Crash testy: BMW X3, Citroen C5, Mitsubishi L200, Suzuki Splast a další

Evropská asociace EuroNCAP zveřejnila nejnovější výsledky nárazových testů hned několika vozů. Jak dopadly stálice trhu a novinky?

BMW X3

Menší bavorské SUV se postavilo proti překážce po řadě inovací a výsledkem nijak neokouzlilo. Na dnešní dobu průměrné body za bezpečnost posádky, ovšem poměrně solidní body za ochranu dětí.

Důvodem pro horší hodnocení při ochraně posádky byla skutečnost, že při bočním nárazu došlo ve všech případech k uvolnění zadních dveří, což odebralo pár bodů. Samotné přetížení na figuríně bylo poměrně nízké a nebýt tohoto problémů, získal by model X3 více bodů i hvězdiček.

Náraz zepředu: 12 b.
Náraz zboku: 15 b.
Připomínače pásů: 0 b.
Náraz do kůlu: 1 b. (simulace nárazu do stromu zboku)
Celkem: 28 b.
Ochrana dětí: 39 b
Ochrana chodců: 5 b.
Hvězdičky: posádka ****/děti ****/chodci *

Celý test s podrobným popisem si můžete prohlédnout zde.Citroen C5

Citroen C5

Od nové generace Citroenu C5 si automobilka hodně slibuje. Jelikož se jedná o model, který míří do silně konkurenčního segmentu, byla pozornost upřena na to, jak dopadne při testech bezpečnosti. Nutno říci, že Citroen C5 si odnáší velmi dobré hodnocení, které bude patřit na vrchol segmentu.

Výsledek okomentovali komisaři velmi pozitivně a vozu v podstatě není co vytknou. Malou chybou je špatná informovanost o stavu předního airbagu spolujezdce, kdy není v interiéru signalizace, zda je airbag vypnutý, nebo zapnutý.

Náraz zepředu: 15 b.
Náraz zboku: 16 b.
Připomínače pásů: 2 b.
Náraz do kůlu: 2 b. (simulace nárazu do stromu zboku)
Celkem: 35 b.
Ochrana dětí: 35 b
Ochrana chodců: 11 b.
Hvězdičky: posádka *****/děti ****/chodci **

Celý test s podrobným popisem si můžete prohlédnout zde.

Daihatsu Terios

Vůz, který se oficiálně na našem trhu neprodává získal také velmi dobré hodnocení, které ovšem mírně zaostává za špičkou segmentu. Terios dostal nízké hodnocení hlavně za přední náraz, kdy došlo k silné deformaci, která se přenesla až do interiéru na figuríny.

Náraz zepředu: 11 b.
Náraz zboku: 15 b.
Připomínače pásů: 2 b.
Náraz do kůlu: 0 b. (simulace nárazu do stromu zboku)
Celkem: 28 b.
Ochrana dětí: 31 b
Ochrana chodců: 19 b.
Hvězdičky: posádka ****/děti ***/chodci ***

Celý test s podrobným popisem si můžete prohlédnout zde.

Mitsubishi L200

Pickup automobilky Mitsubishi se ukázal jako tradiční zástupce tohoto segmentu a výsledek tomu také odpovídá. Interiér zůstal po nárazu stabilní, ovšem došlé k malé trhlině u pedálů. Nohy figurín byly navíc vystaveny následkům tvrdé palubní desky, která se deformovala a také hruď byla vystavena velkému tlaku.

Velkou nevýhodou velkých vozů je také ochrana chodců. Za ni dostávají tyto vozy většinou nízké hodnocení a L200 na tom není jinak. V podstatě celá příď byla označena jako nebezpečná vůči chodcům.

Náraz zepředu: 9 b.
Náraz zboku: 16 b.
Připomínače pásů: 2 b.
Náraz do kůlu: 0 b. (simulace nárazu do stromu zboku)
Celkem: 27 b.
Ochrana dětí: 32 b
Ochrana chodců: 2 b.
Hvězdičky: posádka ****/děti ***/chodci *

Celý test s podrobným popisem si můžete prohlédnout zde.

Renault Kangoo

Rodinná verze modelu Kangoo získala průměrně hodnocení. Při čelním nárazu došlo jen k mírné deformaci v interiéru, kdy hlavně sloupek řízení mohl ohrozit dolní končetiny posádky na předních sedačkách.

V oblasti ochrany chodců dostalo Kangoo zajímavé hodnocení. Zatímco nárazník byl shledán jako bezpečný, hrany kapoty naopak. Pokud by Renault zapracoval i na přední kapotě, mohlo Kangoo získat daleko lepší hodnocení.

Náraz zepředu: 13 b.
Náraz zboku: 14 b.
Připomínače pásů: 1 b.
Náraz do kůlu: 0 b. (simulace nárazu do stromu zboku)
Celkem: 28 b.
Ochrana dětí: 41 b
Ochrana chodců: 14 b.
Hvězdičky: posádka ****/děti ****/chodci **

Celý test s podrobným popisem si můžete prohlédnout zde. 

Suzuki Splash

Novinka u Suzuki, která se zanedlouho začne prodávat  u nás doplatila v oblasti ochrany posádky na tvrdé materiály palubní desky, které mohou při nárazu poranit dolní končetiny předních cestujících.

Jinak dopadl Splash průměrně a v rámci segmentu se zařadí mezi bezpečnější vozy.

Náraz zepředu: 13 b.
Náraz zboku: 16 b.
Připomínače pásů: 1 b.
Náraz do kůlu: 0 b. (simulace nárazu do stromu zboku)
Celkem: 30 b.
Ochrana dětí: 32 b
Ochrana chodců: 19 b.
Hvězdičky: posádka ****/děti ***/chodci ***

Celý test s podrobným popisem si můžete prohlédnout zde.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků