Crash testy: Land Rover Freelander 2, Suzuki Grand Vitara

Evropská asociace EuroNCAP provedla v uplynulých dnech dva nové testy. K nárazovým zkouškám se dostavil nový Freelander a také japonská Grand Vitara, která sice brázdí silnice nějaký pátek, ale v testu ještě nebyla.

Land Rover ukázal, že bezpečná auto opravdu umí. Freelander získal v ochraně posádky téměř maximální počet bodů a stává se tak králem v bezpečnosti kompaktních vozů SUV. Velmi dobrého výsledku dosáhl i v ochraně dětí a tak jedinou slabinou je ochrana chodců. Při jeho proporcích se ovšem není čemu divit.

Grand Vitara naopak nepředvedla žádný extra výsledek. V ochraně posádky se zařadí do průměru, když ztrácí hlavně při čelním nárazu. Podobný výsledek je pak i u ochrany dětí a nadprůměru dosáhla pouze v ochraně chodců.

Land Rover Freelander 2

Náraz zepředu: 15 b. (94 %)
Náraz zboku: 18 b. (100 %)
Připomínače pásů: 2 b.
Celkem: 35 b.
Ochrana dětí: 40 b. (82 %)
Ochrana chodců: 7 b. (19 %)
Hvězdičky: posádka *****/děti ****/chodci *

Celý test s podrobným popisem si můžete prohlédnout zde.

Suzuki Grand Vitara

Náraz zepředu: 11 b. (69 %)
Náraz zboku: 18 b. (100 %)
Připomínače pásů: 1 b.
Celkem: 30 b.
Ochrana dětí: 27 b. (55 %)
Ochrana chodců: 19 b. (53 %)
Hvězdičky: posádka ****/děti ***/chodci ***

Celý test s podrobným popisem si můžete prohlédnout zde.


Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

23.  9.  2018 | Miro Mihálik | 30 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků