Covini C6W: šestikolový supersportovní roadster

Covini C6W je sportovní automobil, který mohli vidět návštěvníci ženevského autosalónu v roce 2004. Pro letošní autoshow v Essenu se firma rozhodla udělat a předvést otevřenou verzi. Při pohledu zepředu nebo zezadu je patrné, že vůz má standardní proporce supersportovních vozů. Atypický pohled se nabízí při pohledu z boku, něco není v pořádku: vůz má 6 kol.

Covini se řídí logickou myšlenkou. Vůz rychleji akceleruje, neboť čtyři kola vpředu mají lepší trakci, a brzdný účinek je větší, když se ke čtyřem brzdovým kotoučům přidají další dva. Na trubkovém rámu je lehká karosérie z uhlíkových kompozitů, pod kapotou je vidlicový osmiválec o objemu 4.2 l od automobilky Audi. Pohonná jednotka disponuje výkonem 279 kW (380 k) a maximální kroutící moment je 450 Nm. Covini C6W dosahuje nejvyšší rychlosti 300 km/h a o potřebnou přilnavost se stará čtveřice 15palcových kol s pneumatikami 205/45 vpředu, vzadu jsou dvě 20palcová kola s pneumatikami 345/25.


Covini C6W kupé - 2004


Covini C6W roadster - 2005

TEST Lexus UX 250h F Sport Top: Pro nejdůležitější lidi na světě

Lexus UX 250h F Sport Top

O tom, že Lexus navrhuje a vyrábí opravdu krásná auta, není pochyb. A já se k řízení jednoho takového krasavce dostala. Nový Lexus UX 250h je první auto s hybridním pohonem, které jsem měla možnost vyzkoušet, a byla jsem z něj nadšená. Samozřejmě hlavně z holčičího pohledu, jak jinak.

22.  5.  2019 | AutoRevue.cz | 49 příspěvků
Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

19.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 22 příspěvků