Čtvrtstoletí invencí a inovací

Rok 2000 je pro španělskou značku Seat významným mezníkem: Automobilka oslavila půlstoletí od svého založení a právě před 25 lety začalo pracovat její Technické centrum, které se zásadním způsobem podílí na vývoji nových modelů
Čtvrtstoletí invencí a inovací
Rok 2000 je pro španělskou značku Seat významným mezníkem: Automobilka oslavila půlstoletí od svého založení a právě před 25 lety začalo pracovat její Technické centrum, které se zásadním způsobem podílí na vývoji nových modelů.

Otevření Technického centra v roce 1975 bylo pro automobilku Seat mimořádně důležitým okamžikem: Seat se tímto krokem profitoval jako suverénní značka se zcela osobitou identitou a charakterem. Jedním z nejdůležitějších úkolů Technického centra je vývoj nových konceptů a modelů a jejich testování. Technické centrum Seatu se zásadním způsobem stará o rozvíjení identity a image modelů španělské automobilky jako moderních, vysoce kvalitních automobilů s nepřehlédnutelným sportovním šarmem.

Vedle sériových modelů se specialisté Technického centra věnují i přípravě futuristických projektů a studií, na kterých si automobilka ověřuje nové konstrukce a reakce veřejnosti. Seat Bolero, Formula, Salsa nebo Salsa emoción - to je jen několik příkladů prototypů, které vzbudily v posledních letech mimořádnou pozornost odborné i laické veřejnosti a například na modelu Leon už je v mnoha detailech patrné, že přebírá styling těchto konceptů.

Odborníci Technického centra automobilky Seat jenom v loňském roce pracovali na 180 projektech, připravili 9400 plánů a skic a postavili 295 konceptů a prototypů. Při vývoji a zkoušení těchto prototypů i sériových modelů najeli zkušební řidiči Technického centra přes 5 milionů kilometrů, z toho více než jeden milion v těch nejobtížnějších klimatických podmínkách.

Jedním z důležitých úkolů Technického centra je i testování bezpečnostních a ochranných charakteristik vyvíjených vozů. Během jediného roku specialisté centra uskuteční na 170 bariérových zkoušek na předsériových prototypech a bezpočet simulací počítačových zátěžových stavů.

Od roku 1986 Technické centrum úzce spolupracuje také se sportovním oddělením automobilky Seat na vývoji speciálních vysoce výkonných verzí a modelů.

V Technickém centru automobilky Seat v současné době pracuje na dva tisíce specialistů, z toho asi osm stovek expertů pracuje pro Seat na základě externích smluv se spolupracujícími firmami. Průměrný věk pracovníků centra, kteří pocházejí z více než dvou desítek zemí světa, činí 40 let. Technické centrum Seatu se rozkládá na pozemcích o rozloze 130 000 m2, z toho asi 40 000 m2 činí zastavěná plocha. Součástí areálu je i vlastní zkušební okruh.

Seat v loňském roce investoval do svého výzkumného a vývojového programu a do následné adaptace výrobních procesů asi 58 miliard peset, což je o 88 procent více než v předchozím roce 1998. Dalších 44 miliard peset, o 32 % více než v předchozím roce, bylo vynaloženo přímo na konstrukční vývoj nových modelů. Tyto výrazné investice dokumentují důležitost, kterou Seat přikládá výzkumu a technickému vývoji pro svůj rozvoj v budoucích letech. Ani v příštích letech nehodlá Seat své investice do vývoje omezovat - v období let 2000 až 2004 chce automobilka na tyto účely vynaložit více než 250 miliard peset.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků