Čtvrtý model Lamborghini se opět odkládá, potvrdil šéf automobilky

Vedení italské značky sice nadále zvažuje uvedení například čtyřdveřového GT či dalšího supersportu, v současnosti jsou ale priority Lamborghini trochu jinde. Zbrusu nového modelu bychom se tedy měli dočkat nejdřív v druhé polovině další dekády.

Svůj pohled na budoucnost Lamborghini sdělil v rozhovoru britskému Autocaru šéf italské značky Stefano Domenicali na letošním Festivalu rychlosti v Goodwoodu. Ačkoliv zde automobilka předváděla celou svou modelovou řadu – Huracán, Aventador i SUV Urus – rozšíření této trojky zcela novým vozem je prý zatím u Lamborghini poměrně vzdáleným plánem.

Odpadají tedy nedávné spekulace, že automobilka po uvedení Urusu naskočí na rozjetý vlak a zanedlouho představí svůj čtvrtý model. Podle Domenicaliho si Lamborghini stále hraje s nápadem čtyřdveřového GT s motorem vepředu (dle starého konceptu Estoque) nebo dalšího supersportu, jenže prozatím tyto vozy nejsou ani blízko k vývoji, natož produkci.

Čínská kopie Lamborghini Urus vyfocena v reálu. Nevypadá špatně!

Čínská kopie Lamborghini Urus vyfocena v reálu. Nevypadá špatně!

Zaměření nyní padá na maximalizaci produkce SUV Urus, které se teprve nedávno začalo dodávat zákazníkům, načež samotné zvětšení nabídky modelů není pro automobilku natolik důležité. Už teď totiž Lamborghini hlásá úspěchy.

„Za posledních pět let jsme zdvojnásobili produkci našich vozů. Zažíváme skvělé časy a tato čísla jsou bez započtení odbytu nového Urusu. Na konci příštího roku bychom se mohli dostat k 8000 prodaných vozů ročně. Nyní se musíme na chvilku zastavit a uvědomit si, jakou automobilkou chceme být,“ sdělil Autocaru Domenicali.

Lamborghini Urus dorazilo na český trh. Pro letošek je už vyprodáno

Lamborghini Urus dorazilo na český trh. Pro letošek je už vyprodáno

Šéf Lamborghini si je jistý, že s velkou silou přichází velká zodpovědnost. Navíc pro automobilku, která byla ještě před několika lety pouze malou exkluzivní značkou z Itálie. Zaměření tak padá i na hladký a promyšlený chod byznysu Lamborghini, jelikož Domenicali nechce značku udusit vlastním úspěchem.

„Teď už hrajeme jinou hru. Již dávno nestavíme auta v garáži. Celá společnost musí pracovat s úplně jinou mentalitou. Nesmíme být příliš hladoví po dalším úspěchu, hlavně zůstat nohama pevně na zemi,“ dodal šéf automobilky.

Na rally v Austrálii vzal nové Lamborghini Aventador SV. Vyjel mimo trať

Na rally v Austrálii vzal nové Lamborghini Aventador SV. Vyjel mimo trať

Nabídnutí většího počtu různých modelů zákazníkům se Domenicalimu sice zdá jako skvělý pohled do budoucnosti, ale na druhou stranu taky dobře ví, že ani výrobní kapacita automobilky není nafukovací. „Dříve než kolem roku 2024 či 2025 bych čtvrtý model určitě neviděl,“ zakončil.

Nakonec Domenicali potvrdil, že ačkoliv se již pracuje na hybridních nástupcích Aventadoru i Huracánu, ani tyto dva modely nemáme čekat dříve než do dvou let.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Mazda 2 1.5 Skyactiv-G75: Co nabídne nejlevnější zoom-zoom?

TEST Mazda 2 1.5 Skyactiv G75

Zástupce segmentu B automobilky Mazda má v Evropě opravdu tvrdou konkurenci. Co všechno dostanete za tři sta tisíc?

dnes | Vladimír Kadera | 44 příspěvků
Minitest Toyota Hilux 2.4 D4-D: I ta už se umí vyšňořit!

Toyota Hilux 2.4 D4-D (minitest)

Hilux osmé generace už má nový čumák. V rámci výroční edice se snaží zaujmout i tu klientelu kolem tunových pick-upů, která touží po co nejosobnějším vzezření a chování svého pracanta.

20.  1.  2019 | AutoRevue.cz | 11 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky