Čtyřdveřový Mercedes-AMG GT 73 na první upoutávce. Plug-in hybrid nabídne 800 koní

Ještě silnější a rychlejší čtyřdveřové „kupé“ od Mercedesu se poprvé ukazuje v krátké upoutávce. Mluví se o nasazení plug-in hybridní techniky.

Těžko by někdo řekl, že současný vrchol čtyřdveřového „kupé“ Mercedes-AMG GT ve verzi 63 S by potřeboval další koně navíc. Dosavadních 470 kW (639 koní) totiž nezní v podání dvakrát přeplňovaného V8 jako málo. Mercedes však nesouhlasí a podle dříve známých plánů chce laťku posunout o něco výše.

Oblíbené Mercedesy AMG mají na kahánku. Nabídka se může zmenšit na čtvrtinu

Oblíbené Mercedesy AMG mají na kahánku. Nabídka se může zmenšit na čtvrtinu

Divize AMG totiž pracuje na verzi GT 73, kterou poprvé krátce ukazuje v maskované formě v děkovném videu pro rok 2019. O design tady však vůbec nejde, hlavní jsou informace o samotné technice pod kapotou. Ve čtyřdveřovém „kupé“ se má totiž objevit plug-in hybridní ústrojí, kterým chce Mercedes zavařit jasnému rivalovi Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid.

Se silou elektrifikace je hra čísel předvídatelná, takže se má GT 73 údajně dočkat výkonu kolem 588 kW (800 koní). Dodatečný elektromotor nejspíše pomůže původnímu čtyřlitrovému V8 se dvěma turbodmychadly. Na hodnotu Mercedesu se tak nechytne ani Porsche, jehož nejsilnější plug-in hybridní Panamera pracuje s 500 kW (680 koní).

Mercedes-AMG GLS 63 oficiálně: Vila na kolech povýšila na 612 koní, stovku dá za 4,2 s

Mercedes-AMG GLS 63 oficiálně: Vila na kolech povýšila na 612 koní, stovku dá za 4,2 s

I pojízdný obývák, jakým čtyřdveřové „kupé“ od Mercedesu bezpochyby je, by tak mohl zajistit akceleraci z nuly na 100 km/h pod 3 vteřiny. Ke všemu pak bude moci GT 73 jezdit i čistě na elektřinu, dojezd se očekává na asi 50 kilometrů.

Mercedes již potvrdil, že nového vrcholu v případě čtyřdveřového AMG-GT, se máme dočkat během příštího roku. Přesné datum uvedení však zatím neznáme. Březnový autosalon v Ženevě se však zdá jako ideální místo.

Galerie doplněna od Mercedes-AMG GT 63 S čtyřdveřové kupé.

Speciál: Autosalon Ženeva 2020

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se měl konat již 90. ročník, výstava však byla tři dny před zahájením zrušena z důvodu rizika šíření koronaviru. Vyhlášení výsledků ankety evropské Auto roku 2020 (COTY) proběhlo podle plánu, avšak pouze formou živého přenosu.

Přehled očekávaných novinek
To nejlepší, co se mohlo v Ženevě představit

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex

Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

včera | Vladimír Kadera | 26 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 79 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků