Čtyři generace BMW M3 proti sobě. Jak dopadlo srovnání na ranveji?

Generační srovnání populárního sportovního modelu od BMW sice není zcela kompletní, každopádně ale skvěle ukazuje, jak se M3 po stránce dynamických schopností napříč dobou vyvíjela.

Jednoduchý sprint na čtvrt míle s pevným startem a rovněž test pružného zrychlení z 80 km/h. Tyto dva testy si pro čtveřici BMW M3 připravil YouTube kanál CarWoW. Nakonec přitom nejde jen o standardní čtyřku „emtrojek“. Každá je svým způsobem speciální.

Nejstarší generaci zastupuje exemplář M30 E30 z roku 1989 v limitované edici Roberto Ravaglia, pojmenované po slavném pilotovi z šampionátu cestovních vozů. S 2,3litrovým čtyřválcem o výkonu 158 kW (215 koní) a pětistupňovou manuální převodovkou je zde samozřejmě nejslabším článkem. Bohužel M3 E36 v testu chybí, takže zde máme poměrně razantní přeskok v rodinné linii.

Volkswagen up! GTI proti Golfu GTI Mk2 z 80. let. Kdo je rychlejší ve sprintu?

Volkswagen up! GTI proti Golfu GTI Mk2 z 80. let. Kdo je rychlejší ve sprintu?

Další M3 je tak generace E46 v ostré verzi CSL z roku 2003, která je často považována za vrchol celé řady. Nepřeslechnutelný řadový 3,2litrový šestiválec měl tehdy 265 kW (360 koní) a spolupracoval výhradně s robotizovanou převodovkou SMG II. Ještě ostřejší se pak v testu zdá novější kus M3 E92 z roku 2011 v hardcore variantě GTS – osmiválec o objemu 4,4 litru, výkon 331 kW (450), sedmistupňová dvouspojková převodovka a lešení místo zadních sedaček.

Zástupcem současné řady speciálních verzí M3 je nakonec generace F80 v ostré verzi CS z minulého roku. Zde máme opět řadový šestiválec, avšak tentokrát o objemu tří litrů a navíc s dvojicí turbodmychadel pro výkon celkem 339 kW (460 koní). Převodovka je dvouspojková automatická se sedmi stupni.

BMW už testuje ostrá SUV X3 M a X4 M. Tady jsou první fotky

BMW už testuje ostrá SUV X3 M a X4 M. Tady jsou první fotky

Oba testy akcelerace limitovaných M3 dopadnou přesně tak, jak byste čekali. Nejzajímavější jsou tak samotné rozdíly mezi jednotlivými generacemi. Redaktor Mat Watson však koneckonců všechny čtyři auta prožene i zatáčkami a zjistí, které by si nejradši sám koupil...

TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

včera | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 89 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 85 příspěvků