Crashtesty EuroNCAP: osm aut získalo pět hvězdiček

15 komentářů

o.c.La
27. června • 10:48

Tyto sraci uplne ignoruju Fiat. Kde je Panda a Idea (novu Multiplu uz ani nespomeniem)? U tej Pandy by som bol teda sakra zvedavy na vysledok a je to aj dost popularne auto, ktore by si ten test zasluzilo. Citr. C2 otestovali uz pred pol rokom pritom Panda a C2 prisli na trh prakticky naraz. Stilo tiez nezaradili, ked som im napisal mail ze preco, tak povedali ze Stilo testoval ADAC, a ze dosiahnute vysledky su kompatibilne s vysledkami EuroNCAP (mimochodom skoro dosiahlo 5 hviezdiciek, keby malo upozornovac zapnutia pasov tak ma 5).

Petr
27. června • 14:31

Ono je to spíš naopak, Fiat ignoruje EuroNCAP; do testů přihlašuje vůz automobilka - a pokud ho nepřihlásí, není tam.

o.c.La
27. června • 19:56

Neviem odkial to mas, ale podla mojich vedomosti EuroNCAP nakupuje nahodne a anonymne uplne seriove vozy z predajnej siete. To co hovoris mi nedava zmysel - kde je potom ta supernezavislost a sluzba verejnosti co tak vehementne EuroNCAP deklaruje. No a Fiat by furt prihlasoval take auta na ktorych sa popali (Seicento, Doblo)?!

Petr
27. června • 20:49

Nene, automobilky dávají svoje auta k testu, je to oficiální stanovisko organizace, stačí se mrknout do "stanov".

lubos
26. června • 22:06

Proc ty hvezdicky ziskal Saab 9-3 a ne tez 9-5 ? Vzdyt 9-5 je prakticky totez, jenom je o neco vetsi zvenku i zevnitr.

tibor
27. června • 1:55

a kde jsi to vzal?saab 9-5 dostal 5 hvezdicek,byl testovan v roce 2003ale asi si to pletes s rokem 98 nebo tak nejak,to skutecne dostal 4...ale jelikoz 9-5 je vyssi trida nez 9-3,tak bych je spolu moc nesrovnaval,vetsi hmotnost a rozmery jsou dulezityjinak muzes si to overit na auto.cz

lubos
27. června • 3:04

Nevzal
Proste vidim seznam ocenenych aut, 9-3 tam je, 9-5 ne
Co bylo loni nepamatuju.
Tudiz je to tak, ze loni dostal 9-5, letos i dokonce 9-3 ?

Ace2
25. června • 18:23

Jako zákazníka mě spíš kdo kdy a kde dostal ***** mě zajímá, jak si ty auta stojí celkově. Je asi jasný, že 5* u S-klasse nebudou mít stejnou vypovídající hodnotu jako 5* u Avensisu. Jde o to že se tímto hodnocením stírají rozdíly tříd, které znamenají bezpečnostní výhodu. Já byh spíše uvítal seznam všech aut od 1 až do xxx a pak si našel jak si jaké auto stojí celkově. Např. 1. by byl Royce Rolls Phantom popřípadě 62 Maybach na 25. by byla Sklasse, na 40 E-klasse, na 70. C-klasse a třeba taky 5* Megáne by byl na 358. místě, nebo Toyota Avensis na 341. místě. Pak pokud bych se rozhodoval mezi Avesisem a Renaultem. Tak bych viděl a oboje má 5 hvězdiček, na S-klasse to fakt nemá, stejně tak na Rollse, ale Avensis je prostě lepší než Renault např....... tedy koupím Toyotu, takže budu vědět že jsem koupit to nejlepší co jsem v daných možnostech mohl a přesto tak budu vědět, že Maybach je prostě mnohem lepší.

Myslím, že je to asi hodně zákazníkům jasný už tak nějak z přirozenosti věci. Nicméně mě vadí, že marketingově se nás snaží oblbnout a naznačit nám, že auta o několik tříd rozdílné jsou minimálně porovnatelné když ne stejné. Já bych se prostě na nějaký marketingový hvězdičky (ano jsou tu jen kvůli marketingu, jiný význam hvězdičky skutečně nemají) vybodl a vytvořil kompletní list všech testovaných automobilů podle dosažených bodů v testu a ne podle infaltilních nic neříkajících hvězdiček.

Chápu že mě asi nikdo nevysliší, ale prostě říkám, že je to tak nedostatečné a předkládám jednoduché a vše říkající řešení.

Clayton
25. června • 18:33

Když ono to tak, jak to píšeš, kupodivu není. Ty hvězdičky uvádí absolutní hodnoty, nezávisle na třídě vozu. Pětihvězdičkový Avensis je kupodivu shodný s tím S-classe, ale samozřejmě jenom při nárazu do definované pevné bariéry. Bohužel, fyzikální zákony nejdou obelstít, takže při vzájemné srážce dvou vozidel různých tříd je všechno úplně jinak. Kupodivu, dost rozhodující vliv má hmotnost. proto mají v amerických statistikách např. velké offroady tak nízký koeficient úmrtnosti při vzájemných srážkách více vozidel, naopak při tzv. single crashes jsou hodnoty znatelně vyšší, výhoda hmotnosti se neprojeví.

RADA
6. srpna • 18:09

KONECNE AUTOR TOHOTO CLANKU UHODIL HREBICEK NA HLAVICKU!!!!!!!!!!  JAK SE PAK MA POZNAT KTERE AUTO JE BEZPECNEJSI? TO VELKE SE 4 HVEZDICKAMA NEBO TO MENSI ALE S 5TI?

Dusan
26. června • 15:56

Popis a auto.cz:

Může být supermini oceněné třemi hvězdičkami stejně bezpečné jako tříhvězdičkový vůz rodinné třídy?

Zkouška bočního nárazu umožňuje plně porovnávat různě velké vozy. Při čelním nárazu můžeme však porovnávat pouze vozy stejné velikosti - rodinný vůz s rodinným atd.

Výsledky pro čelní náraz nemohou být tedy použity pro vozy různých velikostí stejně jako jejich celkové hodnocení hvězdičkami.

Dusan
26. června • 15:53

Tak to neni. Primo ve specifikaci testu je uvedeno, ze hvezdicky uvadeji srovnani v ramci dane tridy vozidel a nikoliv mimo ni. Petihvezdickovy Avensis pri celnim narazu nemuze byt srovnatelny, protoze ta S-classe ma podstatne vice veci na zboreni, tj. k odevzdani kineticke energie.

tibor
25. června • 17:21

nejsou nahodou us-ncap prisnejsi?Volvo i saab tam maji lepsi povest

Ace2
25. června • 18:10

americké NHTSA crash testy jsou hlavně komplexnější než jen obrazně řečeno "náraz do zdi" jako je to v EU. Mimo hlavních testů kde se testují nárazy od asi 10km/h a zkoumá se jaké poškození za kolik peněz způsobil tento náraz (to jsou testy které si zadávají pojištovny aby se mohla udělat pojistná sazba pro každý model) až po samozřejmě klasické testy. Mimo těchto testů se provádí i tvz rollover test, což je otestování vozidla na převrácení, což se v EU vůbec nedělá a fakt jako zákazník nemám žádnou informaci jaký vůz se převrátí dříve zda to bude MLko, X5 nebo Range Rover ? v US to zákaznící vědí. samozřejmě se tento test týká zvláště SUV a offroadů osobáky se testují však také a to včetně sportovních aut, která se převrátit snad ani nemohou. No a pak tam jsou takové rozdíly jako že se testuje zranění posádky i když nebude připoutaná a výrobce musí zajistit takové řešení aby i nepřipoutaná posádka měla co největší šanci na nezranění. Právě proto američanům vděčíme za kolenní airbagy, ty jsem poprvé zaznamenal v Chrysleru Pacifice, pak je dostala Toyota Avensis a prý je má i 7xx BMW pro US trh. Jinak nově je má ve standardu i X-type či Peugeot 407. Veškeré podklady jsou na www.nhtsa.gov

 

tibor
25. června • 19:07

taky jsem si prave vsiml,ze us verze maji jinou vybavu nez eurorekl bych lepsidik za ten link

Doporučujeme

Články odjinud