Covini C6W: šestikolový supersportovní roadster

Covini C6W je sportovní automobil, který mohli vidět návštěvníci ženevského autosalónu v roce 2004. Pro letošní autoshow v Essenu se firma rozhodla udělat a předvést otevřenou verzi. Při pohledu zepředu nebo zezadu je patrné, že vůz má standardní proporce supersportovních vozů. Atypický pohled se nabízí při pohledu z boku, něco není v pořádku: vůz má 6 kol.

Covini se řídí logickou myšlenkou. Vůz rychleji akceleruje, neboť čtyři kola vpředu mají lepší trakci, a brzdný účinek je větší, když se ke čtyřem brzdovým kotoučům přidají další dva. Na trubkovém rámu je lehká karosérie z uhlíkových kompozitů, pod kapotou je vidlicový osmiválec o objemu 4.2 l od automobilky Audi. Pohonná jednotka disponuje výkonem 279 kW (380 k) a maximální kroutící moment je 450 Nm. Covini C6W dosahuje nejvyšší rychlosti 300 km/h a o potřebnou přilnavost se stará čtveřice 15palcových kol s pneumatikami 205/45 vpředu, vzadu jsou dvě 20palcová kola s pneumatikami 345/25.


Covini C6W kupé - 2004


Covini C6W roadster - 2005

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 24 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků