Crash testy Euro NCAP: Mazda2 a Fiat 500X za 4, Renault Espace za 5

Aktuální výsledky nárazových testů Euro NCAP ukazují, že ani čtyři hvězdičky nejsou výsledek, za který by se mělo nové auto stydět.
Crash testy Euro NCAP: Mazda2 a Fiat 500X za 4, Renault Espace za 5

Euro NCAP provádí od ledna 2015 novou sérii nárazových testů, při kterých se klade větší důraz na ochranu různě velikých pasažérů. Také byl zaveden nový nárazový test do pevné nedeformovatelné překážky. Nyní test prošly vozy Mazda2, Fiat 500X, Renault Espace a Suzuki Vitara.

Mazda2

Nová Mazda2 zvládla test dobře, i když výsledek by mohl napovídat opak. Čtyři hvězdičky ale nyní nejsou žádná ostuda. Například za ochranu dospělých dostala Mazda2 32,8 bodu, tedy 86 %, za ochranu dětí pak 38,5 bodu, což odpovídá 78 %.

Mazda2 1.5 Skyactiv-G vs. Škoda Fabia 1.0 MPI vs. Kia Rio 1.25 CVVT

Mazda2 1.5 Skyactiv-G vs. Škoda Fabia 1.0 MPI vs. Kia Rio 1.25 CVVT

Mazda2 myslí i na chodce a získala 30,3 bodu, tedy 84% hodnocení a dalších 8,5 bodu (64 %) dostala za vybavenost asistenčními systémy. Ze zprávy Euro NCAP je patrné, že Mazda poskytuje pouze slabou ochranu krční páteři cestujících vzadu při nárazu zezadu.

Fiat 500X

Podobně jako Mazda2, i Fiat 500X neodchází od nových a přísnějších nárazových testů Euro NCAP s ostudou. Dostal sice čtyři hvězdičky, ale ochrana všech pasažérů na všech sedadlech je velmi dobrá.

Oblíbené levné ojetiny: Jak (ne)jsou bezpečné?

Oblíbené levné ojetiny: Jak (ne)jsou bezpečné?

Malý crossover Fiat 500X, který v nabídce nahrazuje model Sedici, dostal za ochranu dospělých 33 bodů (86 %), kdy slabší byla pouze ochrana hrudníku spolujezdce vpředu při čelním nárazu a také hrudník řidiče při bočním nárazu na sloup.

Stáhněte si celou zprávu Euro NCAP o hodnocení Fiatu 500X

Za ochranu dětí dostal Fiat 500X 42 bodů, tedy 85 %, ochrana chodců byla ze strany Euro NCAP ohodnocena 28,6 bodu, tedy 74 %. Dalších 8,3 bodu, tedy 64 %, dostal Fiat 500X za asistenční systémy.

Renault Espace

Nové MPV (nebo spíše crossover) Renault Espace dostal plné pětihvězdičkové hodnocení, když za ochranu dospělých dostal 31,4 bodu (82 %), z ochranu dětí 44 bodů (89 %) a za ochranu chodců 25,4 bodu (70 %).

Lifan 320 ukazuje, jak to při nárazových testech opravdu vypadat nemá

Lifan 320 ukazuje, jak to při nárazových testech opravdu vypadat nemá

Renault Espace je vybaven i asistenčními systémy a za ty získal 10,5 bodu (80 %). Přesto byla ochrana nohou spolujezdce vpředu při čelním nárazu do deformovatelné překážky jen průměrná, stejně tak hrudník řidiče při nárazu na sloup byl chráněn jen částečně, ukazuje zpráva Euro NCAP.

Suzuki Vitara

Nové SUV Suzuki Vitara získalo také plné pětihvězdičkové hodnocení. Ochrana dospělých byla vskutku příkladná, když vůz obdržel celkem 34,1 bodu, tedy 89 %. I když hrudník řidiče při čelních nárazech vykázal trochu větší zatížení, ochrana při nárazu na sloup, bočním nárazu nebo při nárazu zezadu je výborná.

Za ochranu dětí pak SUV Suzuki Vitara dostalo od Euro NCAP 42 bodu, tedy 85 %, za ochranu chodců 27,6 bodu (76 %) a za asistenční systémy dalších 9,8 bodu (75 %).

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků