Je samozrejme pozitivnym /a velmi/ faktom,ze modernejsie auta ponukaju vacsiu mieru pasivnej bezpecnosti. Ono ale zasa /ako vzdy/, si treba naliat cisteho vina - z velkej casti je toto dosledkom vyssej integracie, auto sa stava defacto len kompaktnejsim celkom, co je dane procesom vyroby. Pridajte k tomu airbagy a ESP a marketing sa zase moze buchat do prs a skakat dva metre vysoko, pricom technik to vidi trochu v inom svetle. Prinos je samozrejme plusom, ale ta celkova prezentacia toho celeho je zase /bohuzial/ presolena marketingom tak, ze je to az komicke. Pravda je, ako vzdy, ovela prozaickejsia.
A údajně to nebylo v rychlosti 48 km/h ale 10 km/h a tlačili ho dva lidi, kteří byli pak vyretušováni a údajně byla karoserie z papíru, to všechno proto, aby z pochopitelných důvodů vyšel test co nejhůř.
V žádném prípadě se nechci zastávat Š120, ať je to jak chce, je to pojízdná rakev. Ale ten test je schválně udělaný tak, aby vyšel co nejhůř a s objektivitou nemá nic společného. Kdyby byl náraz se 40% přesazením, tak by šel skoro na polovinu předku, a nebyl by jen na levé světlo!!!!!!
Souhlasím, plus údajně při tomto testu nebylo přítomno rezervní kolo, které u tohoto vozu tvoří zásadní část deformační zóny.
V době homolace Š 742 a 743 platil předpis, kdy se narazilo čelně, plnou plochou předku do betonové bariéry minimálně 90 tun těžké, rychlostí 30 mil/h (48 km/h) a střed volantu se ze své původní polohy nesměl posunout o víc jak 5 palců (127 mm). Vzhledem k tomu, že Š 742 a 743 předpis plnila, byla v té době její bezpečnost odpovídající požadovaným standardům. Snad ani největší novinářský trotl, ale nemůže myslet vážně, že by měla plnit bezpečnostní předpisy platné o čtvrt století později, navíc ve stavu neodpovídajícím specifikaci vozu, tedy bez rezervního kola jako bezpečnostního prvku karoserie Š 742 a 743.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.