Crash testy: Škoda Fabia a Honda Civic mnoho nepředvedly

Asociace EuroNCAP se konečně zaměřila i na novinku z dílny české automobilky Škoda. Nova Fabie se postavila proti překážkám v tradičním nárazovém testu. Technici taky vyzkoušeli i Hondu Civic hybrid, která se od běžného modelu výrazně liší tím, že v sobě skrývá jiné komponenty, které mohou výrazně ovlivnit výsledek crash testu.

Škoda Fabia

Česká novinka dosáhla v podstatě stejného výsledku jako první generace před sedmi lety. Z pohledu daného modelu tak došlo k zlepšení bezpečnosti jen mírně. Škoda Fabia sice nezískala pět hvězdiček za ochranu posádky jen o jeden bod, ale to nemění nic na věci, že Škoda stále nedokáže přinést vůz na trh, který by hned napoprvé získal dnes již takřka standardních pět hvězdiček.

Přesto se dá považovat výsledek současné generace za jakési splnění nutného minima pro moderní vozy. Fabia mírně tratila body hlavně při nárazu zepředu, kdy došlo ke kontaktu palubní desky s figurínou. Boční náraz lze pak považovat za skvělý a pokud by nedošlo k mírnému uvolnění zámků, získala by Fabie plný počet bodů.

Samotná ochrana dětí je pak na standardní úrovní daného segmentu. Fabie se také nijak nevymyká z bezpečnosti vůči chodcům.

Náraz zepředu: 13 b.
Náraz zboku: 15 b.
Náraz do kůlu: 2 b. (simulace nárazu do stromu zboku)
Připomínače pásů: 2 b.
Celkem: 32 b.
Ochrana dětí: 36 b.
Ochrana chodců: 17 b.
Hvězdičky: posádka ****/děti ***/chodci **

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Celý test s podrobným popisem si můžete prohlédnout zde.

Honda Civic Hybrid

Hybridní verze Hondy ve verzi sedan dopadl v crash testu o něco lépe než verze hatchback. O jeden bod získal tento vůz za boční náraz a o tři body méně, za bezpečnost vůči chodcům. Každopádně i přes tento výsledek patří nová generace Hondy Civic k vozům s ne zrovna nejlepším hodnoceními.

Náraz zepředu: 11 b.
Náraz zboku: 16 b.
Náraz do kůlu: 2 b. (simulace nárazu do stromu zboku)
Připomínače pásů: 2 b.
Celkem: 31 b.
Ochrana dětí: 38 b.
Ochrana chodců: 21 b.
Hvězdičky: posádka ****/děti ****/chodci ***

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Celý test s podrobným popisem si můžete prohlédnout zde.

bazar

Honda Civic 1,4
Rok výroby: 2011
Stav: 26 745 km
Cena: 230 000 Kč
Honda CRV 2,2
Rok výroby: 2007
Stav: 152 759 km
Cena: 202 000 Kč
Honda Civic 1,4
Rok výroby: 2004
Stav: 72 977 km
Cena: 76 000 Kč
Honda CRV 2
Rok výroby: 2016
Stav: 32 320 km
Cena: 600 000 Kč
Honda CRV 2,2
Rok výroby: 2014
Stav: 18 031 km
Cena: 540 000 Kč
Honda Civic 1,4
Rok výroby: 2010
Stav: 37 099 km
Cena: 206 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků