Crashtest: Golf V těsně minul pět hvezdiček

54 komentářů

Vašek
2. ledna • 0:58

Ty crash testy jsou mezi sebou neporovnatelné. To je asi účel, aby šly značky mezi sebou mizerně porovnávat. Měly by se dělat alesponˇ vždy dva - první bez kakýchkoliv airbagů /tím se pozná kvalita karosérie/ a druhý třeba při dvou abg, anebo přistavovat vozy na test při jednoznačně dané konfiguraci. Připadá mi to stejné jako při testech v časopisech - hodnocení nikdy nemůže být objektivní, protože testovaná auta se nikdy nesejdou ve stejné výbavě.

VIP dodal jsi velice pěkné fotky. Odpovídají kvalitě etalonů. Nemá to s prvními 10. tisíci nic společného. Až do nedávna jsem měl poslední model POLA, a tam to s lícováním bylo velmi mizerné. Přímo ostudné. Dokonce jsem si myslel, že není nové, ale opravované po bouračce. Palubka vrzala dle venkovní teploty, sklápění světel odešlo ihned po koupi /vyměněno v záruce/, pak odešlo po druhé /měsíc po záruce, to byla ještě půlroční/, mizerně to brzdilo, občas to nestartovalo /něco na počítači, když to naběhlo, tak byl kompletně vynulovaný počítač/, málo to svítilo, palubka hrůza, autorádio BETA /to lepší/ otřesné - v Praze vypadával signál, netopilo to, malé zrcátka a asi toho bylo víc. Po 18 měsíční zkušenosti s VW - už nikdy. Jsem rád, že je to prodaný. Před tím jsem měl Toyoty Coroly, a nic z výše uvedeného jsem neznal. Atˇ jdou s takovým etalonem do hajzlu. Jinak o etalonu se píše pouze u nás, naštěstí v německu jsou trochu solidnějčí testy a tam VW nic moc. O etalonu ani slovo. V práci mají všichni VW a mají s tím pouze problémy. Tak jsem šel do nového BMW 320 D a je to OK - doporučuji.

Niemand
4. ledna • 14:29

S crash testy mate trochu pravdu i trochu ne. To, ze by se mela cela procedura jeste vice standardizovat je myslenka pekna a zcela jiste by prispela k lepsimu porovnani jednotlivych znacek. Jenze na druhou stranu jsou vozy s jistym poctem nafukovacich vaku homologovany pro tu kterou zemi, takze by pak zase mohl nekdo rici, ze to neni uplne "koser". Navic musite hodnotit bezpecnost jako soucinnost vsech bezpecnostnich prvku, kde hraji nafukovaci vaky nezastupitelnou roli.

Pokud chcete tvrdit, ze u vsech automobilek je tzv. prvnich 10 tisic ve stejne kvalite, jako nasledna produkce (vyjma maloseriovych produkci a vozu za jine penize nez je Gof, napr. Porsche, RR apod.), tak mi dovolte konstatovat, ze se mylite. A k tomu Polu (respektive ke vsem vozum). Ono jako u kazde automobilky zalezi na konkretnim kusu. Ja napriklad poslednim typem Pola jezdim docela casto a zminene problemy toto auto nezna. Licovani plastu nema chybu, palubni deska nevrze (odzkouseno s rozdily teplot vzduchu cca -10C az +35C), sklapeni svetel funguje, svetla jsem musel nechat seridit (svitili moc nahodu, to je zatim jedina zavada, ikdyz se spise jednalo o nastaveni nez zavadu), brzdy funguji na 100% (vcetne ABS, maji sice pomalejsi nastup, ale to je i u jinych vozu teto kategorie), vuz startuje (i v mrazech) bez problemu, palubni pocitac funguje taktez, vuz topi jiz po ujeti 1,5 km (odzkouseno v -8C), zrcatka jsou stejne velka jako ve Fabii (prave je stejne jak leve), radio Beta je opravdu hruza, ale to je vetsina radii dodavanych s vozy seriove (samozrejme jsou i vyjimky). Reknu vam, opravdu zalezi co mate za auto. Ja mam zase otresne zkusenosti s Toyotou Yaris a Nissanem Micra, vycet zavad si snad ani nechtejte prat videt, ale ani nahodou by me nenapadlo psat, ze jsou to spatne vozy, nebo dokonce automobilky!!! Prestanme byti zaujati a pokud se nam neco nelibi, pojdme ke konkurenci. Jako jste to udelal.

Vašek
5. ledna • 0:26

Máte pravdu, jen jsem konstatoval závady /a bylo jich víc - třeba po roce a půl provozu vyviklaná sedačka řidiče/. Musím pouze důrazně konstatovat, že výše uvedené problémy by se v autě etalonové značky o ceně 500 tis neměly objevit. Můj příspěvek začal pouze konstatováním, že mé Polo bylo prachmizerně z fabriky slícováno. A to je pravda, předek vypadal jako po výměně plechů po bouračce.

To Niemand: Koupil jsem 320 D compact v cenové relaci okolo 800 tis. Když se podívám na ceník nového Golfu a dám do něho podobnou výbavu a motor tak se na těch 800 tis v pohodě také dostanu. To samé platí i o oktávce /nový typ bude podstaně dražší než stávající/. Takže jsem si dovolil srovnávat podobná auta co se týče ceny. Oktávka za 600 tis je zcela běžná cena /přitom s nejslabším motorem TDI 66kW/. Ale kvalita zpracování se prostě srovnat nedá, s tím se musíte smířit. TDI POLO v plné palbě stojí taky 600 tis. Já měl 1,4 TDI za 500 tis. Tím jsem chtěl říci, že nový Golf, oktávka i POLO se také můžou dostat s cenou na 320D compact, ale nemůžou se mu nikdy rovnat v dílenské kvalitě. A pokud vím, tak 320D compact v základu je za 690 tis. a jeho kvalita je stejná jako u 320 za milion. Jak tu z diskuze vyplynulo, tak některá Pola jsou na tom dobře - a to by právě nemělo být, kvalita musí být zaručena pořád stejná at Polo stojí 250 nebo 600 tis /zvláště když je to etalon/ a to samé platí pro nový Golf. Stejné je to s těmi jízdními vlastnostmi, samozřejmě s Fabií se to nemůže srovnávat. Dík za pozornost, už se k tomu nechci vracet.

Vašek

vita
6. ledna • 21:10

S cenou musím souhlasit. Když jsem sestavil jakýkoli auto s tou samou výbavou = mě vyšlo ,že Compact je nejlevnější a to zpracování interieru 1*. Mam sice nejslabší motor ,ale co 1,4 55kw u Golfa "etaloona" nebo 1,6 A3 , Nejlepší motor v základu s maximalkou >200km/h. A já dozadu nenastupuju. Jinak je na zadnich sedadlech místa jak v sedanu za 1M.-.A když se na závěr srovná značka ? VW,Skoda,Audi,Mazda

vita
3. ledna • 1:36

Teď jsem koupil specialni číslo autocaru. Tam je M3 20let stará a na volantu má stejný znak jako má BMW teď. To nemá chybu. Audi,VW tam mělo ještě nedávno nějaký prolis v plastu. Jinak mě trochu nelícují u Bmw plasty na volantu { tak 0.7mm}. ale jinak,až na motor.Ale ten obřad u prodejceparáda.

Vašek
4. ledna • 1:15

To VITA. Jaký máte motor v BMW? Já mám 2D, 110kW a je to OK. 0-100 pod 9s, max jsem zatím jel do 220. Nic nevrže, topí to neuvěřitelně rychle /i se tak rychle zahřeje motor/. Jízda je paráda i na sněhu. Když jedu ráno ze sídliště, je tu malý ale dlouhý zledovatělý kopeček, tak všechna auta /oktávky, fábie.../ stojí a hrabou. Sˇtosujou se do stran. Z toho jsem měl strach, s Polem jsem s tím měl úplně stejné problémy. No a se zadním náhonem a na zimních gumách /205/55/ jsem to vyjel i s vyhýbacíma manévrama, s několikerým zastavením a rozjezdem a to ani nezabralo ASC. Nechtěl jsem tomu věřit, tak jsem to auto zkoušel na sněholedu co umí a byl jsem velmi překvapen, chová se mnonem líp než etalon /Golf/ a oktávky s fábiema. Maj ten zadní náhon setsakramentsky dobře spočítaný a rozložený váhy. Kdo to nezkusí, tak neuvěří. Jinak slícovaní je příkladné i pro etalon. Auto jsem koupil v Autecu a s jejich přístupem jsem velmi spokojen. To Polo jsem koupil v VW Louda u Poděbrad a prodej taky proběhl dobře. Ale pak mě prodejce při následných reklamacích už neznal, a byl nepříjemný. To mě doopravdy docela vyvedlo z míry, nebyl jsem na to u Toyoty zvyklý, tam to všechno perfektně fungovalo.

vita
6. ledna • 20:49

já mám compacta 316ku ,1,8, 116k, ale nemám zimáky. Asi je budu muset rychle pořídit  jinak toho v zimě moc nanajedu {když je sních}.Moc nejezdim,ale v tý kalamitě jsem pěkně zaplakal.. "letní guma + tan naš náhon na zadek je odjištěnej granát". Na letních je DSC jen blinkr a ABS jak kulomet. Maximalka "tacho" 215km ,na omezovač to bude cca 230km,ale to půjde jen z kopce ,s lepšim benzinem.a vítr do zad.

Vašek
8. ledna • 0:08

Kupte si ty zimní gumy. Dnes jsem vyjížděl zároven se dvěma oktávkama, a ty chudinky se sotva udrželi na silnici, se mnou to cvičilo taky, ale výkyvy byly asi 1/5nové. Když sebou oktávka kývla až do protisměru, tak compact ujel asi o půl metru. Prostě OK. Nemohl jsem se na to dívat, tak jsem zrychlyl a raději jim ujel. No myslím že ta vaše 316 napráská běžnému autu, a ten podvozek....

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
vita
8. ledna • 18:18

Gumy jsem už objednal na netu, Barumky 15ky. Jinak do tý doby budu jezdit dodávkou, ta má teď o 100% lepší jízdní vlastnosti než moje BMW na letních.

Niemand
4. ledna • 14:39

Pane, jeste jedna drobna myslenka. Pokud srovnavate jizdni vlastnosti BMW rady 3 s vozy o minimalne kategorii nize, tedy VW Polo/Golf a Skoda Octavia/Fabia, pak si troufam rici, ze se nejedna o korektni porovnani. Srovnejte vozy stejne tridy, ceny, se stejnym rozmerem a znackou pneumatik, jakoz i nahonem. Jinak je to nekorektni malverzace. To bych pak mohl take tvrdit, ze jsem videl jak BMW 5 zustalo pod zasnezenym kopcem a Skoda 120 stejny kopec vyjela (skutecne jsem tomu byl pritomen). Zni to neuveritelne ze, ale zatim co Skoda mela slusne zimni pneu, BMW melo sjete letni pneu. Vidite, jak se da realita krasne zamlzit, kdyz se rekneme zataji nejaka informace.

ace3
31. prosince • 14:26

Dobře a ted to zkus eště jednou a vem si fiat stilo, alfu 147 nebo megana. Proč ti připadá že je na tom golf mizerně s bezpečností? furt je to jedno z nejbezpečnějších aut ve třídě..

VIP
31. prosince • 15:11

Tak jo ty mindracku, zkusime to se Stilem:



I uplny VW zaslepenec musi videt, ze to licovani je podstatne lepsi!

Pavel
1. ledna • 20:51

Mezi námi taky nic moc u mé Fabie Combi je teda podstatně lepší!

ace3
1. ledna • 11:31

Uznej že je to asi jediný lepší prvek, ve kt. ma stilo navrch. (samozrejme, kdyz neberes v potaz cenu) Ja nejsem zarytej volkswagnak, ani nahodou, jenom, kdyz si sednu do stila, tak mi to pride takovy naky divny, necejtim se proste jako v aute.. Palubka se mi cela libi, ale kdyz vidis ty dvere, který sou snad tenčí než ve felicii, tak se v tom aute bojim, to i ve fabii se citim lip.. je to jen subjektivni pocit..ale nemuzu si pomoct. Golf mi proste pride jako auto, kdyzto stilo je proste FIAT..

Denis
1. ledna • 12:19

Věnuji se už hezky dlouho designu a musím říct, že mě po dlouhé době Fiat Stilem dostal do velkých rozpaků. 3D Stilo je nádhera, progresivní design, zaujme. 5D a Multivagon jsou taková divná, divná........ hlavně ze zadu. Prostě ta typická Italská hra křivek, ladnost, lehkost a krása se jaksi vytratila. A kvůli tomu si lidi auta kupují, nebo se pletu? Na druhou stranu já dávám přednost, když je parádní interiér, ono je super, že je auto hezké z exteriéru, ale když je interiér nudný, tak si to nekoupím. Přece v interiéru trávím hodně času a tak se tam musím cítít jako v bavlnce.

A v tom je problém VW, tam aby se člověk cítil dobře, tak narozdíl od jiných značek musí člověk uvažovat pouze s Trendline nabo Highline, Aby auto jako Touran nemělo za 700000 kryt zavazadlového prostoru.............

vita
3. ledna • 1:27

Mě dostalo stilo taky do rozpaků a to když jsem v showroomu otevřel dveře..."kvíííískříííp".FIAT je to nejhorší co se mohlo v Italii urodit. V tý fabrice musí dělat naprostí idioti a to včetbě vedení. V 80tých letech jim to rezlo a teď to nejsou schopní smontovat a namazat {elektroniku raději vynechám}. a Alfa to samý stačí sednout do 147 a je vidět rozdíl se 156..šetří se ,nelícuje ,flákaj to.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
theo
4. ledna • 18:53

to Vita: mě se zdá 147 v detailech dotaženější než 156. Ale takový fuky viz foto výše nebyly snad ani u modelů z 80.let

limach
4. ledna • 15:11

Jste si jistý, že jste neseděl stále v té Dácii, jak píšete výše? Mám Alfu 147 a protože jsem původně chtěl 156-ku tak myslím, že jsem se v těchto autech něco naseděl a najezdil. Právě na příkladu 147-ky je dost vidět kolik pozitivního toho Alfa v posledních letech udělala co se kvality týká. A právě rozdíl mrzi 156-kou prvních tří modelových ročníků a 147-kou je dost markantní a v kvalitě interiéru zejména. Současný nový model 156 je na tom už zase dost dobře. Rozhodně si nemyslím, že by mi uvnitř něco nelícovalo. V rámci objektivity musím uvést, že přejezdy větších nerovností jsou ve 147-ce ještě občas slyšet občasným lupnutím v oblasti otáčkoměru. Ale taková síla jako ta na fotkách výše u nedotknutelného VW u (alespoň) mojí 147-ky nehrozí. A to je z prvního ročníku výroby. Ale to bylo u VW jistě neuvěřitelně náhodné, že?

vita
5. ledna • 21:02

Seděl jsem v letošní 156 a 147. ten pocit je jen z těch pár minut . Můj dojem je ,že plasty v 147 vypadají lacinější a horší než v 156 {je to jasný 156 je vyšší model}. Jen si mohli dát vic záležet. 3,2 motor nádhera to je krasavec. Plasty lícovali . Prostě za ty peníze co za 147 chtějí by si lepší zasloužila. A ta Dacie neměla chybu real se s obrazky na netu nedá srovnat ,je to megaveteš mezi auty.

 

 

Denis
3. ledna • 10:46

Já nevím, máme doma Mareu a nic nevrže neskřípe, je pravda, že přes dlažební kostky na Oktávku nemá, ale dá se to přežít. Jinak dílensky jsou na tom jiné vozy daleko hůř.....

Kamil
31. prosince • 15:30

Mohl by jsi nafotit fotky spár u bočních dveří? (u Stila i Golfu) Docela by mě to zajímalo. Jestli ty Golfy 5 tahle vypadaj tak potěž pán bůh. Doufám že se to časem zlepší.

VIP
31. prosince • 12:38

Tak kokam, ze se nam ten VW vazne lepsi. Bezpecnost vozu mizerna, kvalita zpracovani mizerna, vybava mizerna... zustalo vubec neco v cem je VW lepsi nez konkurence? NE!

A abych predesel kecum VW milovniku o kvalite a vybave, tak jsem neco nafotil...


Licovani, ze by se za nej nemuseli stydet ani u Trabanta. Pul centaku zadna mira.


Jeste jednou z jineho pohledu, aby bylo jasne, ze jde o UPLNE nove auto a ne nejakou jetou herku.


Rikal nekdo neco o elgantni pristrojove desce? Prikladna "kvalita" zpracovani opet dobre patrna. Uroven vybavy mimoradna - radio nemontujem, aby si ridic mohl za jizdy piskat a nebyl rusen

Niemand
1. ledna • 23:37

Bezpecnost je mizerna? No ja nevim, ale me se zdaji 4 hvezdicky docela slusne. Kvalita zpracovani je mizerna? Tady bych si dovolil take nesouhlasit, samozrejme pokud mate na mysli prvni kusy, tak tam problemy jsou (dekujeme prvnim deseti tisicum, to plati u kazde automobilky). Vybava je takova, jakou si koupite, to byl od vas velmi laciny vykrik. A ano, je toho mnoho, v cem je VW lepsi nez konkurence. Ad elegance pristrojove desky, nekomu se muze libit, to je pouze vas osobni nazor, ze je to nepekne. Radio se do koncernovych vozu nedava zcela zamerne. Napriklad ja bych tu hruzu co by byla ve standardu zcela jiste vyhodil, takze lepsi tam nemit nic, ale to je pouze muj nazor.

theo
2. ledna • 19:17

To světlo u novýho Golfu je fakt brutální. To snad někdo zkoušel vypáčit, ne? Taková kvalita by snad neprošla ani u Dacie !

vita
3. ledna • 1:19

Dacii sem netahej. U tý jsem v Praze na Autoshow otevřel dveře a nasednul. To byl můj sen ___nezklamala. kua to je pekáč.Ale jen ten pohled pobaví.Prostě je to jak 14 dní starý rohlík.

Dix
1. ledna • 21:28

Ahoj,

muzes napsat,co je to za auto na te prostredni fotce,vedle toho sedeho Golfu V,ma motor 2.0 a je ho videt jenou kousek.Dekuji.

Dix

Šumík
1. ledna • 19:08

Já jsem se schválně podíval na fotky Golfa z Autocaru, a tam je to taky, tak spíš mám dojem, že je to asi schválně udělaný, ale proč, to nevím. Když se třeba podívám na předek, tak nad světly tam taky vidím nějakou mezeru.

Kdyby to mělo jenom pár Golfů, tak prosím, ale vypadá to, že je to tak vyrobený. Je taky možné, že je to jakási "dětská nemoc" která se časem odstraní.

Přístrojovku já považují za dobrý kompromis mezi elegancí a funkčností. Je to na každém jakou bude mít výbavu a k tomu odpovídající přístrojovku. A ještě v Autocaru píší, že kvalitou jednoznačně poráží největší konkurenty v podání Megana a Focuse  

Staropramen
8. ledna • 3:06

Jasne Sumiku, je "schvalne udelany" nakrivo a blbe... Jezis, ty jsi blbec!

Kamil
31. prosince • 15:32

To je na tom Moje Fabie Comfor teda ohodně lépe. Mam všechny spáry minimální a stejný. tahle fotka mě zklamala!

Kamil
31. prosince • 15:33

Na té fotce v zadu jak je Golf 4 tak ten je na tom snad líp

sterjceknimra
29. prosince • 22:40

Nedá mi, abych si nepřisadil... V časopise ADAC - Motorwelt č. 3/2003 proti sobě postavili na crash testu Brouka, dvojkový a čtyřkový Golf. Testovalo se metodikou EuroNCAP, Brouk (konstrukce z 30./40. let) získal v crash testu (milovníci starých aut brečeli a já s nimi) dvě hvězdičky, dvojkový Golf (konstrukce ze začátku - poloviny 80. let) taky dvě, čtyřkový Golf (druhá polovina 90. let) čtyři. Docela mě  zarazilo, že už i Němci jsou ochotni troubit do světa, jak vypadá 40 let vývoje na poli bezpečnosti u jejich nej nej nej Fauvé... Udělat takový test Francouzi (kteří stáli u zrodu Euro NCAP), předhazuje jim to každý jako podvrh...

A teď tohle. Mezi čtyřkou a pětkou není hvězdičkového rozdílu. Zajímavý.

(No flame, pls... taky jezdím vozem made in Germany, akorát nemá ve znaku zkřížený motyky, ale zpomalenej blesk(

Snehulda
31. prosince • 0:12

Zkrizeny motyky a zpomalenej blesk  Fakt dobry

Niemand
29. prosince • 20:41

Nechci v zadnem pripade zpochybnovat vysledky, natoz vypovidaci schopnost, techto nezavislych testu, ale pokud nekdo dostane 5 hvezdicek za to, ze v aute houka nejaka blbinka, aby mi pripomela, ze nemam zapnute pasy, tak to povazuji za prinejmelsim ne zcela objektivni hodnoceni. Bez diskuze to prispiva k bezpecnosti, ale dle meho nazoru daleko vice zalezi na tom, jestli je auto odolne vuci celnimu, bocnimu narazu (pripadne narazu zezadu), jak je deformovan prostor pro posadku, jak fungovaly pasy a nafugovaci vaky (airbagy), jak auto pri srazce ochrani chodce, jak auto sviti, jak auto brzdi, jestli ma abs (dnes ho povazuji za skutecny standard) apod.

MHPlus
1. ledna • 10:44

Kdyby automobilky místo kontrolek a pískátek montovaly na přední sedačky automatické pásy, já bych se nezlobil.

Ace2
3. ledna • 23:41

Automatické pásy je dobrý nápad, ale po zkušenostech v USA kde výsledky jsou spíše negativní se již automatické pásy nemontují. Je to asi tak, že koncem 80. a začátkem 90 let výrobci v USA montovali automatické pásy, jenže automatický pás se vždy musí skládat ze dvou částí stejně jako manuální, který máme každý v autě. Hrudní část pásu byla sice automatická, ale bederní vždy manuální. Nezodpovědní řidiči na bederní kašlali a tak se při nárazu stalo to, že tělo proklouzlo pod hrudním pásem a hlavou pak narazilo na hranu volantu, kde se zrovna rozbaloval airbag, takže to pak americký úřad pro silniční bezpečnost NHTSA zakázal. Aby byl pás automatický i v bederní není technicky proveditelné. Prostě z bezpečnostního hlediska je prostě lepší když nejsi vůbec připoutaný, než když jsi připoutaný jen hrudní částí pásu. Efektivnější jak se připoutat je jako to mám v autě, při rychlostech nad asi 20 km/h to pořád dingá a dingá a dingá... což mi vyhovuje, protože já se sice připoutávám pořád, ale spolujezdci občas protestujují, dingání je za chvili přestane bavit :) a já jsem spokojený že se připoutali.

Franta
4. ledna • 14:38

Ale houby! I automaticky pas muze byt normalne tribodovy bez nutnosti na cokoli sahnout. Vypada to nejak takhle:



Mel jsem v US pujceny auto a byl tam podobny system, akorat to cely bylo schovany ve dverich, takze to vypadalo elegantneji. Po nastoupeni, to bylo kolem tela presne jak "evropske pasy", akorat, ze se na to opravdu nemuselo ani sahnout.

Renda Benda
30. prosince • 8:49

Herr Niemand je nácek, co? Já teda do německa jezdím pravidelně, bavoráky (lidi z Bavorska) opravdu mám rád, ale být takovej ¨deutschgolfsburgmann¨ jako Niemand, tak to se teda hned tak nevidí...No comment 

Niemand
30. prosince • 10:50

"Nacek", co si mam pod timto vagnim pojmem predstavit? Byl bych radeji, kdyby jste uvedl jasne argumenty. Takto to totiz vypada, ze nemate cim prispet. Fakt, ze se zastavam uspesne automobilky (jeji vuz nevlastnim ani jim nejezdim) je zcela prosty.

mirkec
30. prosince • 8:18

Uz je to sialene, ked navypnem svetla tak mi to pipa, este ked by som si nedal bezpecnostni pas - tak mi to bude zasa pipat, este nech mi zacne pipat ked sa pozriem do zrkadla -zato ze nemam dobry uces, tak si kupim asi trabant.

Nech to pipa dakim blbeckom. Za ten jeden bod by som sa ani netrapil. Golf je skratka fajn.

Peter L
2. ledna • 15:27

raz som sa viezol v Lagune (ten predchádzajúci model) a keď si sa nepripásal, tak ti nepríjemný monotónný hlas neprestajne oznamoval, aby si sa zapásal. Jediné čo si mohol zmeniť, tak len to, či to má byť v nemčine, angličtine, alebo po žabožrútsky. Bŕŕŕ

Martin
30. prosince • 8:38

Možná, až si jednou koupíš auto a ne VW, tak na Tebe nebude furt něco houkat, ale světla se při vyndání klíčku prostě a jednoduše vypnou   btw: Kontrolku zapnutí pásů jsem měl v autě italské provenience s r.v. 86   

(jen doufám, že všichni VW maniaci pochopí příspěvek s humorem...)

Denis
1. ledna • 12:13

Jo tak tady má fakt Fiat navrch. Když vytáhnu klíčky z Marey, tak se světla automaticky deaktivují. Když nastartuji, tak se automaticky rozsvítí. máme to pořád nastaveno na svícení a vůbec nemusím přemýšlet o tom, jestli jsem světla zapnul nebo ne. Jednou jsem jel někam služebním Passatem a hned jsem za to dostal pokutu (že nesvítím). teď mám půl roku Polo, dá se sice na to zvyknout, ale pořád to je úkon navíc....

Na druhou stranu má zase VW jiné vychytávky, takže by to stejně nakonec byla asi remíza.....

impact
29. prosince • 20:52

no vzdyt je taky jeden bod za kontolku pasu a zbytek bodu za to ostatni... takze to "jestli je auto odolne vuci celnimu, bocnimu narazu (pripadne narazu zezadu), jak je deformovan prostor pro posadku... " urcite ovlivni vysledek rozhodne vic nez kontrolka pasu...

na druhou stranu... i ten zapnutej pas muze obcas byt rozdil mezi zivotem a smrti, takze si ten jeden bod zaslouzi :)

MIl
29. prosince • 19:40

Uz aby tu byl novy Focus.

Golf zaspal nekolik let a zije z minule slavy

Nic noveho neprinesl.

A je moc drahej

Pavel
30. prosince • 19:21

Focus je levnej?

Kuba
31. prosince • 9:52

Levnej neni, ale neni ani drahej

 

BTW - novej Focus vypada moc moc pekne.

Victor
29. prosince • 18:51



Tak to je opravdu "etalon" tridy

Niemand
29. prosince • 20:44

Vazeny pane, VW neni jedina automobilka, ktera bude opakovat testy. Dokonce i tolik vychvalovany Renault je opakoval. Ale to je zcela v poradku, pokud to ma pozitivni vliv na bezpecnost nas zakazniku, nemyslite? Jestli je Golf etalonem, tak to tezko rici. Ono je toho na automobilu k hodnoceni daleko vice, nez jenom bezpecnost, i kdyz s Vami souhlasim, ze o tu by nam vsem melo jit predevsim.

Ondrej Prokop
30. prosince • 19:20

VW group je znama spatnou vybavou svych vozu. To si myslite ze napr. Renault, ktery ma vzdy velmi dobre vysledky konstruuje nejaka bezpecnejsi auta? - ne jen je dobre vybavi uz od zakladu. Kolik hvezdicek ma Oktavka (4?)- myslite ze by je ziskala se svym typem bez ABS a s jednim airbagem? Ja mam jen "blbe" Clio, ale uz v zakladu tam mam 4 airbagy, ABS, brzdovy asistent, predpinace, kontrolku zapnuti pasu a ISOFIX s vypinanim na prednim sedadle a to vse v zaklade. (ano i Renault musel udelat specialni verzi Clia pro Ceskou republiku bez ABS a jen s dvema airbagy). Skuste si tuto vybavu napocitat do Fabie - nedoplatite se.

Kamil
31. prosince • 15:22

Právě že crash testy se mají dělat s vozy ze základní výbavou. a Škoda Octavia dostala skutečně 4hvězdičky bez arbagu spolujezdce! Nejsem si jist, ale ABS nemá na hvezdičky žádný vliv. Otec má octávii LaK a vče co tam má (kromě zadního stěrače a zpětných radarů) je také poze základní vábava (4x airbag, ABS, ASR, MSR atd.). Pojem základní výbava je podle mne zavádějící např Octávia má 5 záklaních výbav. Peugeot 206 tušim asi čtyři a 406 tušim pět. Rozhodně jich mají taky víc.

Můžu se tě zeptat kolik tě stálo to Clio? Např. Fabia RS za 495tis. má téměř vše co bych chtěl v základní výbavě (kromě ESP)

Zakladí výbava RS (pro zajímavost)
Fabia RS -  základní výbava





Exteriér
16` hliníkový disk 6,5J x 16
Pneu 205/45 R16
Šrouby se zabezpečením proti krádeži
Kotoučové brzdy vzadu
Nápis VRS vzadu + emblém vpředu
Nerezová krytka výfuku
Boční blikače tmavé
Výsuvné ostřikovače světlometů
Zadní spoiler
Tónovaná skla, čelní s pruhem
Nárazníky se sportovním desingem
Lakovaná vnější zpětná zrcátka
Kryty podběhů vpředu i vzadu
Příprava pro příčný střešní nosič
Boční ochranné lišty
Xenonové světlomety
Mlhová světla
Ozdobný kryt motoru

Interiér
3-ramenný sportovní volant s airbagem
Airbag spolujezdce
ABS+MSR+ASR
Intervalový spínač stěračů, seříditelný - 4 stupně
Varovná světla v předních výplních
Sklopné klíče k zamykání vozu
Popelník vpředu s osvětlením
Zapalovač cigaret
Dvoutónová houkačka
Vnější zpětná zrcátka mechanicky stavitelná
S make-up zrcátkem vpravo
Radiopříprava s 8 reproduktory
Rádio Symphony s CD přehrávačem
Zadní sedadlo dělené
Osvětlení zavazadlového prostoru
Chrompaket
Boční odkládací kapsy - vzadu
Sportovní sedadla
Malý kožený paket
Ocelová rezerva na dojetí
El. ovládaná přední okna
Centrální zamykání s dálkovým ovládáním
Imobilizér
Automatická klimatizace
Sklopná madla, vzadu s háčky
Prosvětlení přístrojů se stmíváním
Zakrytí zavadlového prostoru
Víko odkládací schránky spolujezdce s osvětlením
PTC přídavný topný element
Posilovač řízení
Sloupek řízení výškově i podélně nastavitelný
Dvě čtecí světla vpředu
Multifunkční ukazatel (palubní počítač)
Výškově stavitelné sedadlo řidiče
Výškově a sklonově seříditelné opěrky hlavy
Chladící box - schránka u spolujezdce
Otáčkoměr s digitálními hodinami
Vkládané koberce (onyx) s nápisem RS











 

Ondrej Prokop
1. ledna • 20:05

Můžu se tě zeptat kolik tě stálo to Clio? Např. Fabia RS za 495tis.
má téměř vše co bych chtěl v základní výbavě (kromě ESP)

384 000,- 3dv. (petidver bych nechtel - +15000,-), Dynamique, 1.4 16V, 98k/72Kw, 0-100 10.5s,

Moje zakladni cena 384 000,-
Priplatek 5 dveri 15 000,-
Klima automat.- 45 000,-
Xeony - 25 000,-
CEKLEM 469 000,-
dalsi vybavu ma o neco lepsi RS, neco zas Clio

Muj nazor na RS - auto male tridy s premotorovanym tezkym motorem, ktere je docela rychle a dobre vybavene oproti standartni fabii, v zadnem pripade vsak ne se sportovnim duchem (myslete si o mne co chcete, ale dizlaky nemam rad - uznavam jejich prednosti v pohodove jizde) ,nekdo to dobre popsal nekdo jine konferenci:
Pri rozjezdu to moc nejede prijde 2000ot/min buch / saze / dym - zatlaci vas to do sedadel vytocite to na 3500ot a musite radit a stale dokola.


Zakladí výbava RS (pro zajímavost)
Fabia RS - základní výbava

V Cliu je mam navic - plny pozink- ne jen po sloupky, pozink i vsech podvozkovych casti (vypada to velmi pekne), vyhrivana sedadla, isofix, 3 bodovy pas vzadu uprostred + operka hlavy, vypinatelny predni airbag, bocni airbagy, plastove predni blatniky - vydrzi mensi stouchance,

Exteriér
16` hliníkový disk 6,5J x 16 - mam jen lite 15"
Pneu 205/45 R16 - 185/55 R15 - vetsi backory bych na lehke auto nechtel
Šrouby se zabezpečením proti krádeži - to nemam
Kotoučové brzdy vzadu - nejsou, ale Clio brzdi VELMI dobre
Nápis VRS vzadu + emblém vpředu - u Renaulu samozrejmost
Nerezová krytka výfuku - nemam - vyfuk neni videt
Boční blikače tmavé - ano
Výsuvné ostřikovače světlometů - nemam
Zadní spoiler - mam
Tónovaná skla, čelní s pruhem - ano reflexivni s protitepelnou ochranou
Nárazníky se sportovním desingem - narazniky mam tam taky
Lakovaná vnější zpětná zrcátka - mam
Kryty podběhů vpředu i vzadu - to melo Clio v r 1991
Příprava pro příčný střešní nosič - to nevim co je
Boční ochranné lišty - ano
Xenonové světlomety - nemam - priplatek 25000,-
Mlhová světla - standart
Ozdobný kryt motoru - ???

Interiér
3-ramenný sportovní volant s airbagem - ano potazeny kuzi
Airbag spolujezdce - to je snad jasne + bocni airbagy
ABS+MSR+ASR - jen ABS + BA
Intervalový spínač stěračů, seříditelný - 4 stupně - to jsem mel ve S100
Varovná světla v předních výplních - ne
Sklopné klíče k zamykání vozu - ne
Popelník vpředu s osvětlením - asi ne
Zapalovač cigaret - ano
Dvoutónová houkačka - ne
Vnější zpětná zrcátka mechanicky stavitelná - mam v elektrice
S make-up zrcátkem vpravo - ano
Radiopříprava s 8 reproduktory - 4x repro
Rádio Symphony s CD přehrávačem - ne
Zadní sedadlo dělené - ano
Osvětlení zavazadlového prostoru - ano
Chrompaket - ne
Boční odkládací kapsy vzadu - ano i vpredu
Sportovní sedadla - ano
Malý kožený paket - volant + radici paka
Ocelová rezerva na dojetí - ano
El. ovládaná přední okna - ano
Centrální zamykání s dálkovým ovládáním - ano
Imobilizér - ano
Automatická klimatizace - ne +45000,-
Sklopná madla, vzadu s háčky - ano
Prosvětlení přístrojů se stmíváním - ano + smivani vnitrniho osvetleni
Zakrytí zavadlového prostoru - ano
Víko odkládací schránky spolujezdce s osvětlením - ano
PTC přídavný topný element - ???
Posilovač řízení - ano elektricke servo
Sloupek řízení výškově i podélně nastavitelný + jen vyskove
Dvě čtecí světla vpředu - jen jedno
Multifunkční ukazatel (palubní počítač) - ano
Výškově stavitelné sedadlo řidiče - ano
Výškově a sklonově seříditelné opěrky hlavy - ano i treti vzadu
Chladící box - schránka u spolujezdce - ne
Otáčkoměr s digitálními hodinami - hodiny jinde
Vkládané koberce (onyx) s nápisem RS - ne


Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
vita
3. ledna • 1:09

hmm. 400 za Clio.Každý jsme nějaký.

Ondrej Prokop
3. ledna • 10:46

No kdyz jsem si ten motor a vybavu prepocital na Fabii tak mi vysla jeji cena 460 000,-Kc tj o 74 000,- Kc vice. V te dobe Fabia RS nebyla  - a muj nazor na ni je ten ze je to jedina Skodovka se slusnou vybavou za slusne penize, ale v zadnem pripade bych ji neoznacoval jako sportovni vuz.
Ja si radeji koupim vybavenejsi male auto (jezdim sam) nez napr. Oktavku za ty same penize, ale snad i volant bych si do ni musel dokoupit. 

Bojler
30. prosince • 20:44

podle informaci ze specialu venovanemu crash testu octavky casopisu AutomobilRevue vyplyva ze byla hodnocena s jednim a dvema airbagy a v obou pripadech ziskala 4 hvezdy, bez hlavovych airbagu je to nejvyssi mozne vysvedceni (hvezdickove). Kdyz se podivate do statistiky kdo si do Skodovek dokupuje airbagy a ABS... zaplacete. Lide si proste bezpecnosti nevazi. Nemusi jit jen o to jak je to drahe do Fabie, jak tvrdite (nesouhlasim). ESP dokoupene do Octavie, ktere je stejne drahe jako u konkurence je stejne tak hojne jako safran....I nase rodina ktera na tom neni nijak spatne si take bocni airbag nedokoupila...

Doporučujeme

Články odjinud