Čtyři generace BMW M3 proti sobě. Jak dopadlo srovnání na ranveji?

Generační srovnání populárního sportovního modelu od BMW sice není zcela kompletní, každopádně ale skvěle ukazuje, jak se M3 po stránce dynamických schopností napříč dobou vyvíjela.

Jednoduchý sprint na čtvrt míle s pevným startem a rovněž test pružného zrychlení z 80 km/h. Tyto dva testy si pro čtveřici BMW M3 připravil YouTube kanál CarWoW. Nakonec přitom nejde jen o standardní čtyřku „emtrojek“. Každá je svým způsobem speciální.

Nejstarší generaci zastupuje exemplář M30 E30 z roku 1989 v limitované edici Roberto Ravaglia, pojmenované po slavném pilotovi z šampionátu cestovních vozů. S 2,3litrovým čtyřválcem o výkonu 158 kW (215 koní) a pětistupňovou manuální převodovkou je zde samozřejmě nejslabším článkem. Bohužel M3 E36 v testu chybí, takže zde máme poměrně razantní přeskok v rodinné linii.

Volkswagen up! GTI proti Golfu GTI Mk2 z 80. let. Kdo je rychlejší ve sprintu?

Volkswagen up! GTI proti Golfu GTI Mk2 z 80. let. Kdo je rychlejší ve sprintu?

Další M3 je tak generace E46 v ostré verzi CSL z roku 2003, která je často považována za vrchol celé řady. Nepřeslechnutelný řadový 3,2litrový šestiválec měl tehdy 265 kW (360 koní) a spolupracoval výhradně s robotizovanou převodovkou SMG II. Ještě ostřejší se pak v testu zdá novější kus M3 E92 z roku 2011 v hardcore variantě GTS – osmiválec o objemu 4,4 litru, výkon 331 kW (450), sedmistupňová dvouspojková převodovka a lešení místo zadních sedaček.

Zástupcem současné řady speciálních verzí M3 je nakonec generace F80 v ostré verzi CS z minulého roku. Zde máme opět řadový šestiválec, avšak tentokrát o objemu tří litrů a navíc s dvojicí turbodmychadel pro výkon celkem 339 kW (460 koní). Převodovka je dvouspojková automatická se sedmi stupni.

BMW už testuje ostrá SUV X3 M a X4 M. Tady jsou první fotky

BMW už testuje ostrá SUV X3 M a X4 M. Tady jsou první fotky

Oba testy akcelerace limitovaných M3 dopadnou přesně tak, jak byste čekali. Nejzajímavější jsou tak samotné rozdíly mezi jednotlivými generacemi. Redaktor Mat Watson však koneckonců všechny čtyři auta prožene i zatáčkami a zjistí, které by si nejradši sám koupil...

První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 35 příspěvků
TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

BMW M850i xDrive

Lexus LC je možná zábavnější a lépe se poslouchá a Mercedes S Coupé je pravděpodobně o chloupek komfortnější. Lepší definice třídy gran turismo však na silnice snad ještě nevyjela.

13.  4.  2019 | Miro Mihálik | 15 příspěvků
Minitest Citroën C5 Aircross 2.0 BlueHDi EAT8: Sto lidí, sto názorů

Citroën C5 Aircross 2.0 BlueHDi (minitest)

Role vlajkové lodi je poměrně složitá. Zákazníci za své nemalé peníze chtějí to nejlepší a kompromisy jim moc nevoní. Dokázal nás vůbec nejdražší Citroën C5 Aircross přesvědčit o svých kvalitách?

10.  4.  2019 | Jan Mička | 6 příspěvků