Crash testy: Hyundai i30, Ford Mondeo, VW Caddy, VW Tiguan

Evropská asociace opět poslal proti bariérám několik vozů a my vám nyní přináším přehled výsledků. Proti zdi vyrazily vcelku sledované novinky a to Hyundai i30, Ford Mondeo, Volkswagen Caddy a Volkswagen Tiguan.

Hyundai i30

Korejská novinka a sourozenec modelu Kia cee´d dosáhl v ochraně posádky na čtyři hvězdičky a to hlavně pro mírně horší výsledek nárazu zepředu. Je sice pravda, že 33 bodů běžně dostačuje na hvězdiček pět, ale NCAP udělil 4 hvězdičky z důvodu nevyrovnanosti mezi předním a bočním nárazem. Je to hlavně rána pro marketingové oddělení automobilky, jelikož sourozenec dosáhl na 34 bodů a 5 hvězdiček. Každopádně i přesto patří i30 mezi nejbezpečnější vozy nižší střední třídy.

Náraz zepředu: 12 b.
Náraz zboku: 16 b.
Náraz do kůlu: 2 b. (simulace nárazu do stromu zboku)
Připomínače pásů: 3 b.
Celkem: 33 b.
Ochrana dětí: 34 b.
Ochrana chodců: 14 b.
Hvězdičky: posádka ****/děti ***/chodci **

Celý test s podrobným popisem si můžete prohlédnout zde.

Ford Mondeo

Nová generace Fordu Mondeo naopak nezaváhala v nejmenším. 35 bodů, pět hvězdiček a velmi dobrý výsledek jak nárazu zepředu, tak z boku. Pokud se k tomu připočítá i velmi dobrý výsledek v ochraně dětí a chodců, je zde vůz, který právem patří na vrchol třídy.

Náraz zepředu: 15 b.
Náraz zboku: 16 b.
Náraz do kůlu: 2 b. (simulace nárazu do stromu zboku)
Připomínače pásů: 2 b.
Celkem: 35 b.
Ochrana dětí: 39 b.
Ochrana chodců: 18 b.
Hvězdičky: posádka *****/děti ****/chodci **

Celý test s podrobným popisem si můžete prohlédnout zde.

Volkswagen Caddy

Malé rodinné MPV Caddy dopadlo při testu na dnešní dobu průměrně, ovšem z pohledu věku a standardu jeho segmentu poměrně dobře. Ochrana posádky utrpěla hlavně při čelním nárazu. Caddy přišlo o hodně bodů i za absenci připomínačů nezapnutých pásů a za simulaci nárazu do stromu.

Troch horší je i výsledek ochrany dětí, kde bylo dosaženo jen třiceti bodů. Pro vůz, který je určen pro časté jízdy rodiny s dětmi toto není nejlepší vizitka.

Náraz zepředu: 12 b.
Náraz zboku: 16 b.
Náraz do kůlu: 0 b. (simulace nárazu do stromu zboku)
Připomínače pásů: 0 b.
Celkem: 27 b.
Ochrana dětí: 30 b.
Ochrana chodců: 13 b.
Hvězdičky: posádka ****/děti ***/chodci **

Celý test s podrobným popisem si můžete prohlédnout zde.

Volkswagen Tiguan

Nejnovější SUV model německé automobilky ukázal, že i tento výrobce umí přivést na trh opravdu bezpečné auto. V ochraně posádky bylo dosaženo velmi dobrého výsledku a plného počtu hvězdiček.

Za pozornost stojí ovšem ochrana dětí, kde bylo dosaženo čtyř hvězdiček, tedy výsledku, který je v dnešní době stále velmi nadstandardní.

Celkově je tak Tiguan opravdu bezpečným vozem a na to, že patří do kategorie SUV získal i slušný výsledek za ochranu chodců.

Náraz zepředu: 14 b.
Náraz zboku: 16 b.
Náraz do kůlu: 2 b. (simulace nárazu do stromu zboku)
Připomínače pásů: 2 b.
Celkem: 34 b.
Ochrana dětí: 39 b.
Ochrana chodců: 17 b.
Hvězdičky: posádka *****/děti ****/chodci **

Celý test s podrobným popisem si můžete prohlédnout zde.

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 87 příspěvků