Crash testy: VW Eos, Volvo C30, Chevrolet Captiva a Chrysler Voyager

Evropská asociace EuroNCAP zveřejnila výsledky nejnovějších crashtestů. V nich podrobila nárazovým zkouškám čtyři vozy, z nichž tři jsou úplnou novinkou na trhu a čtvrtý je dosluhující generací oblíbeného rodinného MPV.

První coupé-cabrio automobilky Volkswagen vyvázlo z testu s poměrně slušným výsledkem. Na to, že se testovalo se složenou střechou, získal Eos tolik bodů, jako mnohé běžné vozy nižší střední třídy.

Nový model nižší střední třídy z dílny švédského Volva získal skvělé hodnocení v ochraně posádky. Téměř maximální počet bodů a plný počet hvězdiček z něj dělají opravdu bezpečné auto. Také v ochraně dětí Volvo uspělo.

Chevrolet Captiva se svým výsledkem zařadí do mírného nadprůměru své třídy. Přední i boční náraz zvládne poměrně dobře, v čem mírně ztrácí v ochraně dětí. Naopak i přes robustní příď poskytne poměrně dobrou ochranu chodců.

Velmi podprůměrného výsledku pak dosáhl rodinný Chrysler Voyager. Obzvláště v ochraně posádky při čelním nárazu doslova selhal s zařadil se tak mezi vozy s nejhorším výsledkem vůbec. Jakýkoli dnešní konkurent je na tom výrazně lépe. V bočním nárazu pak získal Voyager naopak výborného výsledku a v ochraně dětí dosáhl na průměr svého segmentu.

Volkswagen Eos

Náraz zepředu: 12 b. (75 %)
Náraz zboku: 17 b. (94 %)
Připomínače pásů: 2 b.
Celkem: 31 b.
Ochrana dětí: 40 b. (82 %)
Ochrana chodců: 13 b. (36 %)
Hvězdičky: posádka ****/děti ****/chodci **

Celý test s podrobným popisem si můžete prohlédnout zde.

Volvo C30

Náraz zepředu: 15 b. (94 %)
Náraz zboku: 17 b. (94 %)
Připomínače pásů: 2 b.
Celkem: 34 b.
Ochrana dětí: 38 b. (78 %)
Ochrana chodců: 9 b. (25 %)
Hvězdičky: posádka *****/děti ****/chodci *

Celý test s podrobným popisem si můžete prohlédnout zde.

Chevrolet Captiva

Náraz zepředu: 12 b. (75 %)
Náraz zboku: 17 b. (94 %)
Připomínače pásů: 2 b.
Celkem: 31 b.
Ochrana dětí: 36 b. (73 %)
Ochrana chodců: 17 b. (47 %)
Hvězdičky: posádka ****/děti ***/chodci **

Celý test s podrobným popisem si můžete prohlédnout zde.

Chrysler Voyager

Náraz zepředu: 3 b. (19 %)
Náraz zboku: 17 b. (94 %)
Připomínače pásů: 0 b.
Celkem: 20 b.
Ochrana dětí: 37 b. (76 %)
Ochrana chodců: 0 b. (0 %)
Hvězdičky: posádka * a půl/děti ****/chodci

Celý test s podrobným popisem si můžete prohlédnout zde.

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

včera | Radek Pecák | 6 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků