Crash testy Euro NCAP: Mazda2 a Fiat 500X za 4, Renault Espace za 5

Aktuální výsledky nárazových testů Euro NCAP ukazují, že ani čtyři hvězdičky nejsou výsledek, za který by se mělo nové auto stydět.
Crash testy Euro NCAP: Mazda2 a Fiat 500X za 4, Renault Espace za 5

Euro NCAP provádí od ledna 2015 novou sérii nárazových testů, při kterých se klade větší důraz na ochranu různě velikých pasažérů. Také byl zaveden nový nárazový test do pevné nedeformovatelné překážky. Nyní test prošly vozy Mazda2, Fiat 500X, Renault Espace a Suzuki Vitara.

Mazda2

Nová Mazda2 zvládla test dobře, i když výsledek by mohl napovídat opak. Čtyři hvězdičky ale nyní nejsou žádná ostuda. Například za ochranu dospělých dostala Mazda2 32,8 bodu, tedy 86 %, za ochranu dětí pak 38,5 bodu, což odpovídá 78 %.

Mazda2 1.5 Skyactiv-G vs. Škoda Fabia 1.0 MPI vs. Kia Rio 1.25 CVVT

Mazda2 1.5 Skyactiv-G vs. Škoda Fabia 1.0 MPI vs. Kia Rio 1.25 CVVT

Mazda2 myslí i na chodce a získala 30,3 bodu, tedy 84% hodnocení a dalších 8,5 bodu (64 %) dostala za vybavenost asistenčními systémy. Ze zprávy Euro NCAP je patrné, že Mazda poskytuje pouze slabou ochranu krční páteři cestujících vzadu při nárazu zezadu.

Fiat 500X

Podobně jako Mazda2, i Fiat 500X neodchází od nových a přísnějších nárazových testů Euro NCAP s ostudou. Dostal sice čtyři hvězdičky, ale ochrana všech pasažérů na všech sedadlech je velmi dobrá.

Oblíbené levné ojetiny: Jak (ne)jsou bezpečné?

Oblíbené levné ojetiny: Jak (ne)jsou bezpečné?

Malý crossover Fiat 500X, který v nabídce nahrazuje model Sedici, dostal za ochranu dospělých 33 bodů (86 %), kdy slabší byla pouze ochrana hrudníku spolujezdce vpředu při čelním nárazu a také hrudník řidiče při bočním nárazu na sloup.

Stáhněte si celou zprávu Euro NCAP o hodnocení Fiatu 500X

Za ochranu dětí dostal Fiat 500X 42 bodů, tedy 85 %, ochrana chodců byla ze strany Euro NCAP ohodnocena 28,6 bodu, tedy 74 %. Dalších 8,3 bodu, tedy 64 %, dostal Fiat 500X za asistenční systémy.

Renault Espace

Nové MPV (nebo spíše crossover) Renault Espace dostal plné pětihvězdičkové hodnocení, když za ochranu dospělých dostal 31,4 bodu (82 %), z ochranu dětí 44 bodů (89 %) a za ochranu chodců 25,4 bodu (70 %).

Lifan 320 ukazuje, jak to při nárazových testech opravdu vypadat nemá

Lifan 320 ukazuje, jak to při nárazových testech opravdu vypadat nemá

Renault Espace je vybaven i asistenčními systémy a za ty získal 10,5 bodu (80 %). Přesto byla ochrana nohou spolujezdce vpředu při čelním nárazu do deformovatelné překážky jen průměrná, stejně tak hrudník řidiče při nárazu na sloup byl chráněn jen částečně, ukazuje zpráva Euro NCAP.

Suzuki Vitara

Nové SUV Suzuki Vitara získalo také plné pětihvězdičkové hodnocení. Ochrana dospělých byla vskutku příkladná, když vůz obdržel celkem 34,1 bodu, tedy 89 %. I když hrudník řidiče při čelních nárazech vykázal trochu větší zatížení, ochrana při nárazu na sloup, bočním nárazu nebo při nárazu zezadu je výborná.

Za ochranu dětí pak SUV Suzuki Vitara dostalo od Euro NCAP 42 bodu, tedy 85 %, za ochranu chodců 27,6 bodu (76 %) a za asistenční systémy dalších 9,8 bodu (75 %).

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Renault Megane 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 33 075 km
Cena: 200 000 Kč
Renault Grand Scenic 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 263 026 km
Cena: 62 000 Kč
Renault Scenic 2
Rok výroby: 2000
Stav: 171 885 km
Cena: 40 000 Kč
Renault Megane 1,9
Rok výroby: 2004
Stav: 168 436 km
Cena: 80 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků