Čtyřdveřový Mercedes-AMG GT 73 na první upoutávce. Plug-in hybrid nabídne 800 koní

Ještě silnější a rychlejší čtyřdveřové „kupé“ od Mercedesu se poprvé ukazuje v krátké upoutávce. Mluví se o nasazení plug-in hybridní techniky.

Těžko by někdo řekl, že současný vrchol čtyřdveřového „kupé“ Mercedes-AMG GT ve verzi 63 S by potřeboval další koně navíc. Dosavadních 470 kW (639 koní) totiž nezní v podání dvakrát přeplňovaného V8 jako málo. Mercedes však nesouhlasí a podle dříve známých plánů chce laťku posunout o něco výše.

Oblíbené Mercedesy AMG mají na kahánku. Nabídka se může zmenšit na čtvrtinu

Oblíbené Mercedesy AMG mají na kahánku. Nabídka se může zmenšit na čtvrtinu

Divize AMG totiž pracuje na verzi GT 73, kterou poprvé krátce ukazuje v maskované formě v děkovném videu pro rok 2019. O design tady však vůbec nejde, hlavní jsou informace o samotné technice pod kapotou. Ve čtyřdveřovém „kupé“ se má totiž objevit plug-in hybridní ústrojí, kterým chce Mercedes zavařit jasnému rivalovi Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid.

Se silou elektrifikace je hra čísel předvídatelná, takže se má GT 73 údajně dočkat výkonu kolem 588 kW (800 koní). Dodatečný elektromotor nejspíše pomůže původnímu čtyřlitrovému V8 se dvěma turbodmychadly. Na hodnotu Mercedesu se tak nechytne ani Porsche, jehož nejsilnější plug-in hybridní Panamera pracuje s 500 kW (680 koní).

Mercedes-AMG GLS 63 oficiálně: Vila na kolech povýšila na 612 koní, stovku dá za 4,2 s

Mercedes-AMG GLS 63 oficiálně: Vila na kolech povýšila na 612 koní, stovku dá za 4,2 s

I pojízdný obývák, jakým čtyřdveřové „kupé“ od Mercedesu bezpochyby je, by tak mohl zajistit akceleraci z nuly na 100 km/h pod 3 vteřiny. Ke všemu pak bude moci GT 73 jezdit i čistě na elektřinu, dojezd se očekává na asi 50 kilometrů.

Mercedes již potvrdil, že nového vrcholu v případě čtyřdveřového AMG-GT, se máme dočkat během příštího roku. Přesné datum uvedení však zatím neznáme. Březnový autosalon v Ženevě se však zdá jako ideální místo.

Galerie doplněna od Mercedes-AMG GT 63 S čtyřdveřové kupé.

Speciál: Autosalon Ženeva 2020

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se koná již 90. ročník. Výstava pro novináře začíná v pondělí 2. března odpoledne, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2019 (COTY). Na úterý 3. a středu 4. března připadají tiskové dny, od čtvrtka 5. do neděle 15. března je výstaviště Palexpo přístupné veřejnosti.

Jak se nejlépe dostat do Ženevy? A kde koupit vstupenky na autosalon?
Přehled očekávaných novinek

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex
Otevírací doba: Po - Pá 10:00 - 20:00, So - Ne 09:00 - 19:00
Vstupné: dospělí 16 franků, děti 9 franků, po 16:00 je vstupné poloviční

TEST Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI Black Style: Nehodící se škrtněte

Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI

Touareg je vlajkovou lodí Volkswagenu, s motorem V8 by se ale dal považovat za takovou vlajkovou loď „na druhou“. Pokud máte o koupi osmiválce zájem, pospěšte si. Brzy totiž nenávratně zmizí z nabídky.

20.  2.  2020 | Jan Mička | 26 příspěvků
Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 21 příspěvků