Crash testy: nový Fiat Bravo, Toyota Corolla, Mitsubishi Outlander, nové Hondy

Evropská asociace EuroNCAP zveřejnila poměrně velkou sérii výsledků crash testů vozů prodávaných v Evropě. Po několika posledních výsledcích lze nyní s čistým svědomím říci, že se žádné překvapení nekoná a všechny testované vozy prokázaly, že patří do dnešní doby.

Není zrovna obvyklé, aby EuroNCAP testoval vůz, který ještě není v prodejích, ale zákazník alespoň dopředu ví, co může od vozu očekávat. Nové Bravo získalo v ochraně posádky pět hvězdiček a celkově 33 bodů. Tím se řadí mezi nejbezpečnější vozy svého segmentu. Trochu horší výsledek Bravo zaznamenalo v ochraně dětí a chodců, ovšem i zde patří mezi lepší vozy.

Možným překvapením může být výsledek Toyoty Corolly sedan. Téměř maximální bodový výsledek v ochraně posádky doplňují výborné výsledky v ochraně dětí a chodců. Tento vůz tak míří v oblasti bezpečnosti až na samotný vrchol.

Po mírně horším výsledku crash testu nového Civicu přišel na řadu i luxusní sedan Legend. Honda zde nenechala nic náhodě a Legend si odnáší pět hvězdiček v ochraně posádky a výborné výsledky v ochraně chodců a dětí.

I když na to CR-V mělo bodově, získalo nakonec jen čtyři hvězdičky v ochraně posádky. Hlavním důvodem je příliš malý bodový zisk za přední náraz, který nepatří k nejlepším. V ochraně chodců se pak CR-V řadí po vzoru ostatních SUV do průměru a v oblasti ochrany dětí nová Honda zabodovala.

Nový Outlander se pak ukázal také v dobrém světle. Nezískal sice za bezpečnost posádky pět hvězdiček, ale i tak lze považovat celkový výsledek za dobrý a mírně nadprůměrný. Za konkurencí pak i mírně zaostává v ochraně dětí a vůči chodcům je pak přívětivý jen průměrně.

Fiat Bravo

Náraz zepředu: 13 b. (81 %)
Náraz zboku: 18 b. (100 %)
Připomínače pásů: 2 b.
Celkem: 33 b.
Ochrana dětí: 36 b. (73 %)
Ochrana chodců: 16 b. (44 %)
Hvězdičky: posádka *****/děti ***/chodci **

Celý test s podrobným popisem si můžete prohlédnout zde.

Toyota Corolla

Náraz zepředu: 15 b. (94 %)
Náraz zboku: 17 b. (94 %)
Připomínače pásů: 2 b.
Celkem: 34 b.
Ochrana dětí: 40 b. (82 %)
Ochrana chodců: 23 b. (64 %)
Hvězdičky: posádka *****/děti ****/chodci ***

Celý test s podrobným popisem si můžete prohlédnout zde.

Honda Legend

Náraz zepředu: 13 b. (81 %)
Náraz zboku: 17 b. (94 %)
Připomínače pásů: 3 b.
Celkem: 33 b.
Ochrana dětí: 40 b. (82 %)
Ochrana chodců: 22 b. (61 %)
Hvězdičky: posádka ****/děti ****/chodci ***

Celý test s podrobným popisem si můžete prohlédnout zde.

Honda CR-V

Náraz zepředu: 12 b. (75 %)
Náraz zboku: 18 b. (100 %)
Připomínače pásů: 3 b.
Celkem: 33 b.
Ochrana dětí: 37 b. (76 %)
Ochrana chodců: 13 b. (36 %)
Hvězdičky: posádka ****/děti ****/chodci **

Celý test s podrobným popisem si můžete prohlédnout zde.

Mitsubishi Outlander

Náraz zepředu: 12 b. (75 %)
Náraz zboku: 18 b. (100 %)
Připomínače pásů: 2 b.
Celkem: 32 b.
Ochrana dětí: 35 b. (71 %)
Ochrana chodců: 17 b. (47 %)
Hvězdičky: posádka ****/děti ***/chodci **

Celý test s podrobným popisem si můžete prohlédnout zde.

 

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků