Crash testy: VW Eos, Volvo C30, Chevrolet Captiva a Chrysler Voyager

Evropská asociace EuroNCAP zveřejnila výsledky nejnovějších crashtestů. V nich podrobila nárazovým zkouškám čtyři vozy, z nichž tři jsou úplnou novinkou na trhu a čtvrtý je dosluhující generací oblíbeného rodinného MPV.

První coupé-cabrio automobilky Volkswagen vyvázlo z testu s poměrně slušným výsledkem. Na to, že se testovalo se složenou střechou, získal Eos tolik bodů, jako mnohé běžné vozy nižší střední třídy.

Nový model nižší střední třídy z dílny švédského Volva získal skvělé hodnocení v ochraně posádky. Téměř maximální počet bodů a plný počet hvězdiček z něj dělají opravdu bezpečné auto. Také v ochraně dětí Volvo uspělo.

Chevrolet Captiva se svým výsledkem zařadí do mírného nadprůměru své třídy. Přední i boční náraz zvládne poměrně dobře, v čem mírně ztrácí v ochraně dětí. Naopak i přes robustní příď poskytne poměrně dobrou ochranu chodců.

Velmi podprůměrného výsledku pak dosáhl rodinný Chrysler Voyager. Obzvláště v ochraně posádky při čelním nárazu doslova selhal s zařadil se tak mezi vozy s nejhorším výsledkem vůbec. Jakýkoli dnešní konkurent je na tom výrazně lépe. V bočním nárazu pak získal Voyager naopak výborného výsledku a v ochraně dětí dosáhl na průměr svého segmentu.

Volkswagen Eos

Náraz zepředu: 12 b. (75 %)
Náraz zboku: 17 b. (94 %)
Připomínače pásů: 2 b.
Celkem: 31 b.
Ochrana dětí: 40 b. (82 %)
Ochrana chodců: 13 b. (36 %)
Hvězdičky: posádka ****/děti ****/chodci **

Celý test s podrobným popisem si můžete prohlédnout zde.

Volvo C30

Náraz zepředu: 15 b. (94 %)
Náraz zboku: 17 b. (94 %)
Připomínače pásů: 2 b.
Celkem: 34 b.
Ochrana dětí: 38 b. (78 %)
Ochrana chodců: 9 b. (25 %)
Hvězdičky: posádka *****/děti ****/chodci *

Celý test s podrobným popisem si můžete prohlédnout zde.

Chevrolet Captiva

Náraz zepředu: 12 b. (75 %)
Náraz zboku: 17 b. (94 %)
Připomínače pásů: 2 b.
Celkem: 31 b.
Ochrana dětí: 36 b. (73 %)
Ochrana chodců: 17 b. (47 %)
Hvězdičky: posádka ****/děti ***/chodci **

Celý test s podrobným popisem si můžete prohlédnout zde.

Chrysler Voyager

Náraz zepředu: 3 b. (19 %)
Náraz zboku: 17 b. (94 %)
Připomínače pásů: 0 b.
Celkem: 20 b.
Ochrana dětí: 37 b. (76 %)
Ochrana chodců: 0 b. (0 %)
Hvězdičky: posádka * a půl/děti ****/chodci

Celý test s podrobným popisem si můžete prohlédnout zde.

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků