ČR jako evropské vrakoviště? Dovoz vozů starších 10 let nepolevuje

ČR jako evropské vrakoviště? Dovoz vozů starších 10 let nepolevuje

Statistiky hovořící o dovozech ojetých vozů jsou nesmlouvavé: i v tomto roce pokračuje trend v dovozu přestárlých vozidel (nad 10 a 15 let). Jejich podíl se zvýšil na 33,06 %. Pro srovnání: podíl vozů do jednoho roku činil pouhých 2,98 % a u vozů do tří let pak 7,89 %.

Od ledna do konce září bylo do České republiky dovezeno 99 937 vozidel (to představuje meziroční nárůst o 2,23%).

Pořadí vévodí mladoboleslavská Škoda. Počet dovezených vozů této značky vzrostl od ledna do září meziročně o 13 procent na 17 819 aut. Přitom prodej nových vozů značky v u nás klesal. Odbyt nových automobilů Škoda se ve stejném období snížil o dvě procenta na 38 694 vozů.

Na druhém skončil Ford. Počet ojetých importovaných fordů se zvýšil o čtyři procenta na 14 602 vozů. Třetí místo obsadil Volkswagen s 12 319 vozy (+ 7,5 %).

Na dalších místech se pak značky srovnaly v tomto pořadí: Peugeot (8242 vozů), Renault (7138), Citroën (6010), Fiat (4296), Opel (3848), BMW (3729) a první desítku uzavřelo Audi (3037).   
 

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

včera | Miro Mihálik | 25 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků