Crash testy: Škoda Fabia a Honda Civic mnoho nepředvedly

Asociace EuroNCAP se konečně zaměřila i na novinku z dílny české automobilky Škoda. Nova Fabie se postavila proti překážkám v tradičním nárazovém testu. Technici taky vyzkoušeli i Hondu Civic hybrid, která se od běžného modelu výrazně liší tím, že v sobě skrývá jiné komponenty, které mohou výrazně ovlivnit výsledek crash testu.

Škoda Fabia

Česká novinka dosáhla v podstatě stejného výsledku jako první generace před sedmi lety. Z pohledu daného modelu tak došlo k zlepšení bezpečnosti jen mírně. Škoda Fabia sice nezískala pět hvězdiček za ochranu posádky jen o jeden bod, ale to nemění nic na věci, že Škoda stále nedokáže přinést vůz na trh, který by hned napoprvé získal dnes již takřka standardních pět hvězdiček.

Přesto se dá považovat výsledek současné generace za jakési splnění nutného minima pro moderní vozy. Fabia mírně tratila body hlavně při nárazu zepředu, kdy došlo ke kontaktu palubní desky s figurínou. Boční náraz lze pak považovat za skvělý a pokud by nedošlo k mírnému uvolnění zámků, získala by Fabie plný počet bodů.

Samotná ochrana dětí je pak na standardní úrovní daného segmentu. Fabie se také nijak nevymyká z bezpečnosti vůči chodcům.

Náraz zepředu: 13 b.
Náraz zboku: 15 b.
Náraz do kůlu: 2 b. (simulace nárazu do stromu zboku)
Připomínače pásů: 2 b.
Celkem: 32 b.
Ochrana dětí: 36 b.
Ochrana chodců: 17 b.
Hvězdičky: posádka ****/děti ***/chodci **

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Celý test s podrobným popisem si můžete prohlédnout zde.

Honda Civic Hybrid

Hybridní verze Hondy ve verzi sedan dopadl v crash testu o něco lépe než verze hatchback. O jeden bod získal tento vůz za boční náraz a o tři body méně, za bezpečnost vůči chodcům. Každopádně i přes tento výsledek patří nová generace Hondy Civic k vozům s ne zrovna nejlepším hodnoceními.

Náraz zepředu: 11 b.
Náraz zboku: 16 b.
Náraz do kůlu: 2 b. (simulace nárazu do stromu zboku)
Připomínače pásů: 2 b.
Celkem: 31 b.
Ochrana dětí: 38 b.
Ochrana chodců: 21 b.
Hvězdičky: posádka ****/děti ****/chodci ***

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Celý test s podrobným popisem si můžete prohlédnout zde.

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 44 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků