Crash testy: velký přehled výsledků osobních vozů

Mezi důležitá kritéria posuzování kvality vozů patří výsledky crash testů. Zveřejňované počty získaných hvězdiček však nejsou dokonalým ukazatelem bezpečnosti auta pro posádku. Jde o ukazatel celkové bezpečnosti, který navíc pomíjí menší rozdíly mezi vozy. Z pohledu řidiče je pak tato informace neplnohodnotná. Jak si stojí dnešní auta? (doplněno 14. února)
Crash testy: velký přehled výsledků osobních vozů
Seznam kapitol
  1. Slovo úvodem, malá auta
  2. Malé rodinné vozy
  3. Velké rodinné vozy
  4. Manažerské vozy

Právě jsme přidali 13 nových crash testů. Mezi malá auta přibyly: Chevrolet Matiz/Spark, Daihatsu Sirion, Fiat Punto, Kia Rio, Mitsubishi Colt, Toyota Yaris a VW Fox. Malá rodinná auta doplnil Seat Leon, velká rodinná auta pak Alfa Romeo 159, Fiat Croma, Peugeot 407 Coupá a Mazda6. Třináctku nových statečných pak uzavírá manažerský vůz, nový Citroën C6.

Crash testy se staly téměř nedílnou součástí uvedení každého nového vozu na evropském trhu. Úspěšní se pak s výsledky rádi a oprávněně chlubí, ti méně úspěšni o crash testech raději mlčí a jen neradi toto téma probírají. V tomto díle najdete přehled osobních vozů od miniautíček až po vozy manažerské. V příštím díle najdete vozy SUV, Off Roady, Roadstery a MPV.

Pokud si někdo vybírá auto a velmi dbá na bezpečnost pro posádku, měly by ho zajímat body a hvězdičky za jednotlivé disciplíny, protože do celkového výsledku se započítáva i ochrana chodců a např. i to, zda auto má kontrolu zaplých pásů a další komponenty, které posádku vozu přímo nechrání. Pokud tedy chcete auto, ve kterém je pravděpodobnost přežití při srážce co největší, orientujte a srovnávejte bodový výsledek z předního a bočního nárazu a srovnávejte barevnost obrázků.

Přesnou metodiku měření zde nebudu popisovat, jelikož jde o poměrně obsáhlé téma. Pro případné zájemce o přesné informace doporučuji stránku Euro NCAP a sekci Protocol nebo FAQ. Pokud vás zajímá, jak se počítá výsledek, můžete si stáhnout v angličitně dokument, ve kterém je metodika výpočtu výsledku přesně popsána.

U automobilu budou uvedeny tyto informace:

  • bodový výsledek nárazu zepředu
  • bodový výsledek nárazu zboku
  • součet
  • body za ochranu chodců
  • body za ochranu dětí
  • hvězdičky za ochranu posádky/dětí/chodců
  • obrázky

Vozy jsou tříděny abecedně, ne dle výsledku a porovnávat lze pouze vozy stejné třídy, tzn. že 10 bodů v třídě malých vozů není to samé jako 10 bodů v manažerské třídě. Roztřídění vozů do tříd je ponecháno dle EuroNCAP, který respektuje někdy matoucí zatřídění automobilek. V přehledu jsou vozy, které prošly testem od roku 2001.

Zdrojem informací je Euro NCAP


Audi A2

  • typ karosérie: 5 dveřová
  • modelový rok: 2002
  • pohotovostní hmotnost: 910 kg

Výsledek:

  • Náraz zepředu: 10 b. (63%)
  • Náraz zboku: 16 b. (89%)
  • Celkem: 26 b.
  • Ochrana chodců: 5 b. (14%)
  • Hvězdičky: posádka ****/chodci *
  • celý test

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Přední náraz: řidič/splujezdec --- Boční náraz bez/s hlavovým airbagem

Chevrolet Matiz

  • typ karosérie: 5 dveřová
  • modelový rok: 2005
  • pohotovostní hmotnost: 815 kg

Výsledek:

  • Náraz zepředu: 9 b. (56%)
  • Náraz zboku: 8 b. (44%)
  • Celkem: 17 b.
  • Ochrana chodců: 13 b. (36%)
  • Ochrana dětí: 30 b. (61%)
  • Hvězdičky: posádka *** /chodci ** /děti *** 
  • celý test

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Přední náraz: řidič/spolujezdec --- Boční náraz řidič

Citroen C1

  • typ karosérie: 5 dveřová
  • modelový rok: 2005
  • pohotovostní hmotnost: 810 kg

Výsledek:

  • Náraz zepředu: 11 b. (69%)
  • Náraz zboku: 14 b. (78%)
  • Celkem: 25+1 (za připomínání nezapnutých pásů) b.
  • Ochrana chodců: 14 b. (39%)
  • Ochrana dětí: 36 b. (73%)
  • Hvězdičky: posádka ****/chodci **/děti *** 
  • celý test

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Přední náraz řidič/spolujezdec --- Boční náraz řidič

Citroen C2

  • typ karosérie: 3 dveřová
  • modelový rok: 2003
  • pohotovostní hmotnost: 932 kg

Výsledek:

  • Náraz zepředu: 13 b. (81%)
  • Náraz zboku: 14 b. (78%)
  • Celkem: 27+1 (za připomínání nezapnutých pásů) b.
  • Ochrana chodců: 12 b. (33%)
  • Ochrana dětí: 29 b. (59%)
  • Hvězdičky: posádka ****/chodci **/děti *** 
  • celý test

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Přední náraz řidič/spolujezdec --- Boční náraz řidič

Citroen C3

  • typ karosérie: 5 dveřová
  • modelový rok: 2003
  • pohotovostní hmotnost: 1020 kg

Výsledek:

  • Náraz zepředu: 13 b. (81%)
  • Náraz zboku: 14 b. (78%)
  • Celkem: 27+1 (za připomínání nezapnutých pásů) b.
  • Ochrana chodců: 11 b. (31%)
  • Hvězdičky: posádka ****/chodci **
  • celý test

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Přední náraz řidič/spolujezdec --- Boční náraz řidič

Daihatsu Sirion

  • typ karosérie: 5 dveřová
  • modelový rok: 2005
  • pohotovostní hmotnost: 940 kg

Výsledek:

  • Náraz zepředu: 11 b. (69%)
  • Náraz zboku: 16 b. (89%)
  • Celkem: 29+2 (za připomínání nezapnutých pásů) b.
  • Ochrana chodců: 15 b. (42%)
  • Ochrana dětí: 35 b. (71%)
  • Hvězdičky: posádka ****/chodci **/děti *** 
  • celý test
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Přední náraz: řidič/spolujezdec --- Boční náraz řidič 

Fiat Panda

  • typ karosérie: 5 dveřová
  • modelový rok: 2004
  • pohotovostní hmotnost: 850 kg

Výsledek:

  • Náraz zepředu: 10 b. (63%)
  • Náraz zboku: 10 b. (56%)
  • Celkem: 20 b.
  • Ochrana chodců: 6 b. (17%)
  • Ochrana dětí: 21 b. (43%)
  • Hvězdičky: posádka ***/chodci */děti ** 
  • celý test

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Přední náraz řidič/spolujezdec --- Boční náraz řidič

Fiat Punto

  • typ karosérie: 3 dveřová
  • modelový rok: 2005
  • pohotovostní hmotnost: 1076 kg

Výsledek:

  • Náraz zepředu: 14 b. (88%)
  • Náraz zboku: 18 b. (100%)
  • Celkem: 33+2 (za připomínání nezapnutých pásů) b.
  • Ochrana chodců: 19 b. (53%)
  • Ochrana dětí: 35 b. (71%)
  • Hvězdičky: posádka *****/chodci ***/děti *** 
  • celý test

Klepněte pro větší obrázek
Přední náraz: řidi/spolujezdec --- Boční náraz řidič

Ford Fiesta

  • typ karosérie: 3 dveřová
  • modelový rok: 2003
  • pohotovostní hmotnost: 1165 kg

Výsledek:

  • Náraz zepředu: 11 b. (69%)
  • Náraz zboku: 14 b. (78%)
  • Celkem: 25 b.
  • Ochrana chodců: 14 b. (39%)
  • Hvězdičky: posádka ****/chodci ** 
  • celý test

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Přední náraz řidič/spolujezdec --- Boční náraz řidič

Honda Jazz

  • typ karosérie: 5 dveřová
  • modelový rok: 2004
  • pohotovostní hmotnost: 1050 kg

Výsledek:

  • Náraz zepředu: 11 b. (69%)
  • Náraz zboku: 13 b. (72%)
  • Celkem: 24+1(za připomínání nezapnutých pásů) b.
  • Ochrana chodců: 19 b. (53%)
  • Ochrana dětí: 31 (63%) 
  • Hvězdičky: posádka ****/chodci ***/děti *** 
  • celý test

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Přední náraz řidič/spolujezdec --- Boční náraz řidič

Hyundai Getz

  • typ karosérie: 5 dveřová
  • modelový rok: 2004
  • pohotovostní hmotnost: 1072 kg

Výsledek:

  • Náraz zepředu: 10 b. (63%)
  • Náraz zboku: 14 b. (78%)
  • Celkem: 24+1(za připomínání nezapnutých pásů) b.
  • Ochrana chodců: 5 b. (14%)
  • Ochrana dětí: 37 (76%) 
  • Hvězdičky: posádka ****/chodci */děti **** 
  • celý test


Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Přední náraz řidič/spolujezdec --- Boční náraz řidič

Kia Picanto

  • typ karosérie: 5 dveřová
  • modelový rok: 2004
  • pohotovostní hmotnost: 936 kg

Výsledek:

  • Náraz zepředu: 7 b. (44%)
  • Náraz zboku: 10 b. (56%)
  • Celkem: 17 b.
  • Ochrana chodců: 6 b. (17%)
  • Ochrana dětí: 37 (76%) 
  • Hvězdičky: posádka ***/chodci */děti **** 
  • celý test


Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Přední náraz řidič/spolujezdec --- Boční náraz bez/s bočním airbagem řidič

Kia Rio

  • typ karosérie: 5 dveřová
  • modelový rok: 2005
  • pohotovostní hmotnost: 1154 kg

Výsledek:

  • Náraz zepředu: 11 b. (69%)
  • Náraz zboku: 16 b. (89%)
  • Celkem: 29+1 (za připomínání nezapnutých pásů) b.
  • Ochrana chodců: 13 b. (36%)
  • Ochrana dětí: 34 (69%) 
  • Hvězdičky: posádka ****/chodci **/děti ***
  • celý test

Klepněte pro větší obrázek
Přední náraz: řidič/spolujezdec --- Boční náraz řidič

Mazda 2

  • typ karosérie: 5 dveřová
  • modelový rok: 2004
  • pohotovostní hmotnost: 1080 kg

Výsledek:

  • Náraz zepředu: 11 b. (69%)
  • Náraz zboku: 14 b. (78%)
  • Celkem: 25+1 (za připomínání nezapnutých pásů) b.
  • Ochrana chodců: 10 b. (28%)
  • Ochrana dětí: 25 (51%) 
  • Hvězdičky: posádka ****/chodci **/děti *** 
  • celý test

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Přední náraz řidič/spolujezdec --- Boční náraz bez/s bočním airbagem řidič

Mini Cooper

  • typ karosérie: 3 dveřová
  • modelový rok: 2002
  • pohotovostní hmotnost: 1125 kg

Výsledek:

  • Náraz zepředu: 10 b. (63%)
  • Náraz zboku: 14 b. (78%)
  • Celkem: 25 b.
  • Ochrana chodců: 8 b. (22%)  
  • Hvězdičky: posádka ****/chodci * 
  • celý test

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Přední náraz řidič/spolujezdec --- Boční náraz bez/s hlavovým airbagem řidič

Mitsubishi Colt

  • typ karosérie: 5 dveřová
  • modelový rok: 2005
  • pohotovostní hmotnost: 970 kg

Výsledek:

  • Náraz zepředu: 9 b. (56%)
  • Náraz zboku: 13 b. (72%)
  • Celkem: 25+2 (za připomínání nezapnutých pásů) b.
  • Ochrana chodců: 7 b. (19%)
  • Ochrana dětí: 30 (61%) 
  • Hvězdičky: posádka ****/chodci */děti *** 
  • celý test

Klepněte pro větší obrázek
Přední náraz: řidič/spolujezdec --- Boční náraz řidič

Nissan Micra

  • typ karosérie: 3 dveřová
  • modelový rok: 2003
  • pohotovostní hmotnost: 975 kg

Výsledek:

  • Náraz zepředu: 9 b. (56%)
  • Náraz zboku: 15 b. (83%)
  • Celkem: 24+1(za připomínání nezapnutých pásů) b.
  • Ochrana chodců: 12 b. (33%)  
  • Hvězdičky: posádka ****/chodci ** 
  • celý test

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Přední náraz řidič/spolujezdec --- Boční náraz řidič

Opel Corsa

  • typ karosérie: 3 dveřová
  • modelový rok: 2002
  • pohotovostní hmotnost: 845 kg

Výsledek:

  • Náraz zepředu: 11 b. (69%)
  • Náraz zboku: 14 b. (78%)
  • Celkem: 25 b.
  • Ochrana chodců: 9 b. (25%)  
  • Hvězdičky: posádka ****/chodci ** 
  • celý test

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Přední náraz řidič/spolujezdec --- Boční náraz bez/s hlavovým airbagem řidič

Peugeot1007

  • typ karosérie: 3 dveřová
  • modelový rok: 2005
  • pohotovostní hmotnost: 1185 kg

Výsledek:

  • Náraz zepředu: 16 b. (100%)
  • Náraz zboku: 17 b. (94%)
  • Celkem: 33+3 (za připomínání nezapnutých pásů) b.
  • Ochrana chodců: 10 b. (28%)
  • Ochrana dětí: 34 b. (69%)
  • Hvězdičky: posádka *****/chodci **/děti *** 
  • celý test

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Přední náraz řidič/spolujezdec --- Boční náraz řidič

Renault Clio

  • typ karosérie: 3 dveřová
  • modelový rok: 2005
  • pohotovostní hmotnost: 1165 kg

Výsledek:

  • Náraz zepředu: 14 b. (88%)
  • Náraz zboku: 18 b. (100%)
  • Celkem: 32+3 (za připomínání nezapnutých pásů) b.
  • Ochrana chodců: 9 b. (25%)
  • Ochrana dětí: 39 b. (80%)
  • Hvězdičky: posádka *****/chodci */děti ****
  • celý test

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Přední náraz řidič/spolujezdec --- Boční náraz řidič

Renault Modus

  • typ karosérie: 5 dveřová
  • modelový rok: 2004
  • pohotovostní hmotnost: 1185 kg

Výsledek:

  • Náraz zepředu: 14 b. (88%)
  • Náraz zboku: 18 b. (100%)
  • Celkem: 32+1 (za připomínání nezapnutých pásů) b.
  • Ochrana chodců: 6 b. (17%)
  • Ochrana dětí: 38 b. (8%)
  • Hvězdičky: posádka *****/chodci */děti ****
  • celý test

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Přední náraz řidič/spolujezdec --- Boční náraz řidič

Renault Twingo

  • typ karosérie: 3 dveřová
  • modelový rok: 2004
  • pohotovostní hmotnost: 840 kg

Výsledek:

  • Náraz zepředu: 8 b. (50%)
  • Náraz zboku: 15 b. (83%)
  • Celkem: 23 b.
  • Ochrana chodců: 10 b. (28%)
  • Hvězdičky: posádka ***/chodci **
  • celý test

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Přední náraz řidič/spolujezdec --- Boční náraz řidič

Seat Ibiza

  • typ karosérie: 5 dveřová
  • modelový rok: 2003
  • pohotovostní hmotnost: N/A

Výsledek:

  • Náraz zepředu: 12 b. (75%)
  • Náraz zboku: 14 b. (78%)
  • Celkem: 26 b.
  • Ochrana chodců: 14 b. (39%)
  • Hvězdičky: posádka ****/chodci **
  • celý test

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Přední náraz řidič/spolujezdec --- Boční náraz bez/s bočním airbagem řidič

Smart Forfour

  • typ karosérie: 5 dveřová
  • modelový rok: 2005
  • pohotovostní hmotnost: 965 kg

Výsledek:

  • Náraz zepředu: 12 b. (75%)
  • Náraz zboku: 13 b. (72%)
  • Celkem: 25+1 (za připomínání nezapnutých pásů) b.
  • Ochrana chodců: 7 b. (19%)
  • Ochrana dětí: 18 b. (37%)
  • Hvězdičky: posádka ****/chodci */děti **
  • celý test

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Přední náraz řidič/spolujezdec --- Boční náraz řidič

Suzuki Swift

  • typ karosérie: 5 dveřová
  • modelový rok: 2005
  • pohotovostní hmotnost: 1010 kg

Výsledek:

  • Náraz zepředu: 11 b. (69%)
  • Náraz zboku: 18 b. (100%)
  • Celkem: 29+1 (za připomínání nezapnutých pásů) b.
  • Ochrana chodců: 20 b. (56%)
  • Ochrana dětí: 27 b. (55%)
  • Hvězdičky: posádka ****/chodci ***/děti ***
  • celý test

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Přední náraz řidič/spolujezdec --- Boční náraz řidič

Škoda Fabia

  • typ karosérie: 5 dveřová
  • modelový rok: 2000
  • pohotovostní hmotnost: 1077 kg

Výsledek:

  • Náraz zepředu: 12 b. (75%)
  • Náraz zboku: 14 b. (78%)
  • Celkem: 26 b.
  • Ochrana chodců: 12 b. (33%) 
  • Hvězdičky: posádka ****/chodci **
  • celý test

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Přední náraz řidič, spolujezdec bez/s airbagem --- Boční náraz řidič

Toyota Yaris

  • typ karosérie: 5 dveřová
  • modelový rok: 2005
  • pohotovostní hmotnost: 1020 kg

Výsledek:

  • Náraz zepředu: 15 b. (94%)
  • Náraz zboku: 18 b. (100%)
  • Celkem: 35+2 (za připomínání nezapnutých pásů) b.
  • Ochrana chodců: 18 b. (50%)
  • Ochrana dětí: 34 b. (69%)
  • Hvězdičky: posádka *****/chodci **/děti ***
  • celý test

Klepněte pro větší obrázek
Přední náraz: řidič/spolujezdec --- Boční náraz řidič

Volkswagen Fox

  • typ karosérie: 3 dveřová
  • modelový rok: 2005
  • pohotovostní hmotnost: 1010 kg

Výsledek:

  • Náraz zepředu: 14 b. (88%)
  • Náraz zboku: 14 b. (78%)
  • Celkem: 28+1(za připomínání nezapnutých pásů) b.
  • Ochrana chodců: 12 b. (33%)
  • Ochrana dětí: 42 b. (86%)
  • Hvězdičky: posádka ****/chodci **/děti ****
  • celý test

Klepněte pro větší obrázek
Přední náraz: řidič/spolujezdec --- Boční náraz řidič

Volkswagen Polo

  • typ karosérie: 5 dveřová
  • modelový rok: 2002
  • pohotovostní hmotnost: 1055 kg

Výsledek:

  • Náraz zepředu: 12 b. (75%)
  • Náraz zboku: 16 b. (89%)
  • Celkem: 28 b.
  • Ochrana chodců: 6 b. (17%)
  • Hvězdičky: posádka ****/chodci *
  • celý test

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Přední náraz řidič/spolujezdec --- Boční náraz bez/s hlavovým airbagem řidič

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Slovo úvodem, malá auta
  2. Malé rodinné vozy
  3. Velké rodinné vozy
  4. Manažerské vozy
Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

včera | Miro Mihálik | 21 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků