Čtvrtstoletí invencí a inovací

Rok 2000 je pro španělskou značku Seat významným mezníkem: Automobilka oslavila půlstoletí od svého založení a právě před 25 lety začalo pracovat její Technické centrum, které se zásadním způsobem podílí na vývoji nových modelů
Čtvrtstoletí invencí a inovací
Rok 2000 je pro španělskou značku Seat významným mezníkem: Automobilka oslavila půlstoletí od svého založení a právě před 25 lety začalo pracovat její Technické centrum, které se zásadním způsobem podílí na vývoji nových modelů.

Otevření Technického centra v roce 1975 bylo pro automobilku Seat mimořádně důležitým okamžikem: Seat se tímto krokem profitoval jako suverénní značka se zcela osobitou identitou a charakterem. Jedním z nejdůležitějších úkolů Technického centra je vývoj nových konceptů a modelů a jejich testování. Technické centrum Seatu se zásadním způsobem stará o rozvíjení identity a image modelů španělské automobilky jako moderních, vysoce kvalitních automobilů s nepřehlédnutelným sportovním šarmem.

Vedle sériových modelů se specialisté Technického centra věnují i přípravě futuristických projektů a studií, na kterých si automobilka ověřuje nové konstrukce a reakce veřejnosti. Seat Bolero, Formula, Salsa nebo Salsa emoción - to je jen několik příkladů prototypů, které vzbudily v posledních letech mimořádnou pozornost odborné i laické veřejnosti a například na modelu Leon už je v mnoha detailech patrné, že přebírá styling těchto konceptů.

Odborníci Technického centra automobilky Seat jenom v loňském roce pracovali na 180 projektech, připravili 9400 plánů a skic a postavili 295 konceptů a prototypů. Při vývoji a zkoušení těchto prototypů i sériových modelů najeli zkušební řidiči Technického centra přes 5 milionů kilometrů, z toho více než jeden milion v těch nejobtížnějších klimatických podmínkách.

Jedním z důležitých úkolů Technického centra je i testování bezpečnostních a ochranných charakteristik vyvíjených vozů. Během jediného roku specialisté centra uskuteční na 170 bariérových zkoušek na předsériových prototypech a bezpočet simulací počítačových zátěžových stavů.

Od roku 1986 Technické centrum úzce spolupracuje také se sportovním oddělením automobilky Seat na vývoji speciálních vysoce výkonných verzí a modelů.

V Technickém centru automobilky Seat v současné době pracuje na dva tisíce specialistů, z toho asi osm stovek expertů pracuje pro Seat na základě externích smluv se spolupracujícími firmami. Průměrný věk pracovníků centra, kteří pocházejí z více než dvou desítek zemí světa, činí 40 let. Technické centrum Seatu se rozkládá na pozemcích o rozloze 130 000 m2, z toho asi 40 000 m2 činí zastavěná plocha. Součástí areálu je i vlastní zkušební okruh.

Seat v loňském roce investoval do svého výzkumného a vývojového programu a do následné adaptace výrobních procesů asi 58 miliard peset, což je o 88 procent více než v předchozím roce 1998. Dalších 44 miliard peset, o 32 % více než v předchozím roce, bylo vynaloženo přímo na konstrukční vývoj nových modelů. Tyto výrazné investice dokumentují důležitost, kterou Seat přikládá výzkumu a technickému vývoji pro svůj rozvoj v budoucích letech. Ani v příštích letech nehodlá Seat své investice do vývoje omezovat - v období let 2000 až 2004 chce automobilka na tyto účely vynaložit více než 250 miliard peset.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků