ČSSD opět slibuje nemožné, do sedmi let 930 km nových dálnic

ČSSD opět slibuje nemožné, do sedmi let 930 km nových dálnic
Vládní plán rozvoje dopravní infrastruktury na roky 2007 až 2013 počítá se zahájením výstavby dálnic v rozsahu přes 700 km. Pokud by vládě tento plán vyšel, do roku 2013, tedy do sedmi let, by přibylo českým řidičům na 930 kilometrů nových a rozestavěných silnic nejvyšší třídy. Má to ovšem několik "ale". Jedním z hlavních je tempo nynější výstavby a zahájení výstavby dálnic. Za posledních deset let sice přibylo v zemi 220 km, ale to je proti oněm sedmi stům velký rozdíl. Dalším "ale" je nedostatek financí na zahájení výstavby nových úseků, Ministerstvo dopravy disponuje velmi omezenými prostředky, které nelze donekonečna navyšovat, a tak není v této chvíli vůbec jasné, odkud by na tyto projekty vzala vláda potřebné miliardy.

Jedním z možných kroků, jak financovat výstavbu, je spoluúčast soukromého investora, tak jak to vláda plánovala u dálnice D47. Tento projekt sice padnul, ale vláda počítá, že mezi lety 2007 až 2013 začne budovat nové dálnice právě spolu se soukromými investory, kteří budou financovat převážnou část a stát jim pak bude tyto investice zpětně splácet.

I to má ale jeden háček. Na výstavbu oněch 900 kilometrů je při dnešních cenách zapotřebí okolo 900 mld. Kč, což opravdu není málo a najít během sedmi let zdroje v této výši bude téměř nemožné. Dle informací samotného Ministerstva dopravy lze předpokládat, že zpracování potřebných projektů na nové dálnice potrvá poměrně dlouho, a tak je zahájení výstavby nových dálnic je v tomto časovém horizontu a daném rozsahu velmi nepravděpodobné. Ministerstvo dopravy pak dodává, že je lepší kompletně dostavět všechny rozestavěné dálnice a rychlostní komunikace a až poté začít s plánováním výstavby nových a investovat případné volné finance do posílení nynějších silnic a jejich celkové rekonstrukce.

Zdá se, že jsme se dočkali jen dalšího planého slibu. Ostatně, voliči jsou u nás zvyklí, že s tím, co zazní z úst zejména levicových politiků před volbami, mohou počítat ze všeho nejméně...

bazar

MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 66 564 km
Cena: 163 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 34 034 km
Cena: 290 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2003
Stav: 173 744 km
Cena: 100 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 97 288 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 47 983 km
Cena: 378 000 Kč
MINI Mini 1,4
Rok výroby: 2009
Stav: 156 911 km
Cena: 130 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků