Crash testy: Land Rover Freelander 2, Suzuki Grand Vitara

Evropská asociace EuroNCAP provedla v uplynulých dnech dva nové testy. K nárazovým zkouškám se dostavil nový Freelander a také japonská Grand Vitara, která sice brázdí silnice nějaký pátek, ale v testu ještě nebyla.

Land Rover ukázal, že bezpečná auto opravdu umí. Freelander získal v ochraně posádky téměř maximální počet bodů a stává se tak králem v bezpečnosti kompaktních vozů SUV. Velmi dobrého výsledku dosáhl i v ochraně dětí a tak jedinou slabinou je ochrana chodců. Při jeho proporcích se ovšem není čemu divit.

Grand Vitara naopak nepředvedla žádný extra výsledek. V ochraně posádky se zařadí do průměru, když ztrácí hlavně při čelním nárazu. Podobný výsledek je pak i u ochrany dětí a nadprůměru dosáhla pouze v ochraně chodců.

Land Rover Freelander 2

Náraz zepředu: 15 b. (94 %)
Náraz zboku: 18 b. (100 %)
Připomínače pásů: 2 b.
Celkem: 35 b.
Ochrana dětí: 40 b. (82 %)
Ochrana chodců: 7 b. (19 %)
Hvězdičky: posádka *****/děti ****/chodci *

Celý test s podrobným popisem si můžete prohlédnout zde.

Suzuki Grand Vitara

Náraz zepředu: 11 b. (69 %)
Náraz zboku: 18 b. (100 %)
Připomínače pásů: 1 b.
Celkem: 30 b.
Ochrana dětí: 27 b. (55 %)
Ochrana chodců: 19 b. (53 %)
Hvězdičky: posádka ****/děti ***/chodci ***

Celý test s podrobným popisem si můžete prohlédnout zde.


Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků