ČR jako evropské vrakoviště? Dovoz vozů starších 10 let nepolevuje

ČR jako evropské vrakoviště? Dovoz vozů starších 10 let nepolevuje

Statistiky hovořící o dovozech ojetých vozů jsou nesmlouvavé: i v tomto roce pokračuje trend v dovozu přestárlých vozidel (nad 10 a 15 let). Jejich podíl se zvýšil na 33,06 %. Pro srovnání: podíl vozů do jednoho roku činil pouhých 2,98 % a u vozů do tří let pak 7,89 %.

Od ledna do konce září bylo do České republiky dovezeno 99 937 vozidel (to představuje meziroční nárůst o 2,23%).

Pořadí vévodí mladoboleslavská Škoda. Počet dovezených vozů této značky vzrostl od ledna do září meziročně o 13 procent na 17 819 aut. Přitom prodej nových vozů značky v u nás klesal. Odbyt nových automobilů Škoda se ve stejném období snížil o dvě procenta na 38 694 vozů.

Na druhém skončil Ford. Počet ojetých importovaných fordů se zvýšil o čtyři procenta na 14 602 vozů. Třetí místo obsadil Volkswagen s 12 319 vozy (+ 7,5 %).

Na dalších místech se pak značky srovnaly v tomto pořadí: Peugeot (8242 vozů), Renault (7138), Citroën (6010), Fiat (4296), Opel (3848), BMW (3729) a první desítku uzavřelo Audi (3037).   
 

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků