Souhlas, moderní pojetí vozů spolu s novými eko-zákony je vydíráním spotřebitele a občana. Který si to jako vždy (u nás již od Bílé hory) nechá líbit, protože "svět je přeci tak složitý"Pořídil sem zrovna staré hranaté volvo a radši ho budu udržovat s klíčem v ruce než hledat pravidelně někoho s kompjůtrem na opravu :-)) a platit za předražené nové díly. a hlavně mít vnitřní pocit že jsem za idiota. (kamarád se zánovním Golfem - během pár let desítky tisíc dosypat do dealerské sítě v nerez/sklo palácích ;)2,0 turbo co jezdí za 1,50na km, to se mi i na případné výměny dílů snad vrátí brzy. :))
Nenadávejte na "start-stop". Když vám to při rozjíždění chcípne, stačí sešlápnout spojku a motor sám znovu nastartuje!
Protoze auta pred 10 a více lety ještě držely, ne jako ty dnešní komerční shity;-)
Nechápu, že se někdo vůbec diví, že se auta a to především škodovky z Německa dováží!!! Je tolik důvodů, proč upřednostní průměrný čech dovoz auta z Německa. 1. Nové auto např. právě značky škoda tam vyjde o desítky tisíc Kč levnějí než u nás. V případě Superbu v TDI jsem se díval na rozdíl i více než 150 000 Kč!!!! To je přeci do nebe volající, když se auta značky Škoda vyrábí v ČR.2. Ojetý vůz z Německa je téměř vždy v mnohem lepším stavu než stejně staré auto v ČR. To vypovídá o stavu německých a českých silnic.3. Manipulace s počtem ujetých kilometrů na tachometru je v Německu trestný čin, takže člověk nekupuje zajíce v pytli. V čechách koupit ojeté auto s poctivými kilometry je spíš zázrak nebo výjimka. Takže mě dovoz aut a to klidně i starších vůbec neudivuje a doufám, že prodej nových aut se bude dál snižovat, aby byly automobilky nuceny snížit cenu aut alespoň na úroveň okolních států!!!
Problém vidím hlavně v tom, že lidé z bývalého východního bloku nepovažují auto pouze za věc která je převeze z bodu A do bodu B, ale pokud už auto mají, chtějí se v něm také pořádně svézt a protože stále platí, že objem ničím nenahradíš, tak jsou nové motory naprosto z obliga.Zkusme se na to ale podívat komplexněji, když vezmeme skupinu lidí, kterým se nová auta zdají příliš složitá (nový Accord má na palubce skoro 90 knoflíků, počítal jsem to) přičteme skupinu lidí kteří se chtějí s autem také bavit (takže rozhodně nevyhledávají obrovským turbem plněný diesel nebo nějakou Eko obludnost jako Prius či něco se systémem Stop-Start, což je dnes 90% produkce osobních aut) k tomu přičteme část lidí kteří chtějí aby měl vůz nenákladnou údržbu (takže hlavně Felicie) a k tomu ještě přidáme skupinu "exotů" kteří hledají víceméně auta jako stará hranatá Volva nebo staré Saaby (9000), máme tu poměrně velkou skupinu těch které nová bezcharakterní auta prostě nezajímají
Na 99% suhlasim. To 1% nesuhlasu je to ze by som to nevidel ako problem.
Stará oktáfka (10 - 15 let) je v zahraničí vrak, ale tady je snem většiny populace. Proto jsme vrakoviště.
A stejně starý golf, mercedes či jiné auto které si lidé přivezou je také vrak? Paušalizovat je snadné, ale nezáleží třeba na subjektivním posouzení stavu vozu? V zahraničí takových aut jezdí procentuelně mnohem více než v čr a věřte mi, lidé je za vraky opravdu nemají. Jen mají větší kupní sílu a sám "průměr" je nespolehlivý ukazatel. To jen čecháček egomasturbátor sedící na kanapi rád říká jak je to "ve světě".
Ano, 15 let starý golf, mercedes a s nima vetsina stejne starych aut jsou vraky. Tech v dobrem stavu je jako safranu.
Ano, u nás, mluvíme ale o dovozu. Viz. první příspěvek diskuze.
Takovéhle řeči (že jsme vrakoviště a podobně) mě můžou jen naštvat. Nechápu co je komu do toho, co si za svoje peníze kupuje! Od nás jdou auta zase do dalších zemí. Každý si prostě kupuje věci podle svých potřeb a hlavně podle své peněženky. Výrobcům a prodejcům nových aut se z toho nejspíš kroutí palce vzteky a dělají všechno pro to, aby to lidem co nejvíc zkomplikovali.
vyrobcovia na trend samozrejme uz zareagovali, staci sa pozriet na to ako klesa zivotnost novsich modelov, co napokon nie je nic nove. No a so zavadzanim coraz zlozitejsich postupov a rastucim podielom elektroniky sa auta stavaju pomaly uz neopravitelnymi, umerne tomu rastu aj moznosti ako o...t zakaznika. Upnou drzostou je potom zacat predavat 'predlzenu zaruku', teda to, co bolo dakedy samozrejme ze sa nerozsype ani po 200.000 km.Takze nakoniec si tu novu karu budes musiet kupit no a ak nahodou sa Ti podari udrzat si starsie auto v slusnom stave, pridu diktatori s dalsimi pa-ekologickymi napadmi aby Ta udrzali za kazdu cenu v garazi, aby si nebodaj nemohol s autom vyliezt von. Feudalizmus je suvix voci tomu co sa deje dnes.
Jenže já při zavádění některých nových pa-ekologických nápadů mívám neodbytný pocit, že to nejsou jen čistě nápady těch diktátorů, ale že se za těmi nápady skrývají výrobci nových aut, kterým je trh s ojetými auty trnem v oku a tak v boji používají podpásovky.
Pravda, ale mezi podpásovky je nutno řadit také reklamní znásilňování vůle, tzv. "morální" zastarávání vozů i úmyslné používání konstrukčních skupin - drahých a často obtížně vyměnitelných, které odcházejí kolem 200.000 km ...
Nebýt té ekodaně klidně bych si koupil škodu tisíc MB ;-) Né každej težce pracující má na novou káru! Já nemám ani tu desítku na eko, abych si dopřál ojetý vůz! :-/
MB 1000 bylo na svou dou výborné auto, jednoduché, bez zbytečností a splňovalo vše, co člověk od auta čekal. To se o dnešních říci nedá. I ta nejlevnější Fabia je nesmyslně složitá, se spoustou zbytečností, které řidič často ani nevyužije. A pokud jede neúměrně a havaruje, tato zařízení mu již nejsou nic platná...Nikomu nenutím své názory, ale za cenu nové Octavie bych si z Německa dovezl např. M.B. 230 E, r.v. 1982, naj. 40.000 km (viděl jsem jej v inserci), který by přežil několik moderních vozů, konstruovaných tak, aby se po čtyřech - pěti letech staly požírači rodinného rozpočtu, a automobilová lobby si mohla připsat další "oběť" do kolonky zvané "pokrok = zisk," neboť motorista by si musel koupit další brak, opět jen na čtyři roky. A začarovaný kruh se točí dál ...
Ano, dovez si MB 230 E z roku 82. Pak se podívej na tuhle simulovanou srážku mnohem novějšího velkého Volva 940 (ikona bezpečnosti a dokonalosti) s novým Renaultem Modus. http://www.youtube.com/watch... (světe div se, přes váhovou převahu Volvo prohrálo)... a radši ten Mercedes dáš na veteránské značky a budeš jezdit jen za hezkého počasí na srazy veteránů.
Tady to máš jasně popsané: http://www.dfens-cz.com/view.php...
Tak - stručně a jasně, s doplněním a vysvětlením. 100% souhlas ... :-)
Proč by měl polevovat?Jsou lidé, kteří CHTĚJÍ nový vůz - tak si jej koupí.Pak jsou tací, kteří BY jej chtěli, ale nemají tolik peněz, tak si koupí ojetinu.A ještě jsou tu ti, kteří nový vůz v ŽÁDNÉM případě nechtějí - připadá jim komplikovaný, zbytečně složitý a ošklivý. Do této skupiny řadím i sebe. Proč bych tedy nemohl provozovat třeba 20 - 25 let starý automobil, pokud je např. dovezen od prvního majitele a je v naprosto perfektním stavu? Běžně se dá sehnat v zahraničí, ojediněle pak i u nás.Je nás takových jen několik tisíc, ale proč nám předepisují, v čem máme jezdit?
Zahranici je rajem pro automobily :D mam rad nemecko jeho kvalitou a perfektni peci a auta :) uz mam odtam 4 vozy a velka spokojenost
Plne souhlasim auto-story.cz tam ja kupuji auta ojeta a jsou perfektni
+1, v auto-story ví co kde koupit
A určitě i ví komu co prodat, že?:-D:-D No když tam půjdu s mechanikem tak asi problém mít nebudu. Dám vědět B-]
Naprostý souhlas, do této skupiny se řadím i já.
Že v tých starých "vrakoch" riskujete životy ľudí vo vnútri vozidla niekoľko násobne viac Vám nevadí? Ja teda rozhodne nebudem šetriť na prevencii zdravia mojej rodiny.
Myslíš, že nové ojeté auto za stejné peníze, jako by stálo jiné ojeté, bude bezpečnější? 10 let staré Audi A8 za 220 000 Kč proti nové (abychom zůstali v koncernu) Fabii II "holobyt edition" za 220 000 - kdo myslíš, že na tom bude po havárii lépe?
Ta volba kupujícího, co popisuješ, není volba typická - většinou proti Fabii Holobyt za 220 stojí 20 let staré auto neprémiové značky za 50- tisíc (pokud někdo má hluboko do kapsy a alespoň zbytky zdravého rozumu v hlavě, tak si nekoupí 10 let staré a nejspíš hodně ulítané auto premiové značky, protože tam na cenách servisu a dílů zaplatí za 2-3 roky víc, než za nové malé auto).A pak beze zbytku platí - viz můj příspěvek níže:http://www.youtube.com/watch...
Aha, takže 10-20let staré auto je automaticky vrak?:-O:-O:-OTo není normální myšlení:-/ .....mám 11 let staré auto a je v dobrém stavu.Kdybych chtěl pořídit nové auto stejné třídy, motorizace, výbavě a ve stejném luxusu, tak zaplatím minimálně 1,5 mil.Vy mi na něj dáte pěnízky?
Peter myslel to, že 11 let staré auto má mnohem horší výsledky v crash testech, než auta dnešní (a mělo je i když sjíždělo nové z výrobní linky).
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.