Crashtest: Audi A3 proti kamionu

Skutečně dokonalá ochrana pasažérů – to je jeden z nejsilnějších argumentů modelů Audi, který při nedávném velmi ojedinělém pokusu názorně demonstroval i model Audi A3: Dánský zkušební institut TNO poslal oblíbený pětidveřový kompakt proti těžkému tahači SCANIA!

Při nepřímém čelním nárazu Audi A3 v rychlosti 60 km/h do kamionu SCANIA, vybaveného dnes již rozšířenými zábranami proti podjetí, došlo sice k výrazným deformacím čelní části modelu Audi A3, ovšem nerozbilo se ani čelní sklo, vlastní prostor pro cestující nebyl nijak vážně narušen a prostor pro nohy byl jen minimálně deformován. Výsledky měření specialistů institutu TNO, hodnotících vliv nárazu na strukturu vozu z pohledu zachování dostatečného „životního“ prostoru, prokázaly, že všechny sledované veličiny ležely zcela bezpečně hluboko v povoleném pásmu daném zákonnými normami.

Základním bezpečnostním, resp. ochranným prvkem modelu Audi A3 je jeho velmi pevná karoserie s přesně definovanými deformačními zónami. K tomu potom přistupuje komplexní systém prvků pasivní bezpečnosti, jako jsou samonavíjecí tříbodové pásy s předpínači a omezovači napětí v pásech a velkoobjemové airbagy. Činnost airabgů přitom řídí velmi citlivá čidla, která zaručují jejich maximálně efektivní funkci – ve struktuře vozu je ukryto celkem šest senzorů (po jednom u levé a pravé strany masky chladiče, v B-sloupcích karoserie a v podbězích zadních kol), které dokážou bleskově „zmapovat“ druh a sílu nárazu a podle toho aktivovat příslušné airbagy.

Klepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků