Čtvrtý model Lamborghini se opět odkládá, potvrdil šéf automobilky

Vedení italské značky sice nadále zvažuje uvedení například čtyřdveřového GT či dalšího supersportu, v současnosti jsou ale priority Lamborghini trochu jinde. Zbrusu nového modelu bychom se tedy měli dočkat nejdřív v druhé polovině další dekády.

Svůj pohled na budoucnost Lamborghini sdělil v rozhovoru britskému Autocaru šéf italské značky Stefano Domenicali na letošním Festivalu rychlosti v Goodwoodu. Ačkoliv zde automobilka předváděla celou svou modelovou řadu – Huracán, Aventador i SUV Urus – rozšíření této trojky zcela novým vozem je prý zatím u Lamborghini poměrně vzdáleným plánem.

Odpadají tedy nedávné spekulace, že automobilka po uvedení Urusu naskočí na rozjetý vlak a zanedlouho představí svůj čtvrtý model. Podle Domenicaliho si Lamborghini stále hraje s nápadem čtyřdveřového GT s motorem vepředu (dle starého konceptu Estoque) nebo dalšího supersportu, jenže prozatím tyto vozy nejsou ani blízko k vývoji, natož produkci.

Čínská kopie Lamborghini Urus vyfocena v reálu. Nevypadá špatně!

Čínská kopie Lamborghini Urus vyfocena v reálu. Nevypadá špatně!

Zaměření nyní padá na maximalizaci produkce SUV Urus, které se teprve nedávno začalo dodávat zákazníkům, načež samotné zvětšení nabídky modelů není pro automobilku natolik důležité. Už teď totiž Lamborghini hlásá úspěchy.

„Za posledních pět let jsme zdvojnásobili produkci našich vozů. Zažíváme skvělé časy a tato čísla jsou bez započtení odbytu nového Urusu. Na konci příštího roku bychom se mohli dostat k 8000 prodaných vozů ročně. Nyní se musíme na chvilku zastavit a uvědomit si, jakou automobilkou chceme být,“ sdělil Autocaru Domenicali.

Lamborghini Urus dorazilo na český trh. Pro letošek je už vyprodáno

Lamborghini Urus dorazilo na český trh. Pro letošek je už vyprodáno

Šéf Lamborghini si je jistý, že s velkou silou přichází velká zodpovědnost. Navíc pro automobilku, která byla ještě před několika lety pouze malou exkluzivní značkou z Itálie. Zaměření tak padá i na hladký a promyšlený chod byznysu Lamborghini, jelikož Domenicali nechce značku udusit vlastním úspěchem.

„Teď už hrajeme jinou hru. Již dávno nestavíme auta v garáži. Celá společnost musí pracovat s úplně jinou mentalitou. Nesmíme být příliš hladoví po dalším úspěchu, hlavně zůstat nohama pevně na zemi,“ dodal šéf automobilky.

Na rally v Austrálii vzal nové Lamborghini Aventador SV. Vyjel mimo trať

Na rally v Austrálii vzal nové Lamborghini Aventador SV. Vyjel mimo trať

Nabídnutí většího počtu různých modelů zákazníkům se Domenicalimu sice zdá jako skvělý pohled do budoucnosti, ale na druhou stranu taky dobře ví, že ani výrobní kapacita automobilky není nafukovací. „Dříve než kolem roku 2024 či 2025 bych čtvrtý model určitě neviděl,“ zakončil.

Nakonec Domenicali potvrdil, že ačkoliv se již pracuje na hybridních nástupcích Aventadoru i Huracánu, ani tyto dva modely nemáme čekat dříve než do dvou let.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Za volantem nové Toyoty Yaris: Hybrid s třemi válci nelže a má skvělý podvozek!

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

Čtvrtá generace yarisu je v Evropě nejdůležitějším modelem značky. Pro Čechy navíc zajímavá i tím, že se bude nově vyrábět u nás u Kolína. S novinkou jsme se mohli blíže seznámit na prázdných silnicích v okolí Bruselu.

včera | Michal Dokoupil | 51 příspěvků
TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

9.  8.  2020 | Jan Mička | 54 příspěvků
Chevrolet Corvette C1 vzbudil rozruch v centru Prahy. Tento rudý skvost řídí žena

Chevrolet Corvette C1

Kdy jste naposledy spatřili na silnici Chevrolet Corvette? Možná docela nedávno. Jenže se s vámi vsadíme o cokoliv, že původní typ C1 z poloviny 50. let to rozhodně nebyl. Přesto i v Česku jeden takový vzácný zámořský klenot jezdí!

8.  8.  2020 | Lukáš Prejzek | 12 příspěvků