Crash testy: malý Smart ForTwo uspěl

Smart ForTwo

Není mnoho automobilů, které mají tak malé deformační zóny, jako Smart ForTwo. Přesto dosáhl tento vůz v crash testu EuroNCAP na čtyři hvězdičky za ochranu chodců. Značný vliv na to má i nízká hmotnost, která u testovaného vozu dosahuje 750 kg.

Za čelní náraz dostal Smart solidních 13 bodů s tím, že blízkost palubní desky se může odrazit na poranění spodní části posádky. Při bočním nárazu pak došlo ke kontaktu rámu dveří s cestujícím, což se odrazilo na hodnocení, jelikož může dojít k poranění hlavy.

Náraz zepředu: 13 b.
Náraz zboku: 14 b.
Náraz do kůlu: 0 b. (simulace nárazu do stromu zboku)
Připomínače pásů: 1 b.
Celkem: 28 b.
Ochrana dětí: kvůli absenci zadních sedaček nehodnoceno
Ochrana chodců: 10 b.
Hvězdičky: posádka ****/chodci **

Celý test s podrobným popisem si můžete prohlédnout zde.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků