Crash test Euro NCAP: Lancia Ypsilon dostala dvě hvězdy a začala hořet

Crash test Euro NCAP: Lancia Ypsilon dostala dvě hvězdy a začala hořet

Městské supermini Lancia Ypsilon dostala při aktuálním hodnocení Euro NCAP pouze dvě hvězdičky. A aby toho nebylo málo, ihned po provedení klasického čelního nárazu v rychlosti 64 km/h do deformovatelné překážky začal vůz hořet.

Oblíbené levné ojetiny: Jak (ne)jsou bezpečné?

Oblíbené levné ojetiny: Jak (ne)jsou bezpečné?

Požár vznikl kvůli zkratu baterie a úniku brzdové kapaliny, ale přiložené video ho nezachycuje. Organizace Euro NCAP ovšem za tohle body Lancii nesebrala. Malá Lancia si totiž velmi špatně vedla v ochraně cestujících vzadu při nárazu do nedeformovatelné překážky a rovněž poskytuje slabou ochranu krční páteře.

Za ochranu dospělých cestujících dostala Lancia Ypsilon jen 17 bodů, což je 44 %. Ochrana dětí byla ohodnocena 79 % bodů a ochrana chodců 64 % možných bodů. Za vybavenost elektronickými asistenty dostala Lancia 38 % bodů, má jen klasické připomenutí nezapnutých pásů vpředu a standardně montované ESP.

Lancia Delta (1979): italská legenda a švédské zásnuby

Lancia Delta (1979): italská legenda a švédské zásnuby

Na našem trhu se tato Lancia už oficiálně neprodává, Ypsilon pokračuje pouze na italském trhu, ale to vám nebrání si ho přivézt, pokud po něm toužíte. Nicméně tyto výsledky nárazových testů Euro NCAP zřejmě nejednoho zájemce odradí…

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků