Čtvrtý model Lamborghini se opět odkládá, potvrdil šéf automobilky

Vedení italské značky sice nadále zvažuje uvedení například čtyřdveřového GT či dalšího supersportu, v současnosti jsou ale priority Lamborghini trochu jinde. Zbrusu nového modelu bychom se tedy měli dočkat nejdřív v druhé polovině další dekády.

Svůj pohled na budoucnost Lamborghini sdělil v rozhovoru britskému Autocaru šéf italské značky Stefano Domenicali na letošním Festivalu rychlosti v Goodwoodu. Ačkoliv zde automobilka předváděla celou svou modelovou řadu – Huracán, Aventador i SUV Urus – rozšíření této trojky zcela novým vozem je prý zatím u Lamborghini poměrně vzdáleným plánem.

Odpadají tedy nedávné spekulace, že automobilka po uvedení Urusu naskočí na rozjetý vlak a zanedlouho představí svůj čtvrtý model. Podle Domenicaliho si Lamborghini stále hraje s nápadem čtyřdveřového GT s motorem vepředu (dle starého konceptu Estoque) nebo dalšího supersportu, jenže prozatím tyto vozy nejsou ani blízko k vývoji, natož produkci.

Čínská kopie Lamborghini Urus vyfocena v reálu. Nevypadá špatně!

Čínská kopie Lamborghini Urus vyfocena v reálu. Nevypadá špatně!

Zaměření nyní padá na maximalizaci produkce SUV Urus, které se teprve nedávno začalo dodávat zákazníkům, načež samotné zvětšení nabídky modelů není pro automobilku natolik důležité. Už teď totiž Lamborghini hlásá úspěchy.

„Za posledních pět let jsme zdvojnásobili produkci našich vozů. Zažíváme skvělé časy a tato čísla jsou bez započtení odbytu nového Urusu. Na konci příštího roku bychom se mohli dostat k 8000 prodaných vozů ročně. Nyní se musíme na chvilku zastavit a uvědomit si, jakou automobilkou chceme být,“ sdělil Autocaru Domenicali.

Lamborghini Urus dorazilo na český trh. Pro letošek je už vyprodáno

Lamborghini Urus dorazilo na český trh. Pro letošek je už vyprodáno

Šéf Lamborghini si je jistý, že s velkou silou přichází velká zodpovědnost. Navíc pro automobilku, která byla ještě před několika lety pouze malou exkluzivní značkou z Itálie. Zaměření tak padá i na hladký a promyšlený chod byznysu Lamborghini, jelikož Domenicali nechce značku udusit vlastním úspěchem.

„Teď už hrajeme jinou hru. Již dávno nestavíme auta v garáži. Celá společnost musí pracovat s úplně jinou mentalitou. Nesmíme být příliš hladoví po dalším úspěchu, hlavně zůstat nohama pevně na zemi,“ dodal šéf automobilky.

Na rally v Austrálii vzal nové Lamborghini Aventador SV. Vyjel mimo trať

Na rally v Austrálii vzal nové Lamborghini Aventador SV. Vyjel mimo trať

Nabídnutí většího počtu různých modelů zákazníkům se Domenicalimu sice zdá jako skvělý pohled do budoucnosti, ale na druhou stranu taky dobře ví, že ani výrobní kapacita automobilky není nafukovací. „Dříve než kolem roku 2024 či 2025 bych čtvrtý model určitě neviděl,“ zakončil.

Nakonec Domenicali potvrdil, že ačkoliv se již pracuje na hybridních nástupcích Aventadoru i Huracánu, ani tyto dva modely nemáme čekat dříve než do dvou let.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

dnes | Milan Lažanský | 14 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 42 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků