Zdar,
toto jen jen další neschopnost naší Vlády, jako vždy nedokáže naše vláda dovédst něco do včasného konce,takhle je to se vším a nakonec to úplně smete ze stolu a potom se diví, proč u nás je mnoho nehod a s tím i vzrůstající počet mrtvím na dálnicím, přičemž ve většině případů to zaviní kamiony.Toto by v zahraničí už bylo na rezignaci ministra, který je neschopný.A to u nás jsou všichni.Nejlepší je přece vše na poslední chvíli,ne?
Tuto vládu zajímá jenom jak přežít do léta 2006, mít každý měsíc svoji jistou výplatu, pak najít dobré fleky, protože oni jsou přece vysoce kvalifikovaní a jsou předurčeni pro lukrativní trafiky, viz Tvrdík-(takový Škromach se těžko vrátí do Armaturky Hodonín) a dál to mají na háku. Že se tu za ty 2 roky silnice rozpadnou a bude to stát nekonečné miliardy, že se díky kiamionům pozabíjí stovky nevinných lidí, to je jim šuma fuk. Čert je vem!Člověk na prvním místě a myslí to upřímně
Vlada se chlubi, jak je prima, ze vybrala loni o 50mld vic na danich. Proste nas obrala o dalsich 50mld a jeste jasa, jak je to prima. (viz dnesni iDNES)
Ted vlada za nase (velky - pravdepodobne korupcne predrazeny) prachy vybuduje system mytneho. Zaplatime si bic sami na sebe.
Nicmene myto je nakonec zase jenom dalsi dan, kterou nakonec opet zaplatime my vsichni - navic je to celoevropske rude spiknuti, pred kterym neni uniku. Bud myto zavedeme, nebo budou vsechny kamiony jezdit pres nas. Jenze az bude vsude myto, jedna cesta kamionu pres Evropu bude stat treba 10 tisic - a to se proste nakonec promitne do ceny vyrobku pro nas spotrebitele (uplne stejne, jako treba DPH - akorat ta dan bude jeste vice skryta a maskovana aby lidi nadavali na hamounsky prodejce a ne na moudrou socialistickou vladu). A jelikoz maj vlady na mytne monopol, neexistuje sila, ktera vladam zabrani mytne neustale zvysovat. Bude se argumentovat tim, ze ho zvedli sousedi, tak my musime taky, aby vsechny kamiony nejezdily pres CR. Bude se argumentovat ekologii a ja nevim cim jeste.
Takze az zase nejaky koumes bude vypocitavat "den danove svobody", resp. miru zdaneni v CR, at vezme laskave do uvahy skryte dane jako je prave treba mytne. Prime dane (ze mzdy) jsou u nas cca 50% (podil mzdovych nakladu a ciste mzdy). Z tech 50ti procent ale pri nakupovani lidi plati DPH (vetsinou 19%) a spotrebni dane (benzin stoji radove 10Kc a zbytek jsou dane). To uz jsme na zdaneni odpovidajici spise nevolnictvi, nez svobodne spolecnosti. Jenze jsou zde jeste dalsi skryte dane (koncesionarske poplatky, cla, myto, dalnicni znamky, ruzne poplatky od psa az po buhvico, kolky, dalsi dane od nemovitosti az po buhvico, atd...). To uz ani nejsme u nevolnictvi, ale pomalu u otrokarstvi. A to jiz nemluvim o tom, co je prakticky nemozne vycislit - naklady a zvyseni cen, ktere stat svym monopolisticky arogantnim chovanim zpusobuje. Kazdy podnikatel tusi, jake naklady mu vznikaji tim, ze si musi platit ucetni a danove poradce, ze musi vyplnovat stohy papiru a hlaseni, ze musli vyhovet stovkam nesmyslnych narizeni a omezeni. To jsou dalsi naklady navic (nad dane) zpusobene statem. Touto cestou se ke skutecne vysi "zdaneni" - tedy informaci, kolik nas sranda jmenem "stat" stoji, dostaneme jen obtizne. Proto ja propaguji cestu opacnou a velmi jednoduchou. Totiz vydelit si prijmy statniho rozpocu poctem produktivnich jedincu. Tedy podnikatelu + zamestnancu v soukrome sfere + urcite casti zamestnancu statu - nekteri jsou uzitecni a uzivili by se i v trznim prostredi (asi vetsina hasicu, lekaru, ucitelu, nekteri poctivi policiste), nekteri jsou prizivniky (vetsina uredniku magistratu, ruzne Vyzkumne ustavy pedagogicke, Vyzkumne ustavy prace, ruznych center pro politologicky a zahranicnepoliticky "vyzkum", atd..) a nekteri vylozenymi skudci (zkorumpovani policiste ucastnici se kriminalni cinnosti, ruzni stemplem obradreni brzdici podnikani, vetrsina lidi na stavebnich uradech ci odborech zivotniho prostredi, velka cast pamatkaru, atd...). Uzitecnost statnich zamestnancu se tak v souctu pravdepodobne dokonce rovna nule. Libertarian by urcite dokazoval, ze je dokonce zaporna.
Takze prijmy rozpoctu jsou cca 900mld. Kolik je u nas realne produktivnich lidi? Nekde mezi 2 a 4 miliony? Tak ted si to vydelte a zjistite, kolik penez prumerneho produktivniho cloveka stat stoji. Ze to je neuveritelne cislo? No vzdyt taky zijeme v neuveritelnem systemu!
to LeonardoRekl bych ze ses ve svym libertanstvi trochu nekonzistentni, s promitnutim ceny myta do finalni ceny prepravovaneho produktu a co se celkove tragickeho zdaneni tyce mas pravdu (i kdyz celkovy zdaneno je trochu off topic), ale nemelo by to s tou cenou tak bejt? Kazda vec ma mit cenu, v ktery sou obsazeny vsechny naklady, coz idealne asi nejde zaridit, ale proc bych mel dotovat prepravu rohliku, kdyz je nezeru? Druha vec samozrejme je, ze se ty prachy rozpustej v bezednym rozpoctu a mi budem dal popojizdet ve vyjetejch kolejich na ucpanejch dalnicich.
Jenze tvorba ceny podle nakladu je komunisticky blud. Cena se tvori nabidkou a poptavkou - tedy trhem (dobrovolnou smenou). Jenze v provozovani dalnic nepanuje trzni svoboda, ale statni monopol.
Ten tvuj prispevek je hrozne jednostranej, reguji na to o mytnem, ten zbytek je povzdech se tady nic neudelame...
To jako kdyz se zavede mytne, tak ze se musej pripocitat skryte efekty to je tak u vseho. Ale kdyz se mytne nezavede, tak to bude prece mnohem horsi. Kdyz se zvedne pocet kamionu co jezdi pres CR zvedne o 70%, vis co to udela za sileny skody na vsech silnicich? A ver mi ze jejich oprava nas na danich bude stat mnohem vic nez to jak se projevy zvyseni cen vyrobku kvuli mytnemu ve vsech statech, u vyrobku totiz aspon muzeme doufat v srazeni cen konkurencnim prostredim. Proste zavedeni mytneho pro kamiony co nejdriv mi pripada jako absolutni nezbytnost. A to jeste uplne zapominas na chudaky lidi co musej dychat ten smrad z tech stovek kamionu co jim zkrz mesto/vesnice projizdej. A vem si taky za priklad Slovinsko, ktere jako tranzitni zeme si je toho vedoma a nalezite na tom vydelava.
O skodach na silnici, ktere delaji kamiony, mi nemusis vypravet. Nasledky vidim dnes a denne.
Samozrejme ze zavedeni mytneho je v soucasne situaci bohuzel jedinym resenim. To je jasne. Problem je v tom, ze tato situace nastala. Rikala snad vladni jednostranna kampan pred referendem o vstupu do EU, ze zemedelci nebudou moct smet sazet dalsi revu, ze nas zaplavi kamiony a ze to budeme moct resit pouze superdrahym systemem mytneho, ze se sem zacnou natahovat romove ze slovenska a zadat o tu davky, atd...? Samozrejme ze to nerikali. Kampan byla z jejich strany jednoznacny podvod (navic placeny z nasich penez), za ktery by v normalnim systemu sli do basy. Jak je mozne, ze jsme pristoupili k nejake dohode, ktera nam napriklad brani urcit si cenu dalnicnich znamek na NASEM uzemi? Co to je za nesmysl? Co je komu do toho, jakou mame cenu znamek?
Rikas, ze mytne je jedinym resenim. Kdybychom nebyli (resp. kdyby vladanebyla ) idioty, mohli jsme vse resit DALEKO LEVNEJSIM a daleko rychleji realizovatelnym zpusobem - zavedenim tydennich drahych dalnicnich znamek (a zrusenim rocnich) pro kamiony.
Samozrejme ted muzes rikat, ze ZA SOUCASNE SITUACE je myto jedinym resenim. Ale SOUCASNA SITUACE je priserna a nekdo za ni muze a rozhodne nebylo nevyhnutelne, aby nastala. Kdyz uz jsme do te komunisticke EU museli (coz si ale rozhodne nemyslim), meli jsme si treba vyjednat samostatnost v urcovani ceny dalnicnich znamek.
Co se tyce "vydelavani" na tranzitu ala Slovinsko : pokud se na tom doopravdy vydelava, tak na tom zase vydelava vlada (politici, byrokracie) a lidi z toho nemaj nic. Vlada totiz je schopna utratit (rozumej rozfrcat ci rozkrast) libovolne vysoke prijmy a jeste pri tomu nadelat dluhy. Kdyby nase vlada dostala rocne X miliard navic za myto, k nicemu nam to nebude. Silnice zustanou v prisernem stavu, jen si par ouredniku a dalsich parazitu namasti kapsy, provedou se dalsi restrukturalizace a revitalizace polostatnich podniku, prohraje se par arbitrazi a zridi se dalsi statni vyzkumak.
Dale je potreba si uvedomit, ze zdrazeni dalnic (at mytnym, tak prostrednictvim znamek) se dotkne i ceskych dopravcu. Kdyz nyni zaplati na jedno auto o tisice mesicne vice, tak se jich to rozhodne dotkne. A dane jim o to preci nikdo nesnizi.
Musim rict ze tvuj az radikalni postoj napriklad vuci EU neni pro me nic noveho, protoze se hodne pohybuju v politice a to hlavne mezi konzervativci. Takze tyto argumenty slysim dnes a denne a vubec je neodsuzuji, je to legitimni nazor jak to nekdo vidi. Sam jsem silny pravicak ale na EU nemam tak jednostranny nazor, to neznamena ze pozitivni. Sam rikas u toho Slovinskeho prikladu ze ty penize jdou zase jen vlade, ale ne vsude jsou ty vlady takove ze dokazi "rozfrcat ci rozkrast" co se da, a vlastne asi jsou ale urcite ne v takove mire jako u nas. Tim se dostavame k podstate veci. Nekteri lidi maji uplne jiny pohled na EU, berou ji jako instituci ktera je opravdu jeste nad vladami statu, ne jako spojenectvi 25 nezavislich statu, a nevadi jim to prave proto ze vidi jak napriklad nase vlada dokaze rozhodovat. Maji pocit, ze hur nez jak se to dela napriklad u nas to nejde, tak napriklad byrokraticka omezeni z Bruselu berou jako soucast takoveho systemu jedne velke Evropy. Nicmene souhlasim ze ta kampan byla strasne jednostranna, ale ja to od teto vlady vlastne cekal, spis lituju lidi ktery clenstvi prijali na zaklade techto slibu a nesmyslu, ty zaziji velke zklamani..
Me je z tvych prispevku uz jasny tvuj nazor a i je mi jasne jaky z toho vypliva tvuj nazor na mytne...nerad bych tu ale resil politicke otazky, preci jenom je to automobilovy server.
Kazdopadne fakt, ze nejednou lze zavest myto, do kazdeho kamionu dat krabicku a pod kazdy druhy most bezdratovou ctecku usvedcuje socany ze lzi v tom, ze dalnice nemohou byt soukrome. Socani vzdy tvrdili, ze neni mozne, aby dalnice byly soukrome, protoze vyber mytneho je moc slozity, zdrzuje a je moc nakladny. Ted vidime, ze je technicky resitelne, aby treba i kazdych 50km dalnice melo jineho majitele! Holt by kazdy majitel mel na zacatku a konci sveho useku (popripade na najezdech) podobny stupidni ram na cteni RFID cipu, jako ma kazdy supermarket v ramu u kasy. Lidi by si mohli vybrat, jestli budou mit smlouvu a pausal (treba s povolenim inkasa pro dalnicni operatory - srovnavam s mobil.operatory), nebo si budou kupovat jen predplacenou kartu a dobijet ji (treba turisti ci prilezitostni uzivatele dalnic). Nakonec nic nebrani tomu toto rozsirit i treba na silnice prvni tridy a zprivatizovat je. Ale on si socan vzdy najde duvod, proc to "nejde".
Nechci věřit, že by nešlo zavést tranzitní poplatek. Jestliže se v Německu, Rakousku zavádí mýtné v elektronické podobě, je jasné že se snaží vydělat na opravy používaných cest potažmo jim odlehčit, Odnese to partner z EU tedy ČR. Nečinní tupci politici pak s otevřenou pusou (nebo spíše my voliči) budeme čumět na ty rozježděné a zdevastované cesty a platit opravy ze svého.
Mám pocit, že ti nahoře pro samou zaneprázněnost z honby za bakšišem nemají ani čas ani chuť přemýšlet.
A je to vidět i v tvorbě a stálých (kolikrát nesmyslných) změnách předpisů.
Mám pocit, že nám chybí pevnost v kranflecích, při obhajování vlastních činů (myslím tím politických rozhodnutí), jakoby jsme sklopili uši a každou věc, ikdyž je to blbost, EU odkýváme.
Pokud by totiž vláda stála za alespoň děravý groš (nebo gros?) tak by našla odvahu a tranzitní poplatek (popř. zdražení dálniční známek pro kamiony s eventuelním snížením silniční daně pro domácí dopravce jako kompenzaci za zvýšení) by zavedla.
Vláda stojí jak v tomto problému tak v globálu za h...o. Bohužel mám obavy, že to bude platit i u následných vlád. Asi hold není čas na poctivou službu lidu.
Ja s tvyma nazorama souhlasim. Jediny to s tranzitnim poplatkem, chapu to dobre ze by vsechny zahranicni kamiony napriklad na hranicich musely zaplatit za tranzit? To by proste v EU neproslo, protoze by to bylo proti pravidlum hospodarske souteze a v tomto pripade i ja souhlasim, takhle zvyhodnovat domaci prepravce nejde. Jinak vyhoda mytneho proti dalncicnim znamkam je samozrejme ve vetsi efektivnosti.
(oprava)...povzdech se kterym tady nic neudelame...
no jo, co se rozčiluješ? A z čeho jiného než z daní se mají zaplatit všechny ty tunely a krachy bank, podniků, fondů...Jsou to nejjistěji vybrané peníze. A český národ je slepý a rychle zapomíná. Např. jsme nadšeni, jak Kresta pojede ve Fordu, ale že mu k tomu dopomohl jeden z těch největších tu..lářů Mr. Charouz, to už vidí málokdo...jojo, kde to žijeme???
To je hrozny ze az v roce 2007, v tom snad neni nic jinyho nez ze kartel benzinek si to u politiku zaplatil. Vlada v tom uplne zaspala, jeste v srpnu 2004 jednala ohledne eletronickeho mytneho na statnim fondu dopravni infrastruktury jedna z prednich americkych firem, protoze jeste nebylo plne rozhodnuto kdo to u nas bude delat.
Pro doplnění: další zajímavé informace zveřejnily dnes Novinky.
mno penize lezi doslova na ceste, a stat se nechce pro ne sehnout. Daleko dopredu se vedelo, ze Nemecko a Rakousko mytne bude zavadet a dalo se predpokladat, ze kamiony budou jezdit pres nas.
souhlas, raději zvedneme daně
bydlet, živořit, mmmmm. nakopat jim pr*dele. Jich se to totiž bytelně netýká!
Nevím teda jak jinde jezdím hlavně z Prahy do Hradce ale ta silnice je naprosto šílená není vyjimkou že je před Chlumcem 3km kolona a když už se přes něj dostanete tak staší 1 Avie, za ní kamion a jedete si 50 až do Hradce protože předjíždění je o život, kdyby ta silnice měla 3 středovej pruh předjížděcí
Stydim se za naše politiky ! patřilo by minimalně celou CSSD pozavirat
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.