Čtvrtá generace oblíbeného Pola na českém trhu

Český trh se osmého března rozroste o další přírůstek. Tou „maličkostí“ bude nový Volkswagen Polo, od kterého si automobilka mnohé slibuje. Aby taky ne, vždyť o tuto třídu vozů je nejenom na našem trhu největší zájem.
Čtvrtá generace oblíbeného Pola na českém trhu
Polo čtvrté generace přichází v tu správnou chvíli a bude mít určitě dostatečný náskok před konkurencí. A navíc, starší generace už opravdu potřebovala vystřídat. Přesto se jí ale prodalo bezmála 3000000 kusů (7000000 všech tří generací). Od začátku by se měl tento vůz na našem trhu nabízet jak ve třídveřovém, tak i v pětidveřovém provedení a postupně by se v něm mělo objevit až osm motorů. Vybírat budete moci ze čtyřech zážehových (40 až 74 kW), třech vznětových (47 až 74 kW) a jednoho benzínového motoru s přímým vstřikováním paliva FSI (63 kW/85 k).

Nabídka bude obohacena také o automatickou čtyřstupňovou převodovku, která se bude dodávat ve spojení s motorem 1,4 16V/55 kW. Dnes už je běžné, že i „nejmenší“ Klepněte pro větší obrázekautomobily nabízejí nejmodernější prvky bezpečnostní výbavy, které jsme doposud znali pouze z vyšších tříd. A tak lze v novém Polu najít i nejmodernější stabilizační systém ESP, doplněný o funkci brzdového asistenta a protiprokluzu kol ASR (na přání). Ze standardních prvků najdeme v Polu čtvrté generace například dva čelní airbagy a také vpředu tříbodové samonavijecí pásy s předpínači a omezovači napětí. Volant je výškově i osově seřiditelný, což dnes mnohdy nenajdeme ani u větších automobilů a je opatřen novým elektro-hydraulickým posilovačem s proměnným účinkem (výjma motoru 1,2/40 kW). Prostorný interiér působí velmi útulně, a to i díky navenek úzce vyhlížející karoserii. Volkswagen Polo je jedním z vozů postavených na společné koncernové plošině, kterou využívá i Škoda Fabia. S tou vlastně sdílí i stejný zavazadlový prostor, který má objem 270 l a sklopením zadních sedadel se dá zvětšit až na 1030 l.

Díky malému rozvoru je bohužel Polo více náchylné na boční vítr a je velmi citlivé na pohyb volantu. Jinak výkony všech předváděných motorů odpovídají velikosti vozu. Jdou dobře za plynem a mezi jejich výhody patří především dlouhé servisní intervaly. Podle stylu jízdy lze najet až 30000 km u zážehových a 50000 km u vznětových motorů mezi servisními prohlídkami. V pořadí již čtvrté Polo má zajímavý vzhled, a to především díky čtyřem předním světlometům. Ty zadní pak tvoří též dvě světla kulovitého tvaru a připomínají největší automobil z rodiny Volkswagenu. Samozřejmě, že až čas ukáže, jak bude nové Polo úspěšné. Každopádně má určitě ty nejlepší předpoklady, zaútočit na špičku své třídy. A to nejenom třeba vzhledem, ale také cenou.

Základní cena nového Volkswagenu Polo s motorem 1,2 40 kW začíná na našem trhu hodnotou 279.900,- Kč. Pokud byste měli zájem se s novým Polem blíže seznámit, měli byste od 8. do 10. března navštívit nejbližšího dealera značky Volkswagen, kde právě budou probíhat dny otevřených dveří věnované především novému Polu.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků