Crash testy: nový Fiat Bravo, Toyota Corolla, Mitsubishi Outlander, nové Hondy

Evropská asociace EuroNCAP zveřejnila poměrně velkou sérii výsledků crash testů vozů prodávaných v Evropě. Po několika posledních výsledcích lze nyní s čistým svědomím říci, že se žádné překvapení nekoná a všechny testované vozy prokázaly, že patří do dnešní doby.

Není zrovna obvyklé, aby EuroNCAP testoval vůz, který ještě není v prodejích, ale zákazník alespoň dopředu ví, co může od vozu očekávat. Nové Bravo získalo v ochraně posádky pět hvězdiček a celkově 33 bodů. Tím se řadí mezi nejbezpečnější vozy svého segmentu. Trochu horší výsledek Bravo zaznamenalo v ochraně dětí a chodců, ovšem i zde patří mezi lepší vozy.

Možným překvapením může být výsledek Toyoty Corolly sedan. Téměř maximální bodový výsledek v ochraně posádky doplňují výborné výsledky v ochraně dětí a chodců. Tento vůz tak míří v oblasti bezpečnosti až na samotný vrchol.

Po mírně horším výsledku crash testu nového Civicu přišel na řadu i luxusní sedan Legend. Honda zde nenechala nic náhodě a Legend si odnáší pět hvězdiček v ochraně posádky a výborné výsledky v ochraně chodců a dětí.

I když na to CR-V mělo bodově, získalo nakonec jen čtyři hvězdičky v ochraně posádky. Hlavním důvodem je příliš malý bodový zisk za přední náraz, který nepatří k nejlepším. V ochraně chodců se pak CR-V řadí po vzoru ostatních SUV do průměru a v oblasti ochrany dětí nová Honda zabodovala.

Nový Outlander se pak ukázal také v dobrém světle. Nezískal sice za bezpečnost posádky pět hvězdiček, ale i tak lze považovat celkový výsledek za dobrý a mírně nadprůměrný. Za konkurencí pak i mírně zaostává v ochraně dětí a vůči chodcům je pak přívětivý jen průměrně.

Fiat Bravo

Náraz zepředu: 13 b. (81 %)
Náraz zboku: 18 b. (100 %)
Připomínače pásů: 2 b.
Celkem: 33 b.
Ochrana dětí: 36 b. (73 %)
Ochrana chodců: 16 b. (44 %)
Hvězdičky: posádka *****/děti ***/chodci **

Celý test s podrobným popisem si můžete prohlédnout zde.

Toyota Corolla

Náraz zepředu: 15 b. (94 %)
Náraz zboku: 17 b. (94 %)
Připomínače pásů: 2 b.
Celkem: 34 b.
Ochrana dětí: 40 b. (82 %)
Ochrana chodců: 23 b. (64 %)
Hvězdičky: posádka *****/děti ****/chodci ***

Celý test s podrobným popisem si můžete prohlédnout zde.

Honda Legend

Náraz zepředu: 13 b. (81 %)
Náraz zboku: 17 b. (94 %)
Připomínače pásů: 3 b.
Celkem: 33 b.
Ochrana dětí: 40 b. (82 %)
Ochrana chodců: 22 b. (61 %)
Hvězdičky: posádka ****/děti ****/chodci ***

Celý test s podrobným popisem si můžete prohlédnout zde.

Honda CR-V

Náraz zepředu: 12 b. (75 %)
Náraz zboku: 18 b. (100 %)
Připomínače pásů: 3 b.
Celkem: 33 b.
Ochrana dětí: 37 b. (76 %)
Ochrana chodců: 13 b. (36 %)
Hvězdičky: posádka ****/děti ****/chodci **

Celý test s podrobným popisem si můžete prohlédnout zde.

Mitsubishi Outlander

Náraz zepředu: 12 b. (75 %)
Náraz zboku: 18 b. (100 %)
Připomínače pásů: 2 b.
Celkem: 32 b.
Ochrana dětí: 35 b. (71 %)
Ochrana chodců: 17 b. (47 %)
Hvězdičky: posádka ****/děti ***/chodci **

Celý test s podrobným popisem si můžete prohlédnout zde.

 

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 6 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků