8. Může s ním ujet 20 000 kilometrů

Policejní složky Severního Walesu jsou na tom z hlediska počtu incidentů i způsobené škody o poznání lépe. Statistika uvádí, že za poslední čtyři roky měla zde služební vozidla 1339 nehod, což si vyžádalo škody za 443 tisíc liber (necelých 13 milionů korun). "Navíc přibližně polovina ze zaznamenaných dopravních incidentů nedoprovází žádná škoda. Auta potom vyžadují jen absolvování bezpečnostní kontroly," píše se ve stanovisku tamější policie.

Přestože policisté počet škod i jejich výši bagatelizují, pojišťovnám už dochází trpělivost. Musí totiž vyplácet stále větší částky za odškodnění. Například James Price z pojišťovny Allianz k tomu řekl následující: "Policie stále žádá více peněz. Sama ale zbytečně utrácí vyčleněné prostředky od daňových poplatníků vlastní vinou. Konkrétně tak, že řídí bezohledně a nerespektují příslušné předpisy."

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 59 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků