Covini C6W: šestikolový supersportovní roadster

Covini C6W je sportovní automobil, který mohli vidět návštěvníci ženevského autosalónu v roce 2004. Pro letošní autoshow v Essenu se firma rozhodla udělat a předvést otevřenou verzi. Při pohledu zepředu nebo zezadu je patrné, že vůz má standardní proporce supersportovních vozů. Atypický pohled se nabízí při pohledu z boku, něco není v pořádku: vůz má 6 kol.

Covini se řídí logickou myšlenkou. Vůz rychleji akceleruje, neboť čtyři kola vpředu mají lepší trakci, a brzdný účinek je větší, když se ke čtyřem brzdovým kotoučům přidají další dva. Na trubkovém rámu je lehká karosérie z uhlíkových kompozitů, pod kapotou je vidlicový osmiválec o objemu 4.2 l od automobilky Audi. Pohonná jednotka disponuje výkonem 279 kW (380 k) a maximální kroutící moment je 450 Nm. Covini C6W dosahuje nejvyšší rychlosti 300 km/h a o potřebnou přilnavost se stará čtveřice 15palcových kol s pneumatikami 205/45 vpředu, vzadu jsou dvě 20palcová kola s pneumatikami 345/25.


Covini C6W kupé - 2004


Covini C6W roadster - 2005

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský | 1 příspěvek
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků