Crash testy škodovek od Š105 až po Fabii. Podívejte se na videa

Crash testy škodovek od Š105 až po Fabii. Podívejte se na videa

Vývoj pasivní (ale i aktivní) bezpečnosti nových aut jde velmi rychle dopředu. Stačí se podívat právě na crash testy starých aut a jejich výsledky. Ostatně, už v článku Oblíbené levné ojetiny: Jak (ne)jsou bezpečné? jsme se mohli názorně podívat na to, že některá i poměrně moderní auta na tom nejsou zdaleka tak dobře jako současný obecně akceptovaný průměr.

Škoda 105/120/130 a Rapid: modelová řada v roce 1985

Škoda 105/120/130 a Rapid: modelová řada v roce 1985

Crash test vozu Škoda 105 v rychlosti 48 km/h

Tento test provedl časopis Svět motorů spolu s ČVUT skoro před deseti lety. Vůz Škoda 105 narazil do o 40 % předsazené nedoformovatelné překážky rychlostí 48 km/h. Lékař Zdravotnické záchranné služby hlavního města Prahy Tomáš Garnol k tomu médiím řekl: „Řidič i spolujezdec by vyvázli s velmi těžkým poraněním a trvalými následky nebo pravděpodobněji s poraněními neslučitelnými se životem.“

Crash testy Škody Rapid (1982) a Škody Favorit (1988)

Automobilka prováděla nárazové zkoušky už u předešlých modelů, ale zdokumentované příliš nejsou. Dokonce ani k takovému průlomovému modelu, jakým byla Škoda Favorit, se nedochovalo příliš mnoho záznamů nárazových zkoušek.

Další série testů Euro NCAP: GLA to má za pět, Aygo a Twingo za čtyři

Další série testů Euro NCAP: GLA to má za pět, Aygo a Twingo za čtyři

Škoda Felicia

Překvapivě ani z nárazových zkoušek nástupce Favorita, oblíbené Felicie, se nedochovalo moc videí. Tohle je vlastně jediné video zachycující zkoušky odolnosti a ještě několik testů s prvními airbagy, které ale mělo jen velmi málo felicií na našem trhu. Většina z nich šla na export.

Legendární Škoda 130 RS jde ze smyku do smyku. Podívejte se na video

Legendární Škoda 130 RS jde ze smyku do smyku. Podívejte se na video

Škoda Octavia I - crash test Euro NCAP

Teprve až s rozšířením standardizovaných testů Euro NCAP se začaly dokumentovat výsledky nárazových zkoušek nových modelů. Jedním byla i faceliftovaná první generace Škody Octavia, které testem prošla v roce 2001.

Škoda Fabia - crash test Euro NCAP

První generace Fabie byla vlastně první skutečně moderní škodovkou a na pasivní bezpečnosti to bylo vidět. Také jako první dostala od Euro NCAP hodnocení čtyř hvězdiček, což v roce 2000 nebyla ve třídě malých aut segmentu B vůbec samozřejmá hodnota.

bazar

Skoda Superb 2
Rok výroby: 2012
Stav: 144 102 km
Cena: 320 000 Kč
Skoda Superb 1,9
Rok výroby: 2003
Stav: 298 892 km
Cena: 68 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 252 737 km
Cena: 102 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 3 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků