Ačkoliv by ministr dopravy chtěl zavést mýtné pro kamiony už příští rok, s největší pravděpodobností se termín posune až na leden 2007. Tehdy by mělo být zpoplatněno cca 970 km dálnic a rychlosntích komunikací. Důvodem, proč nastává toto zpoždění, je nepřijetí legislativního rámce, který by takový způsob zpoplatňování silnic zaváděl. Vláda se tímto návrhem bude totiž zabývat teprve nyní, což je vzhledem k tomu, že v Rakousku a Německu mýtné funguje, dost pozdě.
Kvůli tomu, že u nás řidiči kamionů platí jen pár korun za dálniční známky a jízda po dálnicích je daleko levnější než u našich sousedů, se zvýší kamionová doprava o cca 20 procent. Řidiči totiž budou raději volit přejezd přes Česko, než případnou kratší cestu po silnicích, na kterých se vybírá mýtné. V Německu stojí jeden kilometr cca čtyři koruny; za 250 Kč, kolik u nás stojí celodenní známka pro kamiony, by kamion ujel za hranicemi jen 90 km.
Dalším problémem je technická realizace. Jestliže dosud neexistuje ani legislativní rámec, těžko lze předpokládat, že bude včas vypsáno výběrové řízení na dodavatele technologie, že bude včas určeno, jaká technologie bude vůbec použita (satelit jako v Německu nebo mikrovlny jako v Rakousku?) a že vybraný dodavatel stihne vše nachystat v daném termínu. Např. firma Kapsch, která realizovala zakázku v Rakousku, uvádí, že by zakázku zvládla vyhotovit za 12 měsíců.
Celý systém a prvních deset let provozu bude stát zhruba 19 miliard korun. Výtěžek za prvních deset let pak bude cca 64 miliard, čistý zisk pak 45 miliard. Ročně by mělo být vybráno okolo minimálně pět miliard korun; přitom ze známek jsou to pouhé dvě miliardy. Mýtné budou platit stejně jako u našich jižních sousedů vozy nad 3,5 t. Díky zavedení mýtného se dá očekávat nepatrný pokles kamionové dopravy na našich silnicích a současně do státní kasy přibude více prostředků na opravu a stavbu komunikací.